Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Trump har redan kört över meriterande politiker utan att själv ha någon som helst erfarenhet.
Han använder en helt annan debatteknik än vad både Hillary och Sanders gör. Mycket mer personliga angrepp som Trump är bra på att lyfta fram, Sanders höga ålder och Hillarys personliga mail m.m. är ett par saker han kommer köra stenhårt på.

Folket älskar honom inte för hans löften, utan just för att han står utanför etablissemanget. Det spelar liksom ingen roll om han debatterar sakligt, tvärt om är det är just därför han vinner.

Vem och hur kan i tv stå och säga såhär utan att förlora röster?
"I could stand in the middle of 5th Avenue and shoot somebody, and I vouldn't lose voters"

Det kan bara Donald Trump

Jag tror att han kommer bli republikanernas kandidat och han kommer få möta Sanders.
Folket har tröttnat på etablissemanget i Washington och vill ha något nytt.
Vem som vinner av dessa är hugget som stucket även om jag tror Sanders tar hem det i slutet

Bra analys. Tror ditt resonemang stämmer. Tror Sanders tar hem det hela för Trump är för extrem i sina uttalanden MEN han kan ändra strategi när det väl gäller fajten honom mot Sanders. Det får vi inte underskatta. Om Trump bara kör en show anpassad för att vinna republikanernas nominering kan han vara smart nog att köra en annan typ a show när det gäller Sanders.

Hur anpassningsbar då Sanders är när han bara möter Trump och inte de övriga stolpskotten återstår att se. Jag kan tänka mig att han kommer att köra kontringar av typen:

Trump: -"I will make Amerika great again!"
Sanders:-"I will not just make America great again but also make every American great!"
2016-02-12, 01:42
Medlem
Någon mer som tycker att detta är skumt:P?
https://www.facebook.com/stanley.steele.372/videos/793993664043730/?__mref=message_bubble

Hur förklarar man detta?
2016-02-12, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maffianos
Någon mer som tycker att detta är skumt:P?
https://www.facebook.com/stanley.steele.372/videos/793993664043730/?__mref=message_bubble

Hur förklarar man detta?

Rätt enkelt. Trump eller någon i hans stab tittar mycket på Simsons och tyckte detta var kul att likna på något sätt.
2016-02-12, 06:25
Medlem
E.Merckxs avatar
Ted Cruz har med en porrstjärna i sin senaste attack ad på Marco Rubio:

Amy Lindsay, the actress featured in films such as Kinky Sex Club, Milf, Carnal Wishes and Sex Sent Me to the ER starred in Sen. Ted Cruz ‘s latest campaign ad entitled “Conservatives Anonymous.”

Cruz kampanj har nu tagit bort den från nätet, men en kopia finns här:

WATCH — Ted Cruz’s latest ad hitting Marco Rubio! — VIDEO FIXED
http://therightscoop.com/watch-ted-cruzs-latest-ad-hitting-marco-rubio/

2016-02-12, 06:49
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det var likadant med Obama för åtta år sedan. Han hade ingen politik överhuvudtaget, bara hope and change. När det sedan blev riktigt valrörelse så mejslades en politik ut tillsammans med nya rådgivare som rekryterades efterhand.

Trump expanderar nu sin organisation kraftigt med riktiga experter och när den riktiga valrörelsen kommer igång så kommer det finnas ett politiskt program att ta ställning till.

Trump har ändå till skillnad från Obama skisserat sin politik i stora drag på de flesta områden. Obama var t.ex. en total nolla när det gällde utrikespolitik. Trump har en sammanhållen utrikespolitik. Det är bara detaljerna som saknas ännu.

Att Trump inte pratar om konkreta politiska frågor antyder inte heller på något sätt att han saknar en konkret politik. Många tycks tro det, och samma människor verkar även tro att den vinnande strategin är att visa upp en seriös front, diskutera konkreta politiska frågor etc. Att varenda kandidat som gjort det fått storspö mot Trump har inte fått dem att ändra uppfattning. Nej nej, "Slow and steady wins the race", hela vägen till botten.

