2016-02-02, 11:29
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Edit: Då har jag trott fel

Det var så förr.
Citera
2016-02-02, 13:27
Medlem
Fenjal888s avatar
Någon som har ett tips på en UPPDATERAD item data base? Om man googlar så får man alltid fram gamla items (från tidigare patcher), eller bara några items. Och om man nu får fram en "uppdaterad" lista, så vet man inte om den är det egentligen för sällan finns det ett datum med när den senast va uppdaterad.

Hittade denna nu: http://www.diablohub.com/database/

Kan någon bekräfta om den är tillförlitlig? Eller någon som har ett tips på en sida?
Citera
2016-02-02, 13:53
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Någon som har ett tips på en UPPDATERAD item data base? Om man googlar så får man alltid fram gamla items (från tidigare patcher), eller bara några items. Och om man nu får fram en "uppdaterad" lista, så vet man inte om den är det egentligen för sällan finns det ett datum med när den senast va uppdaterad.

Hittade denna nu: http://www.diablohub.com/database/

Kan någon bekräfta om den är tillförlitlig? Eller någon som har ett tips på en sida?
Vad ska du ha det till?

Här är en med alla droprates, som jag använt sedan season 1. Clickar du på "link" får du upp den på diablos hemsida.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cM-s4e66ql2zsrkfkfKXmvVJ4zmngzxdzVLk9gvLvT8/htmlview?pli=1
Citera
2016-02-02, 14:05
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Japp det funkade fint!

Jodå, den var förpassad till T10-farm ett tag (det är ju så jävla jobbigt att byta build, dual-spec pls) men ändrade tillbaka igår då jag tänkte att 53 grift stenar får räcka ett tag. Kör fortfarande DMO och kommit till grift 67 nu, kanske skulle kunna göra lite högre. Funderat på om jag ska levla gems för att använda som augment på min gear men såg sen att jag missuppfattat receptet lite och att "level 30 gem for weapon" inte måste vara level 30 utan blir bättre ju högre den är.
Känns som att det är slöseri att använda gems som inte är minst typ 50, sen slöseri igen om vapnet man augmentar inte är en perfekt roll osv.. tror ärligt talat aldrig jag kommer använda mig av detta

Jag trodde twister-speccen var för grupp bara där man har tre små slavar som springer runt och tar hand om en men den funkar solo alltså? Har du nån länk till build eller så?

Håller på att geara upp lite olika karaktärer just nu. Tänkte satsa på att som tredje conquest göra den som är typ grift lvl 55 med 6 olika sets eller nåt, verkade ganska kul. Dessutom är ju conquest skit den här säsongen eller? Med Avarice och Thrill som de två första blir det ju typ bara den jag tänkt göra eller act 1-5 speedrun kvar för set dungeons kan fara åt helvete.
HAHA! Har själv två DH, två Barb och två Wiz för att jag inte orkar byta gear . Grift 67 är ju inte så illa ändå, har du gems i samma level och optimerar lite rolls så ska även 70 gå fint , angående legendary gems skulle jag säga att 60 är sweetspot för gear och 65+ på vapen (svårast att hitta).

Den nya builden som är ungefär jämnbra med DMO är att du istället använder Twister svärdet på dig + twister bracer i kuben, bältet för Arcane Torrent och antingen Astral Walker (teleport kostar arcane power) eller furnace i kuben. Så med lite ändring bland skillsen så proccar arcane torrent dina twisters

Då är vi överens, set dungeons är nog den största gimmickprylen de lagt till i D3 . Jag har klarat 4 sett, men har två fulla set på min DH som jag inte kört
Citera
2016-02-02, 15:48
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
HAHA! Har själv två DH, två Barb och två Wiz för att jag inte orkar byta gear . Grift 67 är ju inte så illa ändå, har du gems i samma level och optimerar lite rolls så ska även 70 gå fint , angående legendary gems skulle jag säga att 60 är sweetspot för gear och 65+ på vapen (svårast att hitta).

