Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-09, 09:59
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tydligen så har karln varit och tallat på kvinnliga kollegor. Därav det nya valet utav en kvinnlig VD.

Och din källa är?
Citera
2016-02-09, 12:33
  #74
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Det är ingen hemlighet att missnöjet bland ägarna mot Swedbanks ordförande Anders Sundström är utbrett. Att Wolf får gå är väl ett bondeoffer för att (åtminstone på kort sikt) rädda Sundström.
Citera
2016-02-09, 12:51
  #75
Medlem
Ahlstromers avatar
Har arbetat inom annan storbank och hört en del om Micke. Känner att jag kan lyfta på locket lite nu när svinet äntligen får gå. Wolf var som tidigare nämnts sexmissbrukare och det är allmänt känt inom hela banksverige att han var kolatorsk av rang. Helgkvällar är det mer regel än undantag att påträffa Micke kring Malmskillnadsgatan. Oerhört pervers enligt uppgift.
__________________
Senast redigerad av Ahlstromer 2016-02-09 kl. 13:10.
Citera
2016-02-09, 13:16
  #76
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Och din källa är?

Kan tänka mig att hen refererar till att en intern chef, Birgitte Bonnesen tar över så länge

http://www.di.se/artiklar/2016/2/9/h...er-efter-wolf/

Citat:
Ursprungligen postat av Ahlstromer
Har arbetat inom annan storbank och hört en del om Micke. Känner att jag kan lyfta på locket lite nu när svinet äntligen får gå. Wolf var som tidigare nämnts sexmissbrukare och det är allmänt känt inom hela banksverige att han var kolatorsk av rang. Helgkvällar är det mer regel än undantag att påträffa Micke kring Malmskillnadsgatan. Oerhört pervers enligt uppgift.

Din tempus är dåtid - är Wolf inte längre sex- och kolatorsk alltså?
Citera
2016-02-09, 13:31
  #77
Medlem
Hmmm, mycket skitsnack här ser jag men jag känner Micke en del och man kan ju inte påstå att hans privatliv har varit tråkigt och tillbakadraget. Om jag vore Micke skulle jag säga upp bekantskapen med Göran och Magnus, speciellt Magnus GG är otroligt falsk och ego.
Nåja, lika barn leka bäst, inget av detta drabbar någon fattig och Micke är en man med mycket ideer och handlingskraft. Han sitter snart på en annan välavlönad post och njuter av livet (och damerna) som vanligt.
Citera
2016-02-09, 14:46
  #78
Medlem
supreme100s avatar
För de som undrar vad som ligger bakom att MW fått gå så rekommenderar jag att läsa denna tråden från sida ett. Det mesta som skrivs stämmer och är allmänt känt både inom finansbranschen och i hans grannskap. Någonting i linje med detta har inträffat och MW har tvingats gå på dagen.

Om man är oinvigd i styrelsearbete och tillsättning/avsättning av VD så kan jag meddela att de otroligt genomskinliga anledningar som angetts till media samt hur förfarandet rent praktiskt har gått till talar för sig själva.

Det är väldigt anmärkningsvärt att låta en VD gå på dagen -utan riktig efterträdare. Särskilt en vecka efter att man presenterat sin kvartalsrapport. Styrelsen har alltså fått samlas igen och ha ett krismöte enbart om att man måste bli av med MW på studs.
Citera
2016-02-09, 15:57
  #79
Medlem
NoTruces avatar
Det här med att han skulle vara svår på kvinnor känns ju inte helt osannolikt när de anställda är så familjära med VD:n att de använder smeknamn. Kolla Jennies svar på klagomål från kund på Swedbanks Facebooksida:

http://imgur.com/4NoHzyW
Citera
2016-02-09, 19:30
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det här med att han skulle vara svår på kvinnor känns ju inte helt osannolikt när de anställda är så familjära med VD:n att de använder smeknamn. Kolla Jennies svar på klagomål från kund på Swedbanks Facebooksida:

http://imgur.com/4NoHzyW


"Micke" har antagligen en sexlust han inte kan kontrollera, MEN det omdömeslösa godkännandet av Bronner och Geebers fastighetsbolag måste vara ett rekord i compliancevärlden. Sundström lyfte upp Bronner på en piedestal i presskonferensen och påstod att ge Wolf dojan inte hade med Finansinspektionens pågående utredning att göra. Det blir intressant att se om finansinspektionen kommer ge Swedbank rätt att bryta mot interna regelverk under förutsättning att man är tillräckligt hög chef.

Min teori är att FI kommer slå på Swedbank med full kraft, om ej är ser de mellan fingrarna vad gällande compliance regler avseende anställdas affärer.
Citera
2016-02-10, 00:54
  #81
Medlem
Wolf har gjort det ”en gång för mycket”; han är känd missbrukare och styrelsen har vetat så det går bra för att aktiekursen höjs uppe, sen när han gör det gång på gång så måste styrelsen till slut ta bort han. Förra veckan blev det för mycket, inte fusk med fastigheter, men dåligt med sexmissbruket. Wolf, Gardell och andra klarar sig för att stockholmsmedia styrs betonghårt av en handelskompis, och hon är exakt lika, smet också iväg med en gymnasiepojke å sexmissbrukar, ingen på hennes tidningar kan skriva det, för den får sluta samma dag. Synd om Kristin Kaspersen, fått en missbrukare att ta vård på, som också har prostatan för vård….. vilken tidning vågar skriva om allt som pågår bland toppdirektörerna…..
Citera
2016-02-10, 01:19
  #82
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldschmidt
Förra veckan blev det för mycket, inte fusk med fastigheter, men dåligt med sexmissbruket. Wolf, Gardell och andra klarar sig för att stockholmsmedia styrs betonghårt av en handelskompis, och hon är exakt lika, smet också iväg med en gymnasiepojke å sexmissbrukar, ingen på hennes tidningar kan skriva det, för den får sluta samma dag. Synd om Kristin Kaspersen, fått en missbrukare att ta vård på, som också har prostatan för vård….. vilken tidning vågar skriva om allt som pågår bland toppdirektörerna…..

Intressant.

- Vem är hon? (se fetstilta)
- Har Kaspersen fått Wolf att söka vård som missbrukare eller med prostatabesvär?
- sexmissbruk?
Citera
2016-02-10, 02:56
  #83
Medlem
Michael är en mycket kompetent man som förföljs och hatas av avundsjuka onda människor!
Citera
2016-02-10, 07:36
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rune Wolf
Michael är en mycket kompetent man som förföljs och hatas av avundsjuka onda människor!


Nåja, han har nog ställt till det för sig själv skall du se, men om han är missbrukare så är det alltid någon annans fel om det går snett.

Mest nyfiken på vem hans kvinnliga handelskompis inom media är??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback