2016-02-05, 17:11
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Den äldre mannen är en patetisk fitta med IQ fiskmås som inte kan föra en konversation.
Citera
2016-02-05, 17:17
Medlem
Mooons avatar
Skulle hon tackat ja och låtit honom komma loss och snuskat sig menar du?

Hon var kul och avslöjade honom utan att vara elak. Det överlever han säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Hennes kommentar var väl lite onödig.
Citera
2016-02-05, 18:11
Medlem
peerons avatar
Alltså, som tjej som upplever liknande mail/facebookmeddelanden/snapchats/alla övriga medier jag någonsin använt mig av från män i alla åldrar så kan jag bara säga det här:

När en främling tar kontakt med mig i syfte att ragga så finns det en gräns på hur trevlig jag orkar vara om jag inte är intresserad. Jag har inte (och det har inte Linnea heller) bett om att bli raggad på. Synen bland flera av er verkar vara att man ska bjuda till och vara lite trevlig, men vet ni vad, det är faktiskt jävligt irriterande att konstant förväntas vara tacksam för att någon uppskattar ens yttre. Fine om killen i fråga sagt hej och frågat något intressant, speciellt om jag nu råkar vara inloggad på en dejtingsajt/app - men att bli raggad på på typ Facebook eller någon annanstans där jag inte alls är ute efter sex känns bara tröttsamt. Samma med snapchat där killar helt oinbjudet börjar skicka dick pics (jag vet inte varifrån män har fått idéen att det här är uppskattat men jesus christ, om ni hör till den gruppen som gör sådant, bara lägg ner).

Det är helt okej att känna sig ensam och tycka att det är trist att man själv aldrig får inviter. Det är rätt naturligt. MEN att förvänta sig att varje tjej ska bjuda till och smajla och le när hon inte är intresserad, det är fan i mig det fjantigaste som finns.
Citera
2016-02-05, 19:33
Medlem
Jag har absolut inga problem med att man driver med puckon på nätet. Det är bara roligt. Dock har jag lite problem med att det kallas för "trakasserier" när någon skriver något slemmigt. Jag tycker man har tagit udden av detta begrepp fullständigt.
Citera
2016-02-05, 20:03
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Det är uppenbart att hon ville väcka en reaktion annars hade hon inte skrivit som hon gjorde. Hade hon varit seriös hade hon inte skrivit det sista stycket.
Ja, jag insåg att hon medvetet ville provocera. Hade missat det där med att han skulle vara Aristotoles klasskamrat, vilket inte är så trevligt att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Det är safe to say att båda var lite sviniga.
Varför han pekar ut att han är äldre kanske bara är en rövare, chansning, prövar oddsen etc. Klantigt och väldigt usel timing.
Men han kunde ju bara ha sagt, "Okej, du vill inte prata med mig och det där var ett förbannat taskigt skämt. Tack och hejdå". Då hade hon inte haft nåt att skriva. Eller också, kan vi hoppas, i en mer vacker tillvaro, hade hon skrivit "Men se på den, jag blev kontaktad av en äldre man som verkade tvivelaktig, men när jag provocerade honom bemötte han mig på ett bra vis.Snacka om att jag har dåligt samvete".
Nu var han helt klart den mest sviniga.

Och hej Sötnos. Skulle inte uppskatta att en äldre kvinna skrev det till mig. Och inte heller om en äldre man (av någon anledning) skrev det.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nja. Svårt att veta helt säkert givetvis men när han skriver "Hej, lust att snacka lite med en äldre man?", vad tror du han vill? Tror du att han hade velat diskutera Aristoteles utan pikar? Eller hade han hela tiden försökt leda över samtalet på snusk? Varför pekar han ut att han är äldre på det sättet?
Du har rätt i att indikationerna på vad han ville var rätt starka. "Hej Sötnos...".
Men om han inte hade menat illa:
Oavsett provokation (och detta får ses som en mild sådan) kallar man inte någon slyna eller luder.
Hon avslöjade honom för den han var.
Senast redigerad av Ziaya 2016-02-05 kl. 20:16. Anledning: Citat fel
Citera
2016-02-05, 23:34
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
Män ska vara snälla mot kvinnor, men kvinnor ska vara snälla mot män också tycker jag. Ibland känns det som det är ok för kvinnor och behandla män hur som helst medan kvinnor ska behandlas som helgon....tänker inte specifikt på det här fallet.
Nä det tycker jag inte, är inte ofta kvinnor beter sig dåligt mot män... Eller vad menar du? Tycker henne skämt i detta var typ inget farligt... Från ett barn också... Eller vet inte hur gammal hon är. Det borde väl en vuxen man tåla utan att börja med sånna påhopp?
Citera
2016-02-06, 00:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nä det tycker jag inte, är inte ofta kvinnor beter sig dåligt mot män... Eller vad menar du? Tycker henne skämt i detta var typ inget farligt... Från ett barn också... Eller vet inte hur gammal hon är. Det borde väl en vuxen man tåla utan att börja med sånna påhopp?

