4 632 besökare online
858 162 medlemmar • 45 867 748 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Kändisskvaller
Svara på ämne
Ämnesverktyg
macronectessg3
Medlem
macronectessg3s avatar
At lunch med en gammal barndomsvan som varit lange I finansbranschen.

Han kom att beratta om ett par ganska roliga rykten som florerat ett tag:

* Styrelsen I Swebank tycker att Wolf ranner for mycket pa stan. Det ofta tillsammans med Gardell. Samma Gardell han enligt egen utsago knappt kanner, som dessutom gjorde ett ordentligt klipp I bolagets aktie
* Wolf ska tydligen vara en riktig alfa-hane bland sekreterare och andra fruntimmer pa banken
* Wolfs fru inte ar heller speciellt imponerad och ryktas vara pavag att ge maken foten
* Fru Wolf verkar dock inte vara nagon jungfru Maria. Hon ska ha tasslat ivag med en manlig gymnasiestudent under sjalvaste Christer Gardells 50-arsfest I Saltsjobaden forra aret, dar bland annat Magnus Uggla upptradde

– Bernhard är ingen vanlig depåkund.
Åklagare Stig Åström om skattebrottsåtalade Bernhard von der Osten-Sacken.

lantisjavel
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av macronectessg3
At lunch med en gammal barndomsvan som varit lange I finansbranschen.

Han kom att beratta om ett par ganska roliga rykten som florerat ett tag:

* Styrelsen I Swebank tycker att Wolf ranner for mycket pa stan. Det ofta tillsammans med Gardell. Samma Gardell han enligt egen utsago knappt kanner, som dessutom gjorde ett ordentligt klipp I bolagets aktie
* Wolf ska tydligen vara en riktig alfa-hane bland sekreterare och andra fruntimmer pa banken
* Wolfs fru inte ar heller speciellt imponerad och ryktas vara pavag att ge maken foten
* Fru Wolf verkar dock inte vara nagon jungfru Maria. Hon ska ha tasslat ivag med en manlig gymnasiestudent under sjalvaste Christer Gardells 50-arsfest I Saltsjobaden forra aret, dar bland annat Magnus Uggla upptradde

Smaskiga rykten

Varför ger ett intryck av Wolf av att han utan problem skulle kunna träna "ofrivillig boxning" med sin fru? Jag får sådana vibbar, har träffat Wolf privat.

macronectessg3
Medlem
macronectessg3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantisjavel
Smaskiga rykten

Varför ger ett intryck av Wolf av att han utan problem skulle kunna träna "ofrivillig boxning" med sin fru? Jag får sådana vibbar, har träffat Wolf privat.

Tror helt enkelt det ar for roligt for att sluta. Ang boxningen ar det inget som jag varken kan intyga eller halla med om.

Gardell sager att saltis ar "lite knutbyvarning" , jo tack.

Fragan ar val vart han far foten forst, Swedbank eller frugan?

– Bernhard är ingen vanlig depåkund.
Åklagare Stig Åström om skattebrottsåtalade Bernhard von der Osten-Sacken.

LuminorBase
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Tror helt enkelt det ar for roligt for att sluta. Ang boxningen ar det inget som jag varken kan intyga eller halla med om.

Gardell sager att saltis ar "lite knutbyvarning" , jo tack.

Fragan ar val vart han far foten forst, Swedbank eller frugan?

Alla dessa rykten har gått ett tag.
Gardell är även han ryktesvis ett svin av rang.

Men mer info om Wolf skulle vara kul.

Han är konstant otrogen, kärringen likaså. Magiskt.

Separatisten
Medlem
Separatistens avatar
Bilderna på honom inne i Kolmårdens vargpark tyckte jag var coola (DI Weekend).

Wolf = Varg för er som verkligen inte fattar.

Jag är verkligen inte inom finansbranschen, men har alltid tyckt att han är lite för "slasig" för att vara VD för en bank, om än Swedbank. Får intrycket att han tagit på sig en för stor kostym, men det verkar ju går hyfsat. Tror de hade tur eller så lyckades de bra med sin cover-up i Baltikum.

H8red
Medlem
H8reds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Bilderna på honom inne i Kolmårdens vargpark tyckte jag var coola (DI Weekend).

Wolf = Varg för er som verkligen inte fattar.

Jag är verkligen inte inom finansbranschen, men har alltid tyckt att han är lite för "slasig" för att vara VD för en bank, om än Swedbank. Får intrycket att han tagit på sig en för stor kostym, men det verkar ju går hyfsat. Tror de hade tur eller så lyckades de bra med sin cover-up i Baltikum.

