Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-04, 08:55
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nars-olof
Nej. Du kan bara blötlägga o sedan köra dom genom en köttkvarn eller i matberedare. Tycker det är lättare att få biffarna/falafeln att hålla ihop om man gör så.
Tack. Vet redan nu att jag gjorde en del fel.
Citera
2016-02-05, 17:11
Medlem
Nihennas avatar
Tänkte göra baconlindad chorizo idag.
Jag googlar och googlar och ALLA recept säger bara "Släng i ugn 10-15 minuter" men INGEN nämner temperatur eller om man ska köra i form eller rakt på gallret.
Detta måste vara det svåraste receptet att hitta på något så enkelt. jag vet redan hur jag "gör korven"; men just värme och vad man ska ha den på finns inte någonstans
Citera
2016-02-05, 17:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag googlar och googlar och ALLA recept säger bara "Släng i ugn 10-15 minuter" men INGEN nämner temperatur eller om man ska köra i form eller rakt på gallret.
Detta måste vara det svåraste receptet att hitta på något så enkelt. jag vet redan hur jag "gör korven"; men just värme och vad man ska ha den på finns inte någonstans
Jag skulle köra på hög temperatur, kanske 250 grader C.

Alternativt använda grillen i ugnen, med ugnsluckan öppen och gallret ganska högt upp.

På galler i båda alternativen.
Citera
2016-02-05, 18:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det är nog för att det är för enkelt, jag hade aldrig letat efter tid.
Det handlar bara om att få en bra färg på baconen, och gillar man dom riktigt knapriga så kör man lite till.
Citera
2016-02-05, 18:54
Medlem
Har ni några tips på "flytande" mat, som man dessutom kan bära med sig mellan olika platser?
Det närmaste som jag hittills har hittat i den här stilen är Nutrilett-förpackningarna, som tydligen ska fungera som måltidsersättning, men det känns alltid som om den här typen av mat mest är avsedd som "mellanmål" eller liknande.
Finns det någon flytande mat som faktiskt kan räknas som riktig mat, och som utan problem kan fungera som det?
Soppor är uteslutet, eftersom man inte kan bära med sig fulla sopptallrikar.

Ett tag så var jag lite nyfiken på pulverdryckerna "Meal-Pro" och "Diet-Pro", men till och med de paketen verkar betraktas som "mellanmål". (?)

Jag har hur som helst testat att ersätta lunchen med 2 Nutrilett-förpackningar vid ett antal tillfällen när jag har studerat på mitt universitet under dagarna, och det verkar fungera finfint - de gör åtminstone att jag känner mig mätt på ett bra sätt i flera timmar.
Senast redigerad av Mikael861 2016-02-05 kl. 19:01.
Citera
2016-02-05, 19:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Har ni några tips på "flytande" mat, som man dessutom kan bära med sig mellan olika platser?
Det närmaste som jag hittills har hittat i den här stilen är Nutrilett-förpackningarna, som tydligen ska fungera som måltidsersättning, men det känns alltid som om den här typen av mat mest är avsedd som "mellanmål" eller liknande.
Finns det någon flytande mat som faktiskt kan räknas som riktig mat, och som utan problem kan fungera som det?

Ett tag så var jag lite nyfiken på pulverdryckerna "Meal-Pro" och "Diet-Pro", men till och med de paketen verkar betraktas som "mellanmål". (?)

Jag har hur som helst testat att ersätta lunchen med 2 Nutrilett-förpackningar vid ett antal tillfällen när jag har studerat på mitt universitet under dagarna, och det verkar fungera finfint - de gör åtminstone att jag känner mig mätt på ett bra sätt i flera timmar.
Termos brukar jag ha soppa i när man åker och fiskar tex, funkar hur bra som helst.
Citera
2016-02-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Termos brukar jag ha soppa i när man åker och fiskar tex, funkar hur bra som helst.
Ja det har du ju faktiskt rätt i, man kanske ska drämma till med nåt sånt också då.
Tack för tipset.
Citera
2016-02-05, 19:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja det har du ju faktiskt rätt i, man kanske ska drämma till med nåt sånt också då.
Tack för tipset.
Korv i termos är en annan klassiker, när man åker och fiskar.
Dock är inte korven flytande då
Citera
2016-02-06, 01:12
Medlem
Vad vinner man på att täcka nåt i folie i ugn?
Citera
2016-02-06, 01:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopisk.illusion
Vad vinner man på att täcka nåt i folie i ugn?
Man bränner inte ytan lika lätt.
Citera
2016-02-06, 02:45
Medlem
stilltons avatar
Citat:

"mattermos". Gör en stor gryta och en pastarätt, så klarar du veckan.
Citera
2016-02-08, 20:49
Medlem
Bertil85s avatar
Frysta kycklingvingar. Hur länge tar det för dem att bli klara ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in