2016-01-10, 00:28
Medlem
Ferry31s avatar
Jag ställer tyvärr in januaricupen. Jag varken hann eller orkade få igång det eftersom jag var bortrest över nyår och nu när vi har missat två raka omgångar så känns det tämligen meningslöst att påbörja. Kanske är tillbaka nästa år igen.

Nu siktar vi istället in oss på vårens huvudsäsong. Mer information kommer sen.
Citera
2016-01-27, 13:29
Medlem
Ferry31s avatar
Senaste säsongen & dags för ny säsong!

Inte varit inne på Fantacalcio på länge, men nu är det dags att dra igång igen. Jag valde att ställa in vintercupen, vilket innebär att vi ger oss på vårsäsongen direkt. Först ska jag dock skriva upp de sista resultaten från hösten. Om ni minns det så dröjde de som tusan för någon uppskjuten match. Här är resultaten:

AC Bosman - Il Buffone 3-1
Ale Viola - Risorgimento 0-4
Go Ahead Farmers - Eurogol1 2-1
I Selvaggi da Nord - Åldringspung 2-0

Vilket ger följande tabell:

1. Go Ahead Farmers (33p)
2. Il Buffone (26p)
3. AC Bosman (20p)
4. I Selvaggi Nord (19p)
5. Åldringspung (18p)
6. Risorgimento (15p)
7. Eurogol1 (13p)
8. Ale Viola (9p)

Är rätt säker på att jag därmed slog Ezzelinos poängrekord för en säsong i Serie A. Det blev en närmast felfri säsong, där de enda poängtappen kom i de två matcherna mot Il Buffone samt i bortamatcherna mot I Selvaggi da Nord och Eurogol1. Enda förlusten kom i bortamatchen mot Il Buffone. Får även ge beröm till AC Bosman och I Selvaggi da Nord som verkligen satt ordentligt långt ner i skiten ca 10 omgångar in i säsongen. Men båda stod för en sanslöst stark avslutning. AC Bosman lyckades vinna de fyra sista matcherna och I Selvaggi da Nord tog tre raka på slutet. Det innebar att båda klättrade upp och placerade sig på övre halvan. Snyggt jobbat!

Information om den nya säsongen!

Nästa säsong kommer att börja omgående. Det vill säga att jag vill att alla som är intresserade går med så fort som möjligt.

Deadline 1: Onsdag 3:e februari 23:59. Vid den här tiden vill jag att alla ska ha gått med i ligan som anmält intresse. Har du inte gått med där så går platsen till en reserv.

Deadline 2: Torsdag 4:e februari 23:59. Här ska buden vara lagda och klara. Har vi inte fyllt ligan vid det här laget så kommer jag att tillsätta ett spöklag såvida vi är 7 st deltagare. Är vi färre kommer jag att ändra så vi formar ligan efter ett mindre antal deltagare. Det här innebär alltså att ni har exakt 8 dagar på er att gå med och lägg era bud. Hoppas det är tillräckligt.

Första omgången: Spelas helgen nästa vecka, 6-7 februari.

Deltagare: Det finns 8 platser till vårsäsongen och höstens deltagare har förtur på platserna. Har du inte varit med innan så sätter jag upp dig på en reservlista. Var du med i höstas, men inte har intresse av att delta nu igen så var god och skriv det i så fall. På så vis får en eventuell reserv mer tid på sig att slussas in och lägga sina bud.

Antal omgångar: Såvida vi blir 8 deltagare igen så kommer vårsäsongen bestå av 14 omgångar som vanligt. Alla möter alla två matcher. Det är tänkt att säsongen ska påbörja 6 februari och avslutas söndagen den 8:e maj. Det vill säga när den näst sista omgången i Serie A spelas.

Ligan: Flashbacks Serie A
Lösenord: ahegerfors

Har ni bytt lagnamn eller något så informera bara om vem ni är så att jag vet. Kommer någon obehörig in så blir denne utkastad tills det finns platser lediga.
Senast redigerad av Ferry31 2016-01-27 kl. 13:34.
Citera
2016-01-27, 15:50
Medlem
anteri17s avatar
Jag är med. Reggar mig senast i helgen.

Som vanligt bra jobbat Ferry!
Citera
2016-01-27, 16:14
Medlem
Knugen37s avatar
Hoppar denna gång, tröttnade en bit in sist. Siktar på en comeback nästa gång istället.
Citera
2016-01-31, 22:33
Medlem
anteri17s avatar
Hör ni, sölpellar. Det här håller inte.

Svara, förhelvete.
Citera
2016-01-31, 23:52
Medlem
snillet_1s avatar
Jag skall såklart vara med under våren. Fixar registreringen under morgondagen.
Citera
2016-02-01, 10:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Vad i helvete, hade missat nystarten. Men än finns det tid. Jag är såklart med.
Citera
2016-02-01, 12:16
Medlem
Ferry31s avatar
Jag har skjutit upp deadline en vecka pga den låga aktiviteten. Jag kan redan nu se att vi inte kommer få in i närheten av 8 lag i tid och i vilket fall kommer folk få stressa med buden. Flera av dem som varit med innan har inte varit online på länge så jag väljer att vänta så de inte missar. Får hoppas vi blir 8 lag, annars lutar det åt 6 lag.

Ligger en blänkare upp i Allt om Calcio förresten. Jag har dessutom skickat PM till Smerch, Amor och elem och påmint dem.
Senast redigerad av Ferry31 2016-02-01 kl. 12:30.
Citera
2016-02-01, 15:03
Medlem
Smerchs avatar
Jag är med igen.
Citera
2016-02-02, 07:25
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag är med igen.
Är gärna med igen. Måste man registrera ett nytt lag?
Citera
2016-02-02, 07:54
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Är gärna med igen. Måste man registrera ett nytt lag?

nej, använd din förra inloggning och leta upp ligan bara.
Citera
2016-02-02, 08:51
Medlem
Ferry31s avatar
Okej, jag ändrar deadline lite för en sak. Eftersom jag kommer vara inaktiv nästa vecka och inte kan administrera ligan så får sista anmälningsdagen ske på lördag nån gång. Ingen ny har visat sig än och jag har inte hört något från elem. Är läget fortfarande oförändrat till helgen så drar jag ner till 6 lag.

Ni andra som anmält intresse får gärna gå med så fort som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in