Jag reagerade också på dessa bilder. Stog inte vargen och slickade honom i ansiktet?

Så här med facit i hand får man väl säga att det var tur för kolMORDen att vargarna tuggade i sig en skötare och inte en bankdirektör.

Kanske ska tillägga att jag tycker det var tråkigt det som hände, okänsligt även för mig.
Senast redigerad av H8red 2012-06-17 kl. 22:14.

Gargamelik
Medlem
Gargameliks avatar
Det är mycket välkänt i banksvängen att Wolf är en bock av rang och tillsättningarna inom banken kanske inte alltid är strikt objektiva... Finns mycket roliga pikningar i kommentarerna på DI.se till Swedbank-relaterade nyheter och bockeriet är på en sådan nivå att det är omöjligt att dölja, förvånande att detta inte dykt upp på Flashback tidigare då det pågått länge.

Om journalisterna faktiskt granskade våra makthavare/elit/kapital/banker i sömmarna istället för att indoktrinera Svenne skulle dom få kvällssnask för flera år framöver.
Senast redigerad av Gargamelik 2012-06-18 kl. 00:21.

Gargamelik
Medlem
Gargameliks avatar
Citat:
Ett finare sätt av styrelsen att säga att de är oroliga över att Wolf fokuserar mer på att knulla än att sköta banken, det har alltså gått ganska långt

maksz
Medlem
En vän berättade om en nyligt utspelad historia om Michael Wolf.

Herr Wolf var i Skottland och spelade golf med sina belevade vänner. Vännerna satt i klubbhuset när MW:s telefon började ringa. Vad MW inte visste var att golfklubben hade en princip om att telefonsamtal i klubbhuset inte var tillåtna. När personalen kom fram och påvisade detta. Dialogen vari i stil med:

Personal: - "Sorry sir, you can't use that in here".
MW: - "Yeah, sorry, I will finish this call and then turn it off".
Personal: - "I'm terrible sorry but you really have to shut it down".
MW: - "Hey I'm CEO of a big scandinavian bank, cool down now".

Personalen försvann och Herr Wolfs sällskap begav sig mot första tee för att börja rundan. När de gjorde sig redo för att slå ut kom startern fram. Han talade om för herrarna att Michael Wolf inte fanns med på listan för dagens spel. Efter en het diskussion begav sig MW ensamt iväg medan vännerna spelade.

När MW väl kom hem till Sverige och öppnade posten fanns där ett brev från golfklubben som han besökt i Skottland. Brevet meddelade att MW var avstängd från spel på klubben på livstid.

thefisk
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maksz
En vän berättade om en nyligt utspelad historia om Michael Wolf.

Herr Wolf var i Skottland och spelade golf med sina belevade vänner. Vännerna satt i klubbhuset när MW:s telefon började ringa. Vad MW inte visste var att golfklubben hade en princip om att telefonsamtal i klubbhuset inte var tillåtna. När personalen kom fram och påvisade detta. Dialogen vari i stil med:

Personal: - "Sorry sir, you can't use that in here".
MW: - "Yeah, sorry, I will finish this call and then turn it off".
Personal: - "I'm terrible sorry but you really have to shut it down".
MW: - "Hey I'm CEO of a big scandinavian bank, cool down now".

Personalen försvann och Herr Wolfs sällskap begav sig mot första tee för att börja rundan. När de gjorde sig redo för att slå ut kom startern fram. Han talade om för herrarna att Michael Wolf inte fanns med på listan för dagens spel. Efter en het diskussion begav sig MW ensamt iväg medan vännerna spelade.

När MW väl kom hem till Sverige och öppnade posten fanns där ett brev från golfklubben som han besökt i Skottland. Brevet meddelade att MW var avstängd från spel på klubben på livstid.

En underbar liten story. Låter som vargen kan tänka sig att dra fram "vet du vem jag är?" kortet i en krogkö eller liknande. Så pinsamt och generande beteende så jag själv nästan blir röd i ansiktet.

BalleAnka
Medlem
BalleAnkas avatar
Han brukar kokettera med sin tvåa i matte i gymnasiebetyget. Som om det var något att skryta över.

Schlesien
Moderator
Schlesiens avatar
Det får inte uppstå perception om att vi ligger skattebetalarna till last.

Det är en av Michael Wolf's vokala innovationer, uttalad i nån gång i samband med Swedbanks kris runt 2009. (Hittar inte länk, tyvärr.)

Svara på ämne
Topp Dela »