Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-19, 15:02
Medlem
baggebo1s avatar
Det här är ett så strålande svar till en journalist på frågan om invandring och "dreamers" som vill komma till USA:

https://www.youtube.com/watch?v=6A51Y9IF4zk
2016-02-19, 15:18
Medlem
Menveds avatar
Tror mycket lutar åt att Trump kommer välja Rubio som vp om han vinner nomineringen. Man kan tycka vad man vill om det men det är det sannolika.

Trump nämner Rubio då och då i intervjuer men aldrig ett ont ord. När han ombads kommentera Rubios debattfiasko så kallade han Rubio en nära vän och sa att han var övertygad om att Rubio skulle komma igen.

Rubio försvarade Trump mot påvens attack idag. Det hade varit lätt för Rubio att passa den frågan, men det gjorde han inte.

Om det går att spela på en vicepresidentkandidat för Republikanerna någonstans så tror jag man kan tjäna en hel del pengar om man spelar på Rubio. Tror jag ska göra det.
2016-02-19, 15:21
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Senaste från NBC publicerad på RCP ger enbart +5 för Trump i SC över Cruz (28-23).
Precis som NBC/WSJ:s nationella poll står den ut rätt kraftigt.

Övriga polls för SC ger differensen dem emellan:

17
16
13
12
16
18
21

Och så denna på 5.

Nationellt står samma opinionsundersökning ut på samma sätt

21
15
17
17

Och så NBC/WSJ på -2.

Det är något som är väldigt märkligt med dessa polls.
2016-02-19, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Tror mycket lutar åt att Trump kommer välja Rubio som vp om han vinner nomineringen. Man kan tycka vad man vill om det men det är det sannolika.

Trump nämner Rubio då och då i intervjuer men aldrig ett ont ord. När han ombads kommentera Rubios debattfiasko så kallade han Rubio en nära vän och sa att han var övertygad om att Rubio skulle komma igen.

Rubio försvarade Trump mot påvens attack idag. Det hade varit lätt för Rubio att passa den frågan, men det gjorde han inte.

Om det går att spela på en vicepresidentkandidat för Republikanerna någonstans så tror jag man kan tjäna en hel del pengar om man spelar på Rubio. Tror jag ska göra det.
Men... De står väl inte varann särskilt nära politiskt? Trump som vänsterrepublikan och Rubio som högerrepublikan. Men sånt spelar kanske inte så stor roll i USA?
2016-02-19, 15:26
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Jo, han angriper honom inte speciellt hårt. Men förutom det har jag inte sett något som tyder på att han skulle kunna välja Rubio.

Jag tror nog att ingen av motkandidaterna är hans förstaval. Utan snarare någon från arbetslivet (mest troligt tror jag) eller någon som inte är direkt involverad i valet än (Ventura?).

Att välja en motkandidat som VP är väl inte speciellt vanligt egentligen?
2016-02-19, 15:27
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Men... De står väl inte varann särskilt nära politiskt? Trump som vänsterrepublikan och Rubio som högerrepublikan. Men sånt spelar kanske inte så stor roll i USA?

När det gäller den illegala invandringen och ev amnestin så står Trump till höger om Rubio. Han är också mer höger när det gäller försvaret och kampen mot IS.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-19 kl. 15:32.
2016-02-19, 15:31
Medlem
Snapple-s avatar
Hoppas att DT för samtal med Ben Carson. Med en svart som VP, då är det redan klappat och klart.
2016-02-19, 15:34
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Desto bättre, VP handlar väl mest om att samla upp demografier som inte känner sig fullt representerade av presidentkandidaten.

Trump: vit, outsider från norr.

Rubio: latino, insider från söder.

Hyfsad kombo, tror dock inte att Rubio efter att ha gått så långt in i nomineringskampanjen för att vinna nöjer sig med att bli VP i det här valåret.
2016-02-19, 15:36
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapple-
Hoppas att DT för samtal med Ben Carson. Med en svart som VP, då är det redan klappat och klart.

Jag tror inte Carson som VP skulle ge en enda röst. Han är ju den enda i dessa kandidatval som är tråkigare och mer trist som talare än Sander, skillnaden är att Sanders har något att säga i sina innantill-tal.
2016-02-19, 15:37
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
När det gäller den illegala invandringen och ev amnestin så står Trump till höger om Rubio. Han är också mer höger när det gäller försvaret och kampen mot IS.
Fast Rubio framställs ju som neoconservativ hök (läs: interventionist) medan Trump sagt att Putte kan få reda upp Syrien...
2016-02-19, 15:38
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump har sagt saqt han vill krossa IS hårdare och snabbare än någon annan och att han gärna strider med Ryssland i den kampen.
2016-02-19, 15:39
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Hyfsad kombo, tror dock inte att Rubio efter att ha gått så långt in i nomineringskampanjen för att vinna nöjer sig med att bli VP i det här valåret.
Det handlar väl inte om vad Rubio "nöjer sig med" utan vad väljarna bestämmer? Hur tänkte du där egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in