Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-24, 17:14
  #145
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så är det redan så det motiverar alltså inte någon ny lag. Olaga hot är just olagligt.
Men det var ju bra. Och den lagen är klar och tydlig nog för dig då? I så fall kan det ju inte vara någon konst för dig att förklara hur en sådan lag bör vara, eller är utformad. Varför håller du på och tjatar på mig när du tydligen anser dig sitta inne med svaret själv? Okej, kom igen nu. Hur ska/är den godtagbara lagen utformad då?
Citera
2016-01-24, 17:56
  #146
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Men det var ju bra. Och den lagen är klar och tydlig nog för dig då? I så fall kan det ju inte vara någon konst för dig att förklara hur en sådan lag bör vara, eller är utformad. Varför håller du på och tjatar på mig när du tydligen anser dig sitta inne med svaret själv? Okej, kom igen nu. Hur ska/är den godtagbara lagen utformad då?

Ja lagen om olaga hot finns och är inte subjektiv men jag förstår inte varför du hela tiden återkommer till den då det är OT.
Citera
2017-12-14, 22:08
  #147
Avstängd
Mig veterligen finns det redan lagar som förbjuder hot mot andra människor och hets mot folkgrupp på nätet. Dessa företeelser har knappast någon straffrihet. Problematiken ligger snarare i att polisen inte klarar av att utreda brotten pga ineffektivitet och resursbrist. Ser inte riktigt hur enbart nya lagar ska lösa detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback