Citat:
Ursprungligen postat av
majxstro
Och vad är det som gör spelet Attraktivt? Att pusha g-rift? Jippi va skoj!
Håller med dig här...
Spelet har tappat en hel del, dock tror jag det har med paragon-poängen att göra.
D3 för mig handlar om 3 steg
1: Bli 70 fortast möjligt när en säsong drar igång (är kul när racet väl drar igång)
2: Få rätt gear med rätt rolls till karaktären (är kul i starten, men tröttsamt när man man måste ha en specifik roll på ett specifikt item och som ancient (läs vapen och min jakt på en smashing Yangs Recurve))
3: Klara av så höga g-rifter som möjligt.
Problemet är bara att man måste farma paragonpoäng som en idiot på ~lvl60 i en månad och 10h/dagen för att ens va i närheten av komma någonstans.
Så kan jag tycka det är tråkigt att det ALLTID är en build som kommer mycket längre än de andra. Fine att Monken och DHn inte kommer lika långt, den balanseringen är nog sjukt svår att få helt jämn. MEN det hade ju vart kul om tex M6 eller UE till DH kunde bli lika fet som Nats, men det finns ju inte på världskartan just nu.
Nu har jag iofs spelat D3 i flera år och spec väldigt väldigt aktivt sen ROS kom, så någon gång måste man ju tröttna och gå vidare. Totalt om vi räknar krona per speltidstimma så är det här mitt absolut mest värda spel. Köpte det till både PS3 (vanilla), PS4a (ros) och PC, så ca 1500kr totalt och med närmare 2000h speltimmar så blir det inte många kronor per timme.