2016-02-16, 17:00
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladtoppen
Vad jag tycker är riktigt tragiskt är hur hela hennes krets låtsas som att denna psykiska kollaps inte beror på Fannys helt absurda ideologiska tänkande. Klocktornet är ju helt skevt. Det går fan inte hata så intensivt irrationellt och drömma så naivt uppfuckat om utopier som aldrig kommer utan att balla ur totalt.

Och hennes vänner typ "åååh du e så stark bli frisk snart så allt kan fortsätta som förut". Kan lova att inte en jävel säger åt henne att byta spår i livet helt, för hennes egen skull. Hon klarar ju bevisligen inte av sin hatfulla ultraradikalfeminism när hon blir sjuk av den. Hyggliga vänner du har Fanny! Usch.

Jag skulle tro att Fanny har, likt andra med hennes diagnoser, bara "Ja-vänner".
Dvs såna som bara håller med och säger positiva saker utan kritik eller påpekanden.

Är vännen inte på samma linje, då är det bara att byta ut denne eller bryta kontakten helt.
Standardutförande hos sådana personer som sagt.
Det hela leder självklart bara till en ond spiral, där du bara har "vänner" som skiter i, eller inte bryr sig om dig för att de inte vågar påpeka sanningen.
Citera
2016-02-16, 17:18
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Jag skulle tro att Fanny har, likt andra med hennes diagnoser, bara "Ja-vänner".
Dvs såna som bara håller med och säger positiva saker utan kritik eller påpekanden.

Är vännen inte på samma linje, då är det bara att byta ut denne eller bryta kontakten helt.
Standardutförande hos sådana personer som sagt.
Det hela leder självklart bara till en ond spiral, där du bara har "vänner" som skiter i, eller inte bryr sig om dig för att de inte vågar påpeka sanningen.
Någon före detta radikalfeminist skrev att människor med underliggande psykiska problem kan söka sig till den här typen av ideologier, för att få bekräftelse på att deras problem är orsakade av omgivningen och inte har sitt ursprung i dom själva. Jag kommer inte ihåg vem som skrev det, men det kan vara en delförklaring i fallet Fanny.
Citera
2016-02-16, 21:45
Medlem
langaocbs avatar
Var inte hon på smällen?!
Hur gammal är hon egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Maroccko var droppen som fick psykosbägaren att rinna över, hon har haft vanföreställningar länge. Det är längesen hon tappade greppet. Haschpsykos? Nu får ni väl ge er.
Hoppas hon får hjälp nu.

Btw pratar fanny flytande franska, minns ni inte att hon var au pair i bryssel?

Citat:
Ursprungligen postat av Chokladtoppen
Vad jag tycker är riktigt tragiskt är hur hela hennes krets låtsas som att denna psykiska kollaps inte beror på Fannys helt absurda ideologiska tänkande. Klocktornet är ju helt skevt. Det går fan inte hata så intensivt irrationellt och drömma så naivt uppfuckat om utopier som aldrig kommer utan att balla ur totalt.

Och hennes vänner typ "åååh du e så stark bli frisk snart så allt kan fortsätta som förut". Kan lova att inte en jävel säger åt henne att byta spår i livet helt, för hennes egen skull. Hon klarar ju bevisligen inte av sin hatfulla ultraradikalfeminism när hon blir sjuk av den. Hyggliga vänner du har Fanny! Usch.

Flashback, där cannabis inte kan utlösa psykoser men feminism kan det
Citera
2016-02-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hur gammal är hon egentligen?

Hon är född 1991-07-25, och därmed fyller hon 25 lite senare i år.
Citera
2016-02-17, 09:26
Bannlyst
Jag hoppas att Fanny är på bättringsvägen och börjar skriva igen!
Jag länkar ju alltid till bla hennes sida i andra feminst-trådar för att visa att ett omänskligt hat mot män är helt ok enligt vissa feminister. :-)
Citera
2016-02-17, 13:31
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Flashback, där cannabis inte kan utlösa psykoser men feminism kan det
Psykiskt svajiga personer bör nog hålla sig borta från både hasch och radikalfeminism.
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jag länkar ju alltid till bla hennes sida i andra feminst-trådar för att visa att ett omänskligt hat mot män är helt ok enligt vissa feminister. :-)
Det hoppas jag också. Psykosfritt i fortsättningen dock, annars blir det lite för tragiskt.
Citera
2016-02-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace

Det är svårt att hitta ett bättre exempel än Fanny på hur ett tok-kaxigt tonfall får kompensera för brist på argument eller självmotsägande sådana. Många som har följt hennes blogg eller twittrande har ju sett för länge sedan att hon lider av någon sorts komplex och grava vanföreställningar, och att hon dessutom inte tänker igenom saker på allvar innan hon häver ur sig det ena och det andra. Det gäller inte bara manshatet, hennes idéer om en kommunistisk revolution och hur den ska gå till är mer än lovligt virriga.

