2016-02-12, 02:29
Medlem
Baserat på vad jag läst av det hon skrivit är jag inte förvånad att hon hamnade på sjukhus. Inte heller är jag förvånad av anledningen.
Citera
2016-02-12, 17:50
Medlem
Här har vi alltså någon som är många unga flickors förebild.

Verkar ju toppen att leva med hatfull radikalfeminism i huvudet.
Citera
2016-02-13, 13:27
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Psykos i Marocko, va fan, det måste ha varit en jävla mardröm. Stackarn.

Håller med, det låter inte kul alls. Krya på dig Fanny om du läser här! Psykisk ohälsa är ingen lek.
Citera
2016-02-13, 15:44
Medlem
Floragatans avatar
Dom sista inläggen på twitter innan uppehållet, signalerade att det inte stod rätt till.

- Snälla be för att jag överlever nu.

Jag önskar Fanny allt gott och att hon hittar tillbaka.
Citera
2016-02-13, 17:30
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
http://www.arsinoe.se/psykos-och-lite-sant/

Förvånad nån?

Cheezus.
Jag kan inte låta bli att tänka mig följande scenario som triggade denna psykos (?):

Fanny och hennes polare har förmodligen konsumerat tillräckliga mängder av hasch,
för att bli paranoida och ångestladdade. Det i samband med att de befinner sig i ett arabiskt land omringad av män (som förmodligen glor extra på Fannys avvikande utseende) gör att hon får panik och desperat försöker ropa efter hjälp på engelska till en oförstående omgivning där språkförbistring uppstår.

Men om det nu visar sig vara en psykos, så är det inget att leka med och jag hoppas Fanny blir ordentlig utredd i Sverige samt att hon får behandlig för det.

Varför åkte hon ens till ett land som Marocko? Är inte det inkonsekvent för en extrem-feminist,
när man tvingas bära slöja där enbart pg a sitt kön?
Citera
2016-02-14, 12:36
Medlem
Jugdishs avatar
Ni sitter och tycker synd om idioten? Psykosen är med 100% självförvållad av ett överdrivet haschbruk.
I alla fall var det den utlösande faktorn, då arschlet varit psykiskt sjuk större delen av sitt liv.
Citera
2016-02-14, 16:14
Medlem
Maroccko var droppen som fick psykosbägaren att rinna över, hon har haft vanföreställningar länge. Det är längesen hon tappade greppet. Haschpsykos? Nu får ni väl ge er.
Hoppas hon får hjälp nu.

Btw pratar fanny flytande franska, minns ni inte att hon var au pair i bryssel?
Citera
2016-02-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Maroccko var droppen som fick psykosbägaren att rinna över, hon har haft vanföreställningar länge. Det är längesen hon tappade greppet. Haschpsykos? Nu får ni väl ge er.
Hoppas hon får hjälp nu.

Btw pratar fanny flytande franska, minns ni inte att hon var au pair i bryssel?

"au secours je vais me tuer!" eller "je vais me frapper!" kan man nog skrika även med väldigt begränsade kunskaper i franska språket.
Citera
2016-02-15, 17:44
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Dom sista inläggen på twitter innan uppehållet, signalerade att det inte stod rätt till.

- Snälla be för att jag överlever nu.

Jag önskar Fanny allt gott och att hon hittar tillbaka.

Ja, verkligen! Inte nog med att hon berikar våra liv med sina genus-studentikosa spetsfundigheter och sin beundransvärda på tvärs-inställning; hon är dessutom bildskön när hon är på humör. Det är hög tid att Fanny tar tag i detta och visar var instagramskåpet skall stå! Till vänster, förmodligen

Fanny behöver fler män från teknikersidan i livet, som hon kan dricka alkohol med samt fyllediskutera väsentligheter som ett-barnspolitik och vilken filosofisk inställning man skall anta till demografiutmaningen. Och hårdrock. Jag är övertygad om att tösa uppskattar Celtic Frost och Iron Maiden.

Undrar förövrigt hur det går för hennes pojkflickväns legoprojekt?
Citera
2016-02-15, 21:26
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Och hårdrock. Jag är övertygad om att tösa uppskattar Celtic Frost och Iron Maiden.
Apropå musik, undrar jag vad Fanny har för musikaliska preferenser. Hon lär inte ens i hemlighet gilla hårdrock, sådeså.

När jag var i Fannys ålder gillade vänstertjejer Cure och Siouxsie and the Banshees, men det var ju ett tag sen.

Mest komiskt hade det varit om hon gillade Lynyrd Skynyrd's Sweet Home Alabama och Eddie Meduza's Punkjävlar.
Senast redigerad av Floragatan 2016-02-15 kl. 21:58.
Citera
2016-02-16, 16:29
Medlem
Vad jag tycker är riktigt tragiskt är hur hela hennes krets låtsas som att denna psykiska kollaps inte beror på Fannys helt absurda ideologiska tänkande. Klocktornet är ju helt skevt. Det går fan inte hata så intensivt irrationellt och drömma så naivt uppfuckat om utopier som aldrig kommer utan att balla ur totalt.

Och hennes vänner typ "åååh du e så stark bli frisk snart så allt kan fortsätta som förut". Kan lova att inte en jävel säger åt henne att byta spår i livet helt, för hennes egen skull. Hon klarar ju bevisligen inte av sin hatfulla ultraradikalfeminism när hon blir sjuk av den. Hyggliga vänner du har Fanny! Usch.
Citera
2016-02-16, 16:58
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladtoppen
Vad jag tycker är riktigt tragiskt är hur hela hennes krets låtsas som att denna psykiska kollaps inte beror på Fannys helt absurda ideologiska tänkande. Klocktornet är ju helt skevt. Det går fan inte hata så intensivt irrationellt och drömma så naivt uppfuckat om utopier som aldrig kommer utan att balla ur totalt.

Och hennes vänner typ "åååh du e så stark bli frisk snart så allt kan fortsätta som förut". Kan lova att inte en jävel säger åt henne att byta spår i livet helt, för hennes egen skull. Hon klarar ju bevisligen inte av sin hatfulla ultraradikalfeminism när hon blir sjuk av den. Hyggliga vänner du har Fanny! Usch.
Ja, det är sant. Långt ifrån alla människor klarar av ideologier som radikalfeminism, många är alltför känsliga och dras lätt med i en stigande spiral.

Andra verkar kunna hålla distansen och kan vara mer sansade i sin radikalism, som dock fortfarande är högst radikal och ofta människofientlig. Dessa kyligare personer borde åtminstone inte heja på sina bräckligare åsiktsfränder.

Det är inte heller nyttigt att få så mycket uppmärksamhet och uppskattning för den här typen av åsikter, det leder lätt till att man vill bli än mer radikal för att få ännu mer uppmärksamhet. Blev Fanny alltmer extrem med tiden eller var hon likadan från början?

Samtidigt var det väl så att Fanny tappade många följare och att många började dra öronen åt sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in