2016-02-01, 19:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag hoppas att det blir bra men huvudsaken var att få in en till försvarare.
Är ju bara på lån, kommer nog en rikitg värvning på den positionen i sommar. Vad har Ancelotti för favorit mittbackar?
2016-02-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Är ju bara på lån, kommer nog en rikitg värvning på den positionen i sommar. Vad har Ancelotti för favorit mittbackar?
Baresi, Nesta och Maldini... Eventuellt kan Maldini vara aktuell?
2016-02-01, 19:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jo jag vet men ack så viktigt lån.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Baresi, Nesta och Maldini... Eventuellt kan Maldini vara aktuell?
Jag satsar mina pengar på Baresi.
2016-02-01, 21:07
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Drmic till HSV och Milosevic till Hannover på lån. Drmic fick väl inte lira speciellt mycket i Gladbach? Milosevic är väl inte helt redo för att ta en start plats i Besiktas.

Svarar här med,

Han konkurrerar med en Ivo Ilicevic som ska ut i sommar då HSV inte vill ge ett nytt kontrakt(ryktas om Bremen, Stuttgart och Frankfurt. Kanske också Michael Gregoritsch men han har spelat på olika positioner och är mer av en inhoppare. Finns chans att han kan få spela om han klarar att klimatisera sig till Bundesligas tempo.

Även kring Drmic, bra lån. HSV ville ju låna honom ifrån Leverkusen förra vinterperioden. HSV har bara en spelartyp på topp. Lasogga, Olic, Rudnevs, Schipplock(vilken flopp) och Altintas är alla samma typ av anfallare och räcker med Lasogga/Rudnevs av dem.
Senast redigerad av dippsi 2016-02-01 kl. 21:10.
2016-02-01, 21:50
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Svarar här med,

Han konkurrerar med en Ivo Ilicevic som ska ut i sommar då HSV inte vill ge ett nytt kontrakt(ryktas om Bremen, Stuttgart och Frankfurt. Kanske också Michael Gregoritsch men han har spelat på olika positioner och är mer av en inhoppare. Finns chans att han kan få spela om han klarar att klimatisera sig till Bundesligas tempo.

Även kring Drmic, bra lån. HSV ville ju låna honom ifrån Leverkusen förra vinterperioden. HSV har bara en spelartyp på topp. Lasogga, Olic, Rudnevs, Schipplock(vilken flopp) och Altintas är alla samma typ av anfallare och räcker med Lasogga/Rudnevs av dem.
Gör så läste att Ivo ska ut angående Bahoui så tror jag det blir flopp han verkade ha svårt att ta en plats i Saudi, hoppas att jag har fel han är en riktig talang och en framtidsspelare. Känns som han längtar hem till Sverige lite. Drmic blir intressant då han verkar kunna hitta målet just det som HSV behöver kan nog bli bra där uppe!
2016-02-02, 01:09
Medlem
Grus-Kalles avatar
Guardiola har under tre år i FCB inte vunnit CL, men har en chans kvar. Om han inte gör det nu, så får han inte större chanser i Man C.

Spelarmaterialet i Man C är inte bra nog och så många av de största spelarna kan de inte värva, eftersom de redan har en hög lön och inte längre motiveras av pengar.

Däremot kan de få spelare strax under som inte har något emot att dubbla lönen, men det är inte de spelarna som vinner CL.

Personligen är jag inte ledsen att se honom gå, laget har visserligen gjort framsteg, men han har inte vunnit t ex CL utan bara presterat de resultat man kan förvänta sig av truppen. Heynckes lyckades t ex skapa mer än truppens delar kunnat prestera, så adios Pep!

Jag skulle uppskatta en CL-vinst, men det ändrar inte min mening om Pep, good, but not great! I bästa fall nummer tre efter Heynckes och Hitzfeld.
2016-02-02, 05:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Guardiola har under tre år i FCB inte vunnit CL, men har en chans kvar. Om han inte gör det nu, så får han inte större chanser i Man C.

Spelarmaterialet i Man C är inte bra nog och så många av de största spelarna kan de inte värva, eftersom de redan har en hög lön och inte längre motiveras av pengar.

Däremot kan de få spelare strax under som inte har något emot att dubbla lönen, men det är inte de spelarna som vinner CL.

Personligen är jag inte ledsen att se honom gå, laget har visserligen gjort framsteg, men han har inte vunnit t ex CL utan bara presterat de resultat man kan förvänta sig av truppen. Heynckes lyckades t ex skapa mer än truppens delar kunnat prestera, så adios Pep!