Men allvarligt talat, det är precis tvärtom. Det enda som händer om du konkretiserar dig är att du riskerar stöta ifrån dig folk. Hade Obama vunnit valet om han berättat vad "Change" konkret innebar? Visst, har du politiska lösningar som lockar mycket folk (även i folkmun kallat "populism") så kanske du kan locka fler än du förlorar, men jag skulle säga att det är en liten minoritet som röstar efter konkret politik. Den stora massan kanske tror att de röstar efter konkret politik, men ta bara ett snack med valfri person om varför hon röstade som hon gjorde i valet och du kommer inte höra så mycket konkret.

Den stora massan röstar efter idéer, visioner och framförallt identitet. Ju fler du kan få att identifiera sig med dig som kandidat desto bättre. Men det räcker med att du konkretiserar ett enda förslag som bryter mot någons identitet eller tanke om sig själv för att den personen ska fly till valfri annan kandidat som inte varit dum nog att göra just det misstaget.
2016-02-12, 07:53
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsnegrer
Jag har också tänkt i de banorna. Om folks missnöje mot kulturmarxismen kan enas under Trump( även om de flesta inte förstår vad just kulturmarxismen är men ändå är emot hbtq,feminismen,mångkultur etc.), kanske vi tillsammans kan bekämpa fienden för gott.
Tror du verkligen amerikanerna lider av svensk kulturmarxism? Dem är ju raka motsatsen till det där borta. Mångkultur-deluxe är ju vad USA är och det funkar ju just för att dem inte är kulturmarxister.
Majoriteten har sen 2013 stöttat same-sex marriage och vem fan orkar ens bry sig om vem som gifter sig? det är en icke-fråga för alla utom den extrema kristna högern. Trump kunde inte bry sig mindre.
Feminist har jag inte hört någon kalla sig i racet, det närmsta är demokraterna som pratar om lika lön för lika arbete och vi kan inte applicera Svenska förhållande på den punkten. Men USA är ett konservativt land med konservativa värderingar och svensk radikal feminism skulle inte gå hem öht.

Alldeles för många verkar välja sin favorit baserat på vem dem helst skulle vilja ha som Statsminister i Sverige, inte som president i USA.
2016-02-12, 08:31
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Tror du verkligen amerikanerna lider av svensk kulturmarxism? Dem är ju raka motsatsen till det där borta.

De lider av kulturmarxism som bara den. Kulturmarxismen hittades på och lanserades av judar i USA och har spridits från USA till Sverige, Europa och den övriga vita världen.

Citat:
Mångkultur-deluxe är ju vad USA är och det funkar ju just för att dem inte är kulturmarxister.

USA är egentligen inte alls en mångultur. Det är bara i vissa städer och regioner som det är "mångkulturellt". De områden som har mycke mångkultur präglas också av mycket brottslighet och annat elände. Mångkultur, negrer och andra icke-vita är lika dåligt överallt på jorden.

Citat:
Majoriteten har sen 2013 stöttat same-sex marriage och vem fan orkar ens bry sig om vem som gifter sig? det är en icke-fråga för alla utom den extrema kristna högern. Trump kunde inte bry sig mindre.

Fast det här stämmer inte. En klar majoritet av befolkningen i USA har varit emot homoäktenskap i de flesta delar av USA. Den judiskt dominerade högsta domstolen och den judiskt dominerade regeringen har dock kört över delstaterna såväl som folkviljan och påtvingat folket homoäktenskap och diverse andra perversioner.

Citat:
Men USA är ett konservativt land med konservativa värderingar och svensk radikal feminism skulle inte gå hem öht.

Det finns ingen svensk radikal feminism. Den radikala feminismen och alla andra sinnessjuka irrläror som präglar Sverige av idag har kommit till Sverige från USA. Det är så gott som uteslutande judiska intellektuella, judiska mediafigurer och judiska akademiker i USA som har hittat på och sprider alla dessa olika vansinnesideologier.
2016-02-12, 08:46
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Bra analys. Tror ditt resonemang stämmer. Tror Sanders tar hem det hela för Trump är för extrem i sina uttalanden MEN han kan ändra strategi när det väl gäller fajten honom mot Sanders. Det får vi inte underskatta. Om Trump bara kör en show anpassad för att vinna republikanernas nominering kan han vara smart nog att köra en annan typ a show när det gäller Sanders.

