2016-02-03, 09:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Känner du till alla spelare i allsvenskan? Känner du till alla spelare som spelat i det vinnande laget de senaste x antal åren? Om så, bra för dig. Det förändrar dock inte det faktum att Andreas Johansson är mer känd (framförallt för allmänheten).

Jag känner till de bästa och de mest profilerade i varje lag. Det kräver ingen speciell insats eller större svårigheter. Det räcker med att man kollar på två-fyra matcher varje omgång.
Citera
2016-02-03, 09:54
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Det förändrar dock inte det faktum att Andreas Johansson är mer känd (framförallt för allmänheten).
Med de visdomsorden tycker jag att vi avslutar den här diskussionen!
Citera
2016-02-03, 09:55
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han som fick kramp mot MFF redan i första halvlek.

Fick dock reda på efteråt att han precis varit sjuk, men det var kul och udda i stunden.
Och där bevisade du ju i princip att vi andra har rätt, även fast det var mest på skämt. Du gick på magkänslan, och då blev det krampen. Jag trodde ju att det skulle bli päronet men poängen gick ju fram ändå.
Trots att du har koll på honom så är det första som kommer fram det som sticker ut.

Citat:
Jag känner till de bästa och de mest profilerade i varje lag. Det kräver ingen speciell insats eller större svårigheter. Det räcker med att man kollar på två-fyra matcher varje omgång.
"Det räcker" med att man är en allsvensk nörd alltså. Fast det är inte det folket vi pratar om här. Majoriteten av alla svenskar får sin information om allsvenskan via aftonbladet eller sportnytt. Frågar man dom så är Andreas Johansson en före detta djurgårdare och landslagsman, det dom känner till om Norrköpingsspelaren är ungefär att han är en bra försvarsspelare och att han gjorde en fantastiskt komiskt filmning.
Citera
2016-02-03, 10:12
Medlem
4522s avatar
Det är klart Djurgårdens Andreas Johansson är starkare fastetsad i folks sinne. Men vem fan bryr sig? Båda är och var två väldigt kompetenta spelare.
Citera
2016-02-03, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är klart Djurgårdens Andreas Johansson är starkare fastetsad i folks sinne. Men vem fan bryr sig? Båda är och var två väldigt kompetenta spelare.

Jag tänker på någon jävla hockey spelare faktiskt. Då är jag inte ens hockeyintresserad. Adde Johansson däremot, det är den där gnagaren som gick till Dif runt millennieskiftet.
Citera
2016-02-03, 11:05
Medlem
elpirros avatar
För gemene trogen allsvensksupporter så kan jag nästan lova att i 95% av fallen tänker man på Andreas "Adde" Johansson i dif när Andreas Johansson nämns. Bara peking som tänker på filmaren.
Citera
2016-02-03, 12:17
Medlem
Vem fan bryr sig om vem man förknippar med namnet Andreas johansson...
Peking blir giftiga i år igen vi kommer bita er i baken MFF
Citera
2016-02-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone

Det är möjligt att ni blir, dock så är det tveksamt om ni hade vunnit om inte vi haft sådan sabla otur med skadorna förra året. Det var väl 9 insläppta mål under den delen av säsongen som Rogne fanns med. 10 matcher utav 19, utan ett enda insläppt mål.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-02-03 kl. 12:32.
Citera
2016-02-03, 12:33
Medlem
Citat:
Om man följt allsvenskan de senaste åren kanske men nu handlade det snarare om vilken spelare man associerade med namnet Andreas Johansson, utfallet ser ni ju själva i tråden.

Båda? Finns väl bara en värd att ha koll på och det är ju han i Norrköping. Sen sägs det att det funnits någon med samma namn som spelat för ett mindre bemedlat lag från östermalm. Men jag kan inte minnas att han ens var i närheten av samma nivå. Han hade ju svårt att platsa i AIK exempelvis. Tycker det räcker rätt gott som bevis på den låga nivå han håller.
Citera
2016-02-03, 13:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Har man inte koll på spelaren som blev utsedd till "Årets försvarare", som dessutom spelade i mästarlaget kan man inte kalla sig själv för fotbollsintresserad.
Självklart är det så, fotbollsintresserade i allmänhet bör känna till att Andreas faktiskt blev framröstad som årets försvarare av C-more på den där programmet som sändes 2015. Det kommer etsa sig fast hos minnet hos gemene fotbollsåskådare.
Citat:
Det är typiskt för Stockholmssupportrar. De har aldrig någon koll på lagen utanför 08.
Pfft.
Citera
2016-02-03, 14:10
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone

Bita malmö i baken? Siktar ni på en sjätteplats eller vad menar du?
Citera
2016-02-03, 14:36
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Bita malmö i baken? Siktar ni på en sjätteplats eller vad menar du?
Ja, däromkring... För att citera Janne A från upptaktsträffen ifjol: "Vi siktar på övre halvan, men att vi skulle rå på storklubbar som Malmö, AIK och Göteborg finns ju inte på kartan. Det händer inte. Där har vi inte en chans"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in