Jaha, och det säger du i egenskap av kvinna? Är du väl insatt i hur det är att vara man och hur män behandlas av kvinnor - samt hur män upplever det, menar du?
Citera
2016-02-06, 00:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Lite tråkigt med hyllningen då ganska många tjejer på dejtingsidor kan vara väldigt elaka. Är ju liksom inte första gången man skrivit värsta uppsatsen som inledningsmejl och bara får ett "fan va ful du är, ta livet av dej" som svar. Att hylla elakheter är inte konstruktivt nånstans. Låt bara bli att svara hellre.

Det är den gamla vanliga visan, kvinnor kan ofta bete sig hur som helst och också komma undan med det och det här gäller inte bara otrevligt beteende på nätets dejtingsidor utan i största allmänhet och den andan genomsyrar samhället, en kvinna som "ger svar på tal" hyllas som stark som i fallet med Linnea men hon förtjänar inte alls att bli hyllad eftersom hon medvetet tycks provocera fram ilska.
Citera
2016-02-06, 00:48
Medlem
Asdjass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är den gamla vanliga visan, kvinnor kan ofta bete sig hur som helst och också komma undan med det och det här gäller inte bara otrevligt beteende på nätets dejtingsidor utan i största allmänhet och den andan genomsyrar samhället, en kvinna som "ger svar på tal" hyllas som stark som i fallet med Linnea men hon förtjänar inte alls att bli hyllad eftersom hon medvetet tycks provocera fram ilska.

Det enda han blev ilsken över var att han inte fick den bekräftelse han sökte, då kände han sig kränkt, eftersom han inte fick sexchatta med en minderårig flicka. Tyvärr ganska vanligt bland de som raggar via nätet, de tål inte att bli dissade och nekade bekräftelse.

Om han hade någolunda vänliga motiv till att ta kontakt med henne hade han förmodligen funnit hennes kommentar komisk, snarare än förargelseväckande.
Citera
2016-02-06, 17:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdjas
Det enda han blev ilsken över var att han inte fick den bekräftelse han sökte, då kände han sig kränkt, eftersom han inte fick sexchatta med en minderårig flicka. Tyvärr ganska vanligt bland de som raggar via nätet, de tål inte att bli dissade och nekade bekräftelse.

Om han hade någolunda vänliga motiv till att ta kontakt med henne hade han förmodligen funnit hennes kommentar komisk, snarare än förargelseväckande.

Linnea är 24 år gammal och en fullvuxen kvinna, det är alltså inte frågan om någon liten flicka, vi vet inte heller hur gammal mannen var som kontaktade henne. Sen kan vi alltid tilläga att det är mycket få människor som gillar att bli dissade, en försmådd kvinna tex kan ofta bli väldigt hämndlysten om hon blir dissad. Världen är inte så svartvit som du inbillar dig, dvs det är inte bara män som blir sura och elaka när dom blir dissade men visst är Linneas svar till vissa herrar rätt så underhållande, frågan är bara varför just hon råkar ut för så många knäppskallar?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-02-06 kl. 17:49.
Citera
2016-02-06, 18:18
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jaha, och det säger du i egenskap av kvinna? Är du väl insatt i hur det är att vara man och hur män behandlas av kvinnor - samt hur män upplever det, menar du?
Va menar du? En del kan väl bli dissade men det är inte elakt menat. Går inte hjälpa om man inte har de känslorna... Ingen jag känner eller jag brukar vara elak mot män, utgår från det...
Citera
2016-02-07, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Va menar du? En del kan väl bli dissade men det är inte elakt menat. Går inte hjälpa om man inte har de känslorna... Ingen jag känner eller jag brukar vara elak mot män, utgår från det...

Vad vet du om det? Du gissar ju bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in