2016-01-28, 09:37
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Dra åt satan vad det ska vara svårt att plocka GR73 med UE DH.. Kör visserligen full dps och utan taeguk... Räknade mina senaste försök nu och har haft reflective på 38/49 elitepacks och enligt mig så är reflective utan tvekan den adden jag hatar mest, efter det kommer shielding...

Blir la kanske att trycka in taeguk och kanske visage of gunes i cuben, men känns nästan som att jag behöver cinder för dps..
Gunes behövs om du ska gå en bit över 70. Kör du några rundor i lägre grift känner du dig snabbt bekväm med att skjuta lite oftare med Evasive Fire.

Annars kan du ju trsta gamla goda m6. Körde med en igår några timmar och ser helt klart lovande ut för höga grifts
Citera
2016-01-28, 09:44
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Tack ska testa! (om jag får ringen). Går det mycket snabbare med tal+FB så kan det ju hända att det ändå är effektivare i slutändan ändå. Går det snabbare blir det ju mer DBs osv

Kommer kanske rebirtha min DH sen med. Gjorde en crusader imorse och levlade den till typ 40 med gem of ease. Hörde att invoker set dungeon skulle vara busenkel att göra mastery på så tänkte fixa det för season journey. Set dungeons kändes som en cool idé men utförandet kändes ju minst sagt meh. Får se om de fixar till dem senare så kanske jag gör resten.
Ja , problemet med dessa builds är att de fungerar fint solo men kräver mycket mer dmg när man är t.ex 4 i party. Du får testa dig fram, har inte kört Tal/FB, svårt att jämföra

Ja, har inte klarat någon alls, vilka tycker du är lätta? Tycker de tvingar in en i en spelstil som man bara blir frustrerad av . Kör hoppbabbe, där måste man ta av sig gear och utföra en pantad kombo för varje elit, dör de för tidigt får man börja om.
Citera
2016-01-28, 10:53
Medlem
Någon som spelar monk i nya season? Vad kör ni för build och hur funkar den? Högsta greater rift solo? Kör själv nya sunwoko-setet som är riktigt roligt men svårt! Endast tagt GR66 än så länge
Citera
2016-01-28, 11:09
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Ja , problemet med dessa builds är att de fungerar fint solo men kräver mycket mer dmg när man är t.ex 4 i party. Du får testa dig fram, har inte kört Tal/FB, svårt att jämföra

Ja, har inte klarat någon alls, vilka tycker du är lätta? Tycker de tvingar in en i en spelstil som man bara blir frustrerad av . Kör hoppbabbe, där måste man ta av sig gear och utföra en pantad kombo för varje elit, dör de för tidigt får man börja om.

Funkar bra om det är melee mobs och de spawnar relativt snabbt och på en liten yta. Succubus/morlu incinerator/de där fåglarna och andra som spawnar utspritt blir jobbigt när det är 100 mobs cursed chest. Cursed shrine är typ omöjliga, spawnar alltid typ 3-4 grupper utspritt och innehåller ofta ranged mobs eller såna som flyttar sig/teleportar. Hinner inte få upp tillräckligt med bubblor innan tiden går ut.

Jag har gjort grift 60 solo en gång utan problem men gör mest 50 nu för att uppgradera mina gems till ett rimligare pris. Allt dör ju så fort så spelstilen med bubblorna blir väldigt jobbig. Dödar inte trash alls om jag inte "fastnar" någonstans utan springer bara mellan eliter och dödar dessa.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om ändringen än i patchen med progress. Känns bra att bollarna från eliterna ger mer progress nu både för att det är mer utmanande och för att det typ inte var värt att döda dem förut vilket känns fel och lite tråkigt. Däremot tycker jag att de kanske nerfade progress från trash lite väl hårt. Speciellt om det är mobs som inte ger så mycket typ zombis, skelett, boggits, humans osv. Känns som att man slaktar hundratals men mätaren rör sig knappt. Känns liksom som att de bara har vänt på kakan och att där det tidigare var effektivast att skippa eliter är det nu effektivast att bara döda dem.
Citera
2016-01-28, 11:13
Medlem
Moffins avatar
Insåg nu att du såklart menade set dungeons inte cursed chests haha

Jag har bara provat firebirds och den var efterbliven. Kollat lite guides/youtube osv och de andra wizard seten verkar inte vara mycket bättre. Min kille klarade invoker masteryn på typ tredje försöket utan problem och har sett att flera har nämnt att den är löjligt lätt så jag tänkte att jag kör på den istället bara för att få det gjort för season journey. Så har en level 70 crusader nu som jag spenderar alla blood shards på för att gambla till mig invoker setet.

Jag var inte alls road av den typen av gimmicky gameplay som set dungeons var i diablo så tänker att jag helt enkelt tar det om jag känner för det senare eller om de fixar till dem så att de blir bättre. Blir stressad av att jag liksom är fast i season journey pga det så vill bara ha det avklarat för tillfället
Citera
2016-01-28, 11:30
Medlem
Hej!

jag spelar spelet på min PS4:a och kört upp min gubbe till lvl 36.
Men jag har inte fattat hur man lvlar paragon lvls?

Kan nån vänlig själ förklara detta för mig, tack!
Citera
2016-01-28, 12:26
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinodosarius
Hej!

jag spelar spelet på min PS4:a och kört upp min gubbe till lvl 36.
Men jag har inte fattat hur man lvlar paragon lvls?

Kan nån vänlig själ förklara detta för mig, tack!

Du måste bli lvl 70 först. Sen istället för att lvla till 71 så blir du lvl 1,2,3 osv i paragon.
Citera
2016-01-29, 17:13
Medlem
Emols avatar
cleara 70 på hc med min dh!
Citera
2016-01-29, 20:12
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emol

70 på hc gjorde jag en vecka sen
Citera
2016-01-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emol

Snyggt! M6 eller? Inte ens orkat försöka på min dh än även fast jag lirar sc Kör UE och klarade 66 på 9 minuter typ för en vecka sen. borde inte vara några problem, men hataaaar att misslyckas
Citera
2016-01-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Du kan va lugn. Runt para 800-900 börjar det gå segt.

Är ny till diablo 3, är lvl 40 får man fråga om du kan ge lite tips om hur du lvlar så fort ?
Citera
2016-01-30, 01:22
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillabulle
Är ny till diablo 3, är lvl 40 får man fråga om du kan ge lite tips om hur du lvlar så fort ?

Grinda bounties. Gärna i grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in