2016-02-03, 08:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Har man inte koll på spelaren som blev utsedd till "Årets försvarare", som dessutom spelade i mästarlaget kan man inte kalla sig själv för fotbollsintresserad.

Det är typiskt för Stockholmssupportrar. De har aldrig någon koll på lagen utanför 08.
Citera
2016-02-03, 08:54
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är typiskt för Stockholmssupportrar. De har aldrig någon koll på lagen utanför 08.
Delar helt den bilden. Inte så att det krävs att man ska kunna räkna upp Falkenbergs bänkspelare direkt men några profilspelare i varje lag bör man ha koll på om man ska kunna kalla sig fotbollsintresserad.
Citera
2016-02-03, 09:22
Medlem
csts avatar
I det här fallet måste ni ju dock kunna medge att det inte handlar om någon Stockholmsignorans. Andreas Johansson (den riktiga) har spelat både i Premier League och landslaget. Samt att han var en av allsvenskans bästa spelare när vi vann 02-03.

Med vilka meriter skulle pekings motsvarighet konkurrera menar ni?
Citera
2016-02-03, 09:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
I det här fallet måste ni ju dock kunna medge att det inte handlar om någon Stockholmsignorans. Andreas Johansson (den riktiga) har spelat både i Premier League och landslaget. Samt att han var en av allsvenskans bästa spelare när vi vann 02-03.

Med vilka meriter skulle pekings motsvarighet konkurrera menar ni?

Jag tycker att man bör ha koll på båda.
Citera
2016-02-03, 09:26
Medlem
Citat:
Delar helt den bilden. Inte så att det krävs att man ska kunna räkna upp Falkenbergs bänkspelare direkt men några profilspelare i varje lag bör man ha koll på om man ska kunna kalla sig fotbollsintresserad.
När jag tänker Norrköping 2015 så tänker jag främst på Kujovic, Traustasson, Wahlquist, Sjölund och Bärkroth. Det är nog lätt att mer defensiva spelare hamnar i skymundan när man spelar en sån framgångsrik offensiv fotboll. Spelare som Johansson syns ju inte så mycket på planen i jämförelse med en snabb ytter som Bärkroth eller en stor stark forward som Kujovic.

Man kan dra en liknande parallell med Hammarby 2014 när vi äntligen tog klivet upp till Allsvenskan igen. De flesta hade säkert nämnt Kennedy, Pablo, Torsteinbö och Johan Persson. Men hur många hade tagit upp Erik Israelsson tillexempel? En spelare som gör ett minst lika bra defensivt arbete som Johan Persson och dessutom är en bättre passningsspelare och farligare framåt, om än mindre spektakulär i sina brytningar. De allra flesta fick inte upp ögonen för honom innan derbymålet mot AIK, trots att han under de senaste 2 åren varit en av våra absolut viktigaste spelare. Likaså mittbacken Lars Saetra som nyligen skrev på ett 3-års kontrakt. Han kommer att bli en av Allsvenskans bästa mittbackar inom de närmaste åren.
Citera
2016-02-03, 09:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
När jag tänker Norrköping 2015 så tänker jag främst på Kujovic, Traustasson, Wahlquist, Sjölund och Bärkroth. Det är nog lätt att mer defensiva spelare hamnar i skymundan när man spelar en sån framgångsrik offensiv fotboll. Spelare som Johansson syns ju inte så mycket på planen i jämförelse med en snabb ytter som Bärkroth eller en stor stark forward som Kujovic.

Man kan dra en liknande parallell med Hammarby 2014 när vi äntligen tog klivet upp till Allsvenskan igen. De flesta hade säkert nämnt Kennedy, Pablo, Torsteinbö och Johan Persson. Men hur många hade tagit upp Erik Israelsson tillexempel? En spelare som gör ett minst lika bra defensivt arbete som Johan Persson och dessutom är en bättre passningsspelare och farligare framåt, om än mindre spektakulär i sina brytningar. De allra flesta fick inte upp ögonen för honom innan derbymålet mot AIK, trots att han under de senaste 2 åren varit en av våra absolut viktigaste spelare. Likaså mittbacken Lars Saetra som nyligen skrev på ett 3-års kontrakt. Han kommer att bli en av Allsvenskans bästa mittbackar inom de närmaste åren.

Jag har haft koll på Erik Israelsson sedan han spelade i Kalmar. Det var en spelare jag tyckte MFF skulle titta lite på innan han blev skadad.

Jag tycker det är lite trist att så många som följer Allsvenskan bara ser matcher med sitt egna lag. Spelas inga andra matcher en kväll så kollar jag gärna på Gefle-Falkenberg än gör något annat.
Citera
2016-02-03, 09:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Har man inte koll på spelaren som blev utsedd till "Årets försvarare", som dessutom spelade i mästarlaget kan man inte kalla sig själv för fotbollsintresserad.
Koll kan man ha ändå. Nämner någon Andreas Johansson för mig så tänker jag först på djurgårdaren, han var som folk säger mer profilerad. Det betyder ju inte att jag inte har koll på Norrköpingsspelaren.

Och det där med filmningen är det egentligen samma sak med. Det är det han har gjort som har synts mest, även fast det bara är en gång och han har gjort otroligt mycket mer som är väldigt bra.

Så, summan av det är att "Andreas Johansson" är en före detta djurgårdsspelare, och säger man "Alltså han i Norrköping" så är risken stor att svaret kommer bli "Just det, han med filmningen."

Vi kan ju jämföra, om jag säger "Gbenga Arokoyo", vad säger ni då?
Citera
2016-02-03, 09:29
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Precis. Det handlar inte om någon jämförelse utan att det är väldigt rimligt att ha koll på båda. Dessutom, när vi diskuterar Allsvenskan här och nu bör man även ha förmågan att koppla till den just nu aktiva spelaren av de båda.
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Stark, oslipad och ung back som spelade i Mjällby för några säsonger sedan.
Senast redigerad av Otrolig 2016-02-03 kl. 09:31.
Citera
2016-02-03, 09:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Han som fick kramp mot MFF redan i första halvlek.

Fick dock reda på efteråt att han precis varit sjuk, men det var kul och udda i stunden.
Citera
2016-02-03, 09:32
Medlem
csts avatar
Citat:
Om man följt allsvenskan de senaste åren kanske men nu handlade det snarare om vilken spelare man associerade med namnet Andreas Johansson, utfallet ser ni ju själva i tråden.
Citera
2016-02-03, 09:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Om man följt allsvenskan de senaste åren kanske men nu handlade det snarare om vilken spelare man associerade med namnet Andreas Johansson, utfallet ser ni ju själva i tråden.

Jag tänker nog på båda spelarna och det tycker jag nog att ni också borde göra. Allt annat är så klart okunskap.
Citera
2016-02-03, 09:41
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag tänker nog på båda spelarna och det tycker jag nog att ni också borde göra. Allt annat är så klart okunskap.
Känner du till alla spelare i allsvenskan? Känner du till alla spelare som spelat i det vinnande laget de senaste x antal åren? Om så, bra för dig. Det förändrar dock inte det faktum att Andreas Johansson är mer känd (framförallt för allmänheten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in