Hur anpassningsbar då Sanders är när han bara möter Trump och inte de övriga stolpskotten återstår att se. Jag kan tänka mig att han kommer att köra kontringar av typen:

Sanders:-"I will not just make America great again but also make every American great!"

Sanders har nog ingen chans mot Trump. Sanders är främst populär bland vita medelklassmänniskor och hipsters i nordöstra och nordvästra USA. Tänk Södermalm i Stockholm. Han har inte mycket att hämta bland negrer och latinos, eller bland vit arbetarklass och vita bönder. Jag tror att Clinton riskerar att vinna över Sanders bland demokraterna.

En bra artikel om The Unbearable Whiteness of #FeelTheBern

http://www.theoccidentalobserver.net/2016/02/the-unbearable-whiteness-of-feelthebern/

Citat:
I suggest that the support for Sanders reflects the rise of a new generation of sheltered (often superficially) idealistic young White people who have been raised on Jon Stewart Liebowitz and Noam Chomsky. They are soft by temperament, pushovers even (see how two loud Black women were able to simply shout Sanders offstage), eager for the nanny state’s protective embrace. They have grown increasingly dissatisfied by the contradiction between, on the one hand, their soft personality and the egalitarian ideals promoted in their universities and TV sets, and, on the other hand, the increasingly plutocratic and ethnically-chaotic reality that is twenty-first century America. Sanders embodies their striving to make reality conform to their ideal, whereas the warmongering shill Hillary is deeply unattractive to them.

Sanders’ brand of ideological and moralistic politics does not resonate with Blacks or Hispanics. There is a big difference in quality between White and Black or Hispanic support for the Democrats. For Blacks or Hispanics, this is relatively rational, as the Democrats promise a softer approach to crime and ever increasing wealth transfers from the White majority.

2016-02-12, 09:15
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
De lider av kulturmarxism som bara den. Kulturmarxismen hittades på och lanserades av judar i USA och har spridits från USA till Sverige, Europa och den övriga vita världen.

USA är egentligen inte alls en mångultur. Det är bara i vissa städer och regioner som det är "mångkulturellt". De områden som har mycke mångkultur präglas också av mycket brottslighet och annat elände. Mångkultur, negrer och andra icke-vita är lika dåligt överallt på jorden.

Fast det här stämmer inte. En klar majoritet av befolkningen i USA har varit emot homoäktenskap i de flesta delar av USA. Den judiskt dominerade högsta domstolen och den judiskt dominerade regeringen har dock kört över delstaterna såväl som folkviljan och påtvingat folket homoäktenskap och diverse andra perversioner.

Det finns ingen svensk radikal feminism. Den radikala feminismen och alla andra sinnessjuka irrläror som präglar Sverige av idag har kommit till Sverige från USA. Det är så gott som uteslutande judiska intellektuella, judiska mediafigurer och judiska akademiker i USA som har hittat på och sprider alla dessa olika vansinnesideologier.

https://en.wikipedia.org/wiki/Public_opinion_of_same-sex_marriage_in_the_United_States
Med din logik är ju Sverige inte heller mångkulturellt och att dom lider av en judisk konspiration och kulturmarxism som förstör landet håller jag helt enkelt inte med om. Det är inte så mina amerikanska vänner och släktingar ser det heller. De bryr sig om ekonomiska frågor och utrikespolitik.
2016-02-12, 09:57
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Jag frågade några 16 åriga killar om vad dom tycker om USAs politk , dom sa att dom inte brydde sig, men filmerna, musiken och kläder och sånt var bra.
2016-02-12, 09:58
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
Jag frågade några 16 åriga killar om vad dom tycker om USAs politk , dom sa att dom inte brydde sig, men filmerna, musiken och kläder och sånt var bra.

Haha, vad hade du förväntat dig?
2016-02-12, 10:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency

Skulle Trump ställas mot Sanders så kommer han naturligtvis att använda sig av en annan retorik. Gissningsvis kommer då Trump att trycka hårt på Sanders kommunistbakgrund och därigenom undergräva hans trovärdighet. Det kommer för Trumps del att handla om att mobilisera främst den vita medelklassen och peka ut Sanders som "unamerican" som jag föreställer mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in