Citat:
Ursprungligen postat av
Favoritgame
Senaste avsnittet med mediumet Pierre var riktigt bra och han fick fram en massa info som:
1. Känns som vi är på väg mot en lopphandel (huset användes för att sälja antikviteter från bl a dödsbon)
2. Han plockade in Mamman/Mormorn som heter Elisabet, Morbroderns namn som var Carl-Erik och som även var militärisk, samt dotterns namn Angelina och Angelina Jolie som tydligen dottern döpts efter.
3. Han fick också kontakt med en läkare som fanns i huset och han tyckte att huset använts som vårdinrättning och det hade varit läkarmottagning huset tidigare.
4. Ev prickade han också in mamman Gurlis födelseår 1945 då modern och dottern såg igenkännande på varandra.
5. Han kom i kontakt med en liten flicka som passade in på det spöket som bl a mamman sett flera gånger i huset.
Citat:
Så jag tycker det duger rätt så bra som bevis om man nu ska utgå från vad programmet levererar sedan kan ju förstås ni skeptiker tycka att det är cherry picking eller att mediumet fått reda på allt detta innan...
Givetvis måste eventuella bevis, komma ur ett väl utformat test under kontrollerade former, som uppfyller vissa krav. Skulle faktiskt vara busenkelt att konstruera ett sådant test. Men ingen är ju villig att ställa upp. Jag undrar vad det beror på? Har du någon ny bortförklaring på lager?
---
Sen är ju just Pierre en intressant karaktär, då det finns mycket som tyder på att han helt enkelt googlar och använder ratsit till all specifik info han får fram. Han brukade i alla fall göra det, jag vet inte hur han arbetar nu för tiden. Ska kolla avsnittet senare.
(FB) Fallna änglar eller fantasi? <-- Det inlägget beskriver ganska bra hur det troligtvis går till när Pierre får fram namn på exempelvis husdjur. För det är ett väldigt "märkligt" sammanträffande att precis ALL specifik information han bidrar med, är sådant som går att få fram på google.
I ett avsnitt där han fick fram namn på en väldans massa husdjur, visade det sig att den familjen hade en hemsida på vilken alla husdjurens namn var listade. Det krävdes alltså en googling på en person i familjen, det var allt. Är detta ett sammanträffande tror du?
I det avsnittet där han var på ett ställe som tidigare hade varit ett mentalsjukhus, fick han fram namnet på
den enda personen som nämns när man googlar på stället, trots att hundratals personer bott där. Sammanträffande?
En kort "toapaus" eller liknande, så tar det en minut att googla fram specifik info på mobilen.
https://gesusbloggen.wordpress.com/2.../googlepierre/
Gesus (som jag förstår att du inte är ett fan av, men sakfrågan är det viktiga) har också skrivit en del om google-Pierre.