Den nya builden som är ungefär jämnbra med DMO är att du istället använder Twister svärdet på dig + twister bracer i kuben, bältet för Arcane Torrent och antingen Astral Walker (teleport kostar arcane power) eller furnace i kuben. Så med lite ändring bland skillsen så proccar arcane torrent dina twisters

Då är vi överens, set dungeons är nog den största gimmickprylen de lagt till i D3 . Jag har klarat 4 sett, men har två fulla set på min DH som jag inte kört

Imponerande med fyra stycken tycker jag! Jag fixade ju invoker-setet till min crusader och fick mastery på första försöket, löjligt enkelt var det men jag hade inte speciellt roligt. Vill liksom bara kötta i diablo är väl inget jävla pusselspel heller

Har en gem level kvar till 3x55 (till min DMO) så efter det blir det kanske att jag spelar lite på de andra eller provar nåt annat wizard set för att få den andra conquesten. Hade ju helt glömt bort att spara på lite random legendaries för thrill. Craftade lite gula och skulle köra i kuben men fick BARA set-delar så sket i det för vill inte slösa alla mina death's breath.

Jag klagar ändå inte. Har inget större intresse av att pusha leaderboards (eller mitt tålamod) utan brukar liksom nöja mig när jag nått det som behövs för season, så 70 den här säsongen. Tycker det är roligt med höga rifts men blir bara less när man failar för tiden tar slut, känns som det är lite segt då också.

Tycker nog ärligt talat T10-farm builds är roligast. Kul att vara OP liksom
Citera
2016-02-03, 12:34
Medlem
Tjena.
Är en ps4-användare som har lite funderingar kring crusader.

Har inte spelat aktivt sen 2-3 patcher sedan, när kuben kom.

Har en wizard som jag är helt ok nöjd med, klarar torment 8ca,
men vill bygga upp en crusader att ha som melee-karaktär. Kollade lite på det nya light-setet med hammerdin och det verkade helt ok..andra ideer? Alla karaktärer är på 70 btw, paragon-level 300ish

edit: En lite allmän fråga angående om att farma utrustning, är det fortfarande värt att fortsätta slakta efter en rift guardian är död, eller bäst att bara hoppa ut och starta om ?
Senast redigerad av FadELynx 2016-02-03 kl. 13:14.
Citera
2016-02-03, 12:44
Medlem
destinaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Fan vad set dungeons är tråkiga. Eller iaf den jag försöker med (Might of the Earth).

Helt jävla hopplös är den jag har provat, jade harvester. Jävla stealthormar...
Citera
2016-02-03, 14:03
Medlem
Hej.

Jag upplever att jag får fps drop eller lagg ibland . Jag får det när jag kör solo, så jag undrar om det kan vara servarna det är strul med? Annars är de något vajsing med datan
Citera
2016-02-03, 15:47
Medlem
Vassknivs avatar
Vilket sätt är lättast att få Tier gear? Bounties eller Rifts?
Citera
2016-02-03, 15:57
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FadELynx
Tjena.
Är en ps4-användare som har lite funderingar kring crusader.

Har inte spelat aktivt sen 2-3 patcher sedan, när kuben kom.

Har en wizard som jag är helt ok nöjd med, klarar torment 8ca,
men vill bygga upp en crusader att ha som melee-karaktär. Kollade lite på det nya light-setet med hammerdin och det verkade helt ok..andra ideer? Alla karaktärer är på 70 btw, paragon-level 300ish

edit: En lite allmän fråga angående om att farma utrustning, är det fortfarande värt att fortsätta slakta efter en rift guardian är död, eller bäst att bara hoppa ut och starta om ?

http://www.diablofans.com/builds/69887-2-4-gr87-invoker-punish

Bäst just nu vad jag har hört
Citera
2016-02-03, 16:05
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
yes. alla är aptråkiga. might of the earth är dock en av de lättaste.

nja ik set är det lättaste inte earth pallade inte den fast med ik klara jag på första försöker och vips behöver man inte bry sig om att göra om nå mer..
Citera
2016-02-04, 10:47
Medlem
Moffins avatar
Vad tycker ni om nya Shadow setet till DH? Jag hittade den här builden: http://www.diablofans.com/builds/69873-2-4-gr92-dh-shadow-impale och har allt utom quiver och bracers. Ganska medelmåttiga stats på mina delar och saknar en hel del AR.

Försökte göra en grift 55 men klarade inte tiden riktigt. Jag vet inte om jag gör fel men tycker builden är så frustrerande att spela? Har ju verkligen ingen aoe över huvudtaget så kommer det väldigt många små mobs känns det som att jag blir swarmad och dör. Single target dmg är ju väldigt bra och när det är enstaka stora mobs så funkar det perfa men blir svinjobbigt i rifts med massa getingar/såna små krälare etc.

Ska hursom ge det ett till försök senare (märkte även i riften att jag glömt ge min templar hans skills )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in