2016-01-30, 21:22
Medlem
Ewrus avatar
Botten i Bundesliga är nu löjligt jämn, Hoffenheim (förutsätter att de förlorar mot Bayern) och Hannover är fem poäng efter, sen är det fyra poäng mellan Bremen (16e) och Inglostadt (10a). Slår vinner Wolfsburg imorgon är ev Köln med i den kampen också med bara fem poäng ner till kvalet.

Någon som vågar tippa vilka som åker ut? Hoppas på Inglostadt och Darmstadt med Hoffenheim som kvallag. Men i nuläget är jag glad bara Bremen inte är ett av de sista tre lagen när säsongen är över.
2016-01-31, 11:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homer96
När spikas omgång 26 ?
Bokat resa till Berlin men trög som jag är så var jag helt säker på lördagsmatch

Vore jävligt trist om det blir söndagsmatch och barnen missar första BL matchen i deras liv

Enligt Bundesliga.de så bestäms omgång 26 först i början av mars.
2016-01-31, 13:27
Medlem
cyberkalles avatar
Nog var det då förjävligt nu blev Martinez skadad och blir borta minst tre-fyra veckor.
2016-02-01, 08:27
Medlem
cyberkalles avatar
Som sagt otroligt många skador under Pep är det en slump?

I dag stänger transferfönstret och jag undrar om det kommer in någon sista sekunden backup nu när Martinez gick sönder igår.

Det är ju en sak att vinna hemma mot Hoffenheim men jag bävar för anfallarna från Juventus börjar leka.

Robben såg riktigt pigg ut så länge Müller var på planen efter det så försvann hans kreativitet.
Kimmich var lysande som mittback riktigt lugn och stressade aldrig det var nog en bra match att göra debut på som mittback.

Det lär blir betydligt tuffare nästa helg mot Kießling och Chicharito men en bra värdemätare lär det bli.
2016-02-01, 14:23
Medlem
cyberkalles avatar
Det som alla redan visste blev nyss bekräftat Pep tar över City.

Klarar han av att hålla ordning på den klubb han är tränare över i dagsläget?
2016-02-01, 16:22
Medlem
cyberkalles avatar
Serdar Tasci klar som akut backup.
2016-02-01, 16:31
Medlem
regndroppens avatar
Drmic till HSV och Milosevic till Hannover på lån. Drmic fick väl inte lira speciellt mycket i Gladbach? Milosevic är väl inte helt redo för att ta en start plats i Besiktas.
2016-02-01, 17:37
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Drmic till HSV och Milosevic till Hannover på lån. Drmic fick väl inte lira speciellt mycket i Gladbach? Milosevic är väl inte helt redo för att ta en start plats i Besiktas.
Kul med en till halvsvensk i Hannover. Får hoppas på att han gör ett bättre jobb än vad Marcelo gjort den här säsongen. Försvaret behöver verkligen stärkas upp om det ska finnas någon chans för att greja nytt kontrakt!
2016-02-01, 18:31
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Serdar Tasci klar som akut backup.
Var ju väldigt lovande när han slog igenom i Stuttgart. Känns som en ganska logisk värvning.
2016-02-01, 18:43
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kul med en till halvsvensk i Hannover. Får hoppas på att han gör ett bättre jobb än vad Marcelo gjort den här säsongen. Försvaret behöver verkligen stärkas upp om det ska finnas någon chans för att greja nytt kontrakt!
Klokt val av honom, lär få mycket speltid nu och kan hjälpa Hannover till ett nytt kontrakt!
2016-02-01, 18:49
Medlem
regndroppens avatar
Bahoui till HSV också, två svenskar där då dock är ju frågan hur mycket han får lira? Vems plats är det tänkt att han ska ta?
2016-02-01, 19:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Var ju väldigt lovande när han slog igenom i Stuttgart. Känns som en ganska logisk värvning.

Jag hoppas att det blir bra men huvudsaken var att få in en till försvarare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in