Men att påpeka detta är i Fannys värld i sig kränkande och hatfullt. INGEN får komma på att hon nog inte är så smart som hon vill låta, eller att hennes idéer är en del av problemet snarare än briljant feministisk reflektion, inte förrän hon själv har insett detta (och det kommer hon ju inte att se efter den här kollapsen heller).
Citera
2016-02-19, 00:10
Medlem
Violent.Buddhists avatar
Haschpsykos? Snälla håll käften. Det finns inga belägg för detta. Vad håller ni på med?! Idiotisk slutledningsförmåga. Bara för att psykosen råkar ske i Marocko. Hade detta skett i Colombia hade ni väl varit bombsäkra på att kokain var anledningen. I Afghanistan hade det varit opium och i Frankrike för mycket vin, baguetter och cigg. Idioter är ni.

Och givetvis är inte radikalfeminism orsaken till psykosen heller. Psykisk sjukdom är orsaken. Helt ofattbart. Om ni skulle sitta i postkodmiljonären och få frågan "vad är mest sannolikt att utlösa en psykos?" Vad hade ni svarat?

A - Marocko
B - Politisk tillhörighet
C - Psykisk ohälsa
D - ????

Ska aldrig besöka den här tråden eller detta underforum igen. Tacka vet jag "droger". Där hänger det vettigt folk.
Citera
2016-02-19, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violent.Buddhist
Haschpsykos? Snälla håll käften. Det finns inga belägg för detta. Vad håller ni på med?! Idiotisk slutledningsförmåga. Bara för att psykosen råkar ske i Marocko. Hade detta skett i Colombia hade ni väl varit bombsäkra på att kokain var anledningen. I Afghanistan hade det varit opium och i Frankrike för mycket vin, baguetter och cigg. Idioter är ni.

Och givetvis är inte radikalfeminism orsaken till psykosen heller. Psykisk sjukdom är orsaken. Helt ofattbart. Om ni skulle sitta i postkodmiljonären och få frågan "vad är mest sannolikt att utlösa en psykos?" Vad hade ni svarat?

A - Marocko
B - Politisk tillhörighet
C - Psykisk ohälsa
D - ????

Ska aldrig besöka den här tråden eller detta underforum igen. Tacka vet jag "droger". Där hänger det vettigt folk.

Helt underbart inlägg! Motargument överflödiga. :-D
Citera
2016-02-19, 06:19
Medlem
Lika skrattinducerande varje gång folk går gung-ho och sparkar in dörren till ett forum för att strängt 'ställa saker till rätta' hahaha.

Vilken jeppe som helst fattar ju att det är en underliggande psykisk sjukdom som puttrar där under skalet, men det är väl inte så jävla svårt att begripa att faktorer som miljö och tankesätt kan vara hjälpare eller stjälpare i dessa fall.

Det är ingen slump att psykiskt sjuka får strikta ramar att följa i livet och övas i att tänka på sätt som inte kan trigga problem, och jag vågar garantera att en saftig dos absurt tillvriden hatfeminism inte kan vara särskilt nyttigt att fylla skallen med om den redan har problem.

För övrigt nämnde väl någon möjligheten att psykiskt sjuka kan dras till extremism, det tror jag också är fallet. Det skulle förklara varför så ini-helvete många urballat hatande radfems på twitter hela tiden tjatar om sina mediciner och psykologer.
Citera
2016-02-19, 06:39
Medlem
fuskas avatar
Vardör tror ni hon har åkt iväg över huvudtaget? Såg bara lite ankmuns bilder i slöja med smink och 1 suddig bild från bil(?) på lite lampor. Tveksamt att hon har legat på psyket i Marocko en kort sväng bara sådär.

Jävligt skrämmande att det finns sådana som henne omedicinerade ute där barn rör sig......
Citera
2016-02-20, 22:45
Medlem
Jugdishs avatar
http://www.arsinoe.se/bara-sanningen-och-inget-annat/

Självklart...naturligtvis vis är frökens psykos männens fel...

Varför åkte hon ens till dit? För att bli knullad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in