Citat:
Ursprungligen postat av
Jegoooooo
Det är uppenbart att hon ville väcka en reaktion annars hade hon inte skrivit som hon gjorde. Hade hon varit seriös hade hon inte skrivit det sista stycket.
Ja, jag insåg att hon medvetet ville provocera. Hade missat det där med att han skulle vara Aristotoles klasskamrat, vilket inte är så trevligt att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jegoooooo
Det är safe to say att båda var lite sviniga.
Varför han pekar ut att han är äldre kanske bara är en rövare, chansning, prövar oddsen etc. Klantigt och väldigt usel timing.
Men han kunde ju bara ha sagt, "
Okej, du vill inte prata med mig och det där var ett förbannat taskigt skämt. Tack och hejdå". Då hade hon inte haft nåt att skriva. Eller också, kan vi hoppas, i en mer vacker tillvaro, hade hon skrivit "
Men se på den, jag blev kontaktad av en äldre man som verkade tvivelaktig, men när jag provocerade honom bemötte han mig på ett bra vis.Snacka om att jag har dåligt samvete".
Nu var han helt klart den mest sviniga.
Och hej Sötnos. Skulle inte uppskatta att en äldre kvinna skrev det till mig. Och inte heller om en äldre man (av någon anledning) skrev det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Nja. Svårt att veta helt säkert givetvis men när han skriver "Hej, lust att snacka lite med en äldre man?", vad tror du han vill? Tror du att han hade velat diskutera Aristoteles utan pikar? Eller hade han hela tiden försökt leda över samtalet på snusk? Varför pekar han ut att han är äldre på det sättet?
Du har rätt i att indikationerna på vad han ville var rätt starka.
"Hej Sötnos...".
Men om han inte hade menat illa:
Oavsett provokation (och detta får ses som en mild sådan) kallar man inte någon slyna eller luder.
Hon avslöjade honom för den han var.