2016-02-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Som kassör, förbipasserande etc, sök upp ögonkontakt med lämplig kandidat och blinka med ena ögat så är du under radarn.
Jag har inte självförtroendet till att ta första kontakten och är väldigt dålig på att läsa signaler. Tyvärr en dålig kombination. Därför känns nätet som enda alternativet. Tyvärr blir det mest 25-åringar eller 50+ som raggar på en där. Gör jag en sökning så är det väldigt få träffar i min ålder.
Citera
2016-02-10, 20:48
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag är lite blyg initialt, så nätet är enklare på det viset. Det som är frustrerande med nätdejting i min bok är att 200 matchningar på tinder säger väldigt lite om hur många verkliga möten det blir. Senaste dejten var en kille som jag hade mycket gemensamt med, lite nördig men rolig och personlig. Kändes som att det fanns något. Han verkade vilja träffas igen. Men fick ett meddelande där han tyckte att jag var en fin person men då hans ex haft två barn så var han rädd för att ge sig in på det igen.

Jag är inte särskilt blyg. Däremot är jag väldigt introvert. Men nätdejting är ändå inget för mig. Och jag har som sagt haft turen att träffa män på annat sätt. Främst genom gemensamma bekanta och i olika sammanhang kopplade till ett av mina intressen; samhällsdebatt.

Det här med relationer där barn finns med i bilden är inte helt okomplicerat. Och ja, man kan tro på den stora kärleken och hoppas på att den övervinner allt. Men jag är ingen romantiker. Och även om det är trist att han inte ville träffa dig mer så är det schysstare av honom att droppa det efter en dejt än efter ett år.
Citera
2016-02-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Skyltar? Uttrycker att jag har barn på deltid. Har ett ansvarsfullt ex som drar sitt lass. Söker ingen bonuspappa till ungarna

Om du aktiv på någon dejting sajt så är killarna alltså införstådda med att dem kommer dras med dig och ditt lass genom din profil? Följdfråga, tycker du det är viktigt att delge innan man ens känner varandra?
Citera
2016-02-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Är det inte ett klassiskt "upptagen med sitt eget liv" syndrom då? Med jobb, fritidsaktiviteter, eventuella barn, så att tiden att bredda umgänget och knyta nya kontakter i vardagen blir rätt knapp oavsett om man råkar va man eller kvinna.
Så sant. Och lathet. Jag sitter hellre passivt hemma i min trygga bostad än går ut för att träffa nya människor. Många av mina vänner har flyttat utomlands eller till andra städer i Sverige.
Citera
2016-02-10, 20:51
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag har samma bild, fast om kvinnor.
Finns inga någonstans.

Trist att samhället är rätt hårt uppdelat i kvnnoyrken och mansyrken.
Citera
2016-02-10, 20:52
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag är inte särskilt blyg. Däremot är jag väldigt introvert. Men nätdejting är ändå inget för mig. Och jag har som sagt haft turen att träffa män på annat sätt. Främst genom gemensamma bekanta och i olika sammanhang kopplade till ett av mina intressen; samhällsdebatt.

Det här med relationer där barn finns med i bilden är inte helt okomplicerat. Och ja, man kan tro på den stora kärleken och hoppas på att den övervinner allt. Men jag är ingen romantiker. Och även om det är trist att han inte ville träffa dig mer så är det schysstare av honom att droppa det efter en dejt än efter ett år.

Tror som du skriver att det är genom antingen bekanta eller genom någon form av fritidsintresse som man har störst chans att hitta kärleken. Mest för att man där redan har något gemensamt som det är lättare att spinna vidare omkring och lära känna varandra utan den där märkliga stelheten dom jag gissar infinner sig vid en första träff efter en match på någon dejtingsajt.
Citera
2016-02-10, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Om du aktiv på någon dejting sajt så är killarna alltså införstådda med att dem kommer dras med dig och ditt lass genom din profil? Följdfråga, tycker du det är viktigt att delge innan man ens känner varandra?
Klart det är bra att hon säger det. Vem fan vill ta hand om en annans kostsamma skitungar. Om man är desperat kille kanske men någon gräns får det vara.

Det är såna som er som får kvinnor att höja kraven mer. Som kvinna ska man vara medveten om att man försvårar för sig själva om man skiljer sig och har barn. Det är begagnat och kostsamt att vara med kvinnor som har barn. De är för evigt dömda som singlar.
Citera
2016-02-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du springer nog på någon kille när du minsta anar det.
Verkligheten är inte så lätt Jag träffar någon just nu men han är väldigt mycket yngre. Jag har alltid letat efter någon i min egna ålder men har inte lyckats. Jag är tydligen inte önskvärd för männen i min egna ålder.
Citera
2016-02-10, 21:00
Medlem
Kommer nog inte bli lättare för män att hitta någon. Det har ju redan rapporterats i media om hur snett fördelat det är i Sverige med män och kvinnor och den enorma invandrarströmmen som bara fortsätter välla in med 90% män kommer ju inte göra saken bättre.
Citera
2016-02-10, 21:00
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne

Det förstår jag såklart. Män som lekt färdigt och har barn sen tidigare ( o inte vill ha fler) kanske ska provas mer. Men ibland känns det som att vissa bör med sig rädsla som är onödig
Citera
2016-02-10, 21:04
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Klart det är bra att hon säger det. Vem fan vill ta hand om en annans kostsamma skitungar. Om man är desperat kille kanske men någon gräns får det vara.

Det är såna som er som får kvinnor att höja kraven mer. Som kvinna ska man vara medveten om att man försvårar för sig själva om man skiljer sig och har barn. Det är begagnat och kostsamt att vara med kvinnor som har barn. De är för evigt dömda som singlar.

Tanken att det finns ensamstående pappor har aldrig slagit dig?

Du talar som du har förstånd till. För att citera Anton Svensson i Katthult.

TS är 35 år gammal. Att människor i yngre medelåldern, oavsett kön, har barn är inte märkligt. Och de allra flesta frånskilda fäder tar god hand om sina barn hälften av tiden. Det är så det ser ut år 2016. Det torde vara ytterst få frånskilda varannanveckasföräldrar i yngre medelåldern som söker efter en ny förälder och försörjare åt sina barn. Tvärtom. De allra flesta välfungerande föräldrar är mycket restriktiva när det gäller att plocka in nya vuxna i barnens liv.
Citera
2016-02-10, 21:07
Medlem
ZenginsMasks avatar
Snackade med en kvinna för ett tag sen och vi kom in på nätdejting och det är sjukt hur vad mycket mail hon fick där det till 99% handlade om sex, det var till och med killar som bodde hundratals mil ifrån henne och erbjöd att betala henne för sex. Så jag förstår att ni kvinnor har svårt att hitta någon vettig när det svämmar över av killar som det första dom gör är att fråga om dom får tuttknulla er osv.

Det är som om att en tjej i kassan på Ica varje timme skulle få frågan av 15-20 killar som hon aldrig sett förut om dom vill knulla. Det skulle ju aldrig hända i verkligheten utan tydligen bara när man sitter bakom en skärm.

Lycka till TS, hoppas du hittar nån bra man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in