Jag skulle uppskatta en CL-vinst, men det ändrar inte min mening om Pep, good, but not great! I bästa fall nummer tre efter Heynckes och Hitzfeld.
Jag är enig med dig.
Det är något som inte klickat mellan Pep och dom flesta Bayernfans.
Men han är bra men har svårt med att hantera folk med stark personlighet.
2016-02-02, 18:17
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Hej! Jag är inte vidare insatt i Bundesliga, utan har mest följt Allsvenskan. Jag har stor respekt för den dock. Nu när vi har ytterligare två svenskar på plats har jag givit en tanke att följa Hamburg lite, mest för att se hur det går för Ekdal och Bahoui.

För er som besitter kunskap om Bundesliga, kan man få en kort genomgång av Hannover och Hamburg? Hur är lagen? Tror ni på att Milo och Bahoui kommer lyckas? Personligen tycker jag jättemycket om Bahoui som spelare och hoppas han lyckas - men, hans tid i Saudi kastar en skugga av tvivel. Bundesliga är ju känt för att vara tempostarkt och fysiskt krävande..

Har Ekdal gjort det bra?

Mvh.

JG
2016-02-02, 19:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Hej! Jag är inte vidare insatt i Bundesliga, utan har mest följt Allsvenskan. Jag har stor respekt för den dock. Nu när vi har ytterligare två svenskar på plats har jag givit en tanke att följa Hamburg lite, mest för att se hur det går för Ekdal och Bahoui.

För er som besitter kunskap om Bundesliga, kan man få en kort genomgång av Hannover och Hamburg? Hur är lagen? Tror ni på att Milo och Bahoui kommer lyckas? Personligen tycker jag jättemycket om Bahoui som spelare och hoppas han lyckas - men, hans tid i Saudi kastar en skugga av tvivel. Bundesliga är ju känt för att vara tempostarkt och fysiskt krävande..

Har Ekdal gjort det bra?

Mvh.

JG
Hjärtligt välkommen till tråden och jag överlåter din fråga till Dippsi och Germanofil som är två duktiga anhängare av dom två lagen.
2016-02-02, 19:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
För er som besitter kunskap om Bundesliga, kan man få en kort genomgång av Hannover och Hamburg? Hur är lagen? Tror ni på att Milo och Bahoui kommer lyckas?
Tja vad ska man säga om Hannover? Det är ett lag som gick riktigt bra för ett par säsonger sedan då man var med i EL två år i rad. Sedan sparkade man duktige sportchefen Schmadke (numera i Köln) på grund av personliga konflikter och efter det har det bara gått utför. Truppen är en av Bundesligas sämsta och sett till vad den kostat helt klart den sämsta.

Backlinjen har sugit hela hösten, mycket på grund av ytterbackarna Sakai och Albornoz som är för dåliga defensivt för ett lag i Bundesliga. Marcelo var en mittback som blandade och gav men har nu bytts bort mot just Milosevic. Huruvida han kan gå direkt in i startelvan vågar jag inte svara på. Man förlängde ju nyligen kontraktet med bänkvärmaren Felipe så kanske är det ett tecken på att han ska överta Marcelos plats. Den bästa mittbacken är egentligen U21-landslagsmannen Hoffmann som precis är tillbaka efter långtidsskada. Honom väljer dock Schaaf att spela som defensivt ankare på mittfältet.
2016-02-03, 06:34
Medlem
cyberkalles avatar
Allt var inte bättre förr men kanske lite gladare och lättare.

En av Tysklands och Gladbachs största profiler genom tiderna Berti Vogts tycker nog så här drygt 30 år senare att detta var nog lite genant.
https://www.youtube.com/watch?v=K62LwfiaVC0

Sen har vi en annan klassiker från världsmästarna 1974.
Det är något speciellt med oss tyskar och schlager.
https://www.youtube.com/watch?v=As-vKh2SLs4

Avslutar med en av dom värsta som jag tror vi sett här tidigare och detta är nog förklaringen att det gick åt helvete 1994 i USA här grävdes det då inte efter något guld i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=2MeXyId9omY
2016-02-03, 07:21
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Allt var inte bättre förr men kanske lite gladare och lättare.

En av Tysklands och Gladbachs största profiler genom tiderna Berti Vogts tycker nog så här drygt 30 år senare att detta var nog lite genant.
https://www.youtube.com/watch?v=K62LwfiaVC0

Sen har vi en annan klassiker från världsmästarna 1974.
Det är något speciellt med oss tyskar och schlager.
https://www.youtube.com/watch?v=As-vKh2SLs4

Avslutar med en av dom värsta som jag tror vi sett här tidigare och detta är nog förklaringen att det gick åt helvete 1994 i USA här grävdes det då inte efter något guld i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=2MeXyId9omY

Ljuva 90-tal? Hahaha, att dom ens ställde upp i den sista? Måste ha varit nåt kontraktuellt......

Ich habe fertig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in