Citat:
Ursprungligen postat av
flukke
Trump har redan kört över meriterande politiker utan att själv ha någon som helst erfarenhet.
Han använder en helt annan debatteknik än vad både Hillary och Sanders gör. Mycket mer personliga angrepp som Trump är bra på att lyfta fram, Sanders höga ålder och Hillarys personliga mail m.m. är ett par saker han kommer köra stenhårt på.
Folket älskar honom inte för hans löften, utan just för att han står utanför etablissemanget. Det spelar liksom ingen roll om han debatterar sakligt, tvärt om är det är just därför han vinner.
Vem och hur kan i tv stå och säga såhär utan att förlora röster?
"I could stand in the middle of 5th Avenue and shoot somebody, and I vouldn't lose voters"
Det kan bara Donald Trump
Jag tror att han kommer bli republikanernas kandidat och han kommer få möta Sanders.
Folket har tröttnat på etablissemanget i Washington och vill ha något nytt.
Vem som vinner av dessa är hugget som stucket även om jag tror Sanders tar hem det i slutet
Jag kan leva med att Trump bli president. Om det är någon republikan som kan vinna ett presidentval så är det Trump. Det kommer ge en positiv effekt på den konstiga politik vi har i Europa, där vi låter oss invaderas av kriminella och terrorister från Mena. Det blir att vi får en amerikansk president som står för det sunda förnuftet, där ingen politiker kommer kunna fortsätta köra rasistsnacket, som argument för denna märkliga förstörelse av civilisationen och den fria världen som pågår.
Din analys, är en bra analys. Jag känner likadant om våra politiker i Sverige. Jag tror folk har dessa känslor i hela västvärlden. De andra politikerna som ställer upp i valet känns som déjà vu på en trasig grammofonskiva. Det är faktiskt kul när det sker något nytt. Det har Trump och Sanders insett.
Clinton är inte trovärdig, för varför vill hon ändra på ett system hon har varit delaktig i, och gett henne som kvinna all denna makt och fördelar? Det blir märkligt att ju hon ska ta upp kvinnors rättigheter, när hon har haft mer rättigheter än de flesta män. Hon ger ett intryck av att hon anser sig berättigad, och det gillar inte jag.
Jag gillar Rubio, men jag kan leva med att Trump tar hem spelet. Det är djärvt att införa tullar mot Kina, men logiskt för det kommer på sikt gynna den egna ekonomin. Det Trump talar om är att öka välståndet för alla som nu halkat efter genom att visa på sin egen skicklighet att skapa. Det köper faktiskt jag.
Jag hade CNN på och lyssnade på intervjuer med folk på gatan, och de var trötta på att ingen av de vanliga politikerna sa som det var, och att man inte fick tala klarspråk längre med risk för att inte vara politiskt korrekt. Folk gillar Trump så mycket att han inte granskas så hårt som de övriga, just för att de redan vet allt om honom. I USA har Trump den fördelen att han är flera gånger gift och skild, så det finns inget att gräva i som skulle chocka väljarna.