Citat:
Men samtidigt så bevisar det inte att GS existerar, att man kan få hela grupper att agera på ett speciellt sätt är ