Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Japp det funkade fint!
Jodå, den var förpassad till T10-farm ett tag (det är ju så jävla jobbigt att byta build, dual-spec pls) men ändrade tillbaka igår då jag tänkte att 53 grift stenar får räcka ett tag. Kör fortfarande DMO och kommit till grift 67 nu, kanske skulle kunna göra lite högre. Funderat på om jag ska levla gems för att använda som augment på min gear men såg sen att jag missuppfattat receptet lite och att "level 30 gem for weapon" inte måste vara level 30 utan blir bättre ju högre den är.
Känns som att det är slöseri att använda gems som inte är minst typ 50, sen slöseri igen om vapnet man augmentar inte är en perfekt roll osv.. tror ärligt talat aldrig jag kommer använda mig av detta
Jag trodde twister-speccen var för grupp bara där man har tre små slavar som springer runt och tar hand om en

men den funkar solo alltså? Har du nån länk till build eller så?
Håller på att geara upp lite olika karaktärer just nu. Tänkte satsa på att som tredje conquest göra den som är typ grift lvl 55 med 6 olika sets eller nåt, verkade ganska kul. Dessutom är ju conquest skit den här säsongen eller? Med Avarice och Thrill som de två första blir det ju typ bara den jag tänkt göra eller act 1-5 speedrun kvar för set dungeons kan fara åt helvete.
HAHA! Har själv två DH, två Barb och två Wiz för att jag inte orkar byta gear

. Grift 67 är ju inte så illa ändå, har du gems i samma level och optimerar lite rolls så ska även 70 gå fint

, angående legendary gems skulle jag säga att 60 är sweetspot för gear och 65+ på vapen (svårast att hitta).
Den nya builden som är ungefär jämnbra med DMO är att du istället använder Twister svärdet på dig + twister bracer i kuben, bältet för Arcane Torrent och antingen Astral Walker (teleport kostar arcane power) eller furnace i kuben. Så med lite ändring bland skillsen så proccar arcane torrent dina twisters
Då är vi överens, set dungeons är nog den största gimmickprylen de lagt till i D3

. Jag har klarat 4 sett, men har två fulla set på min DH som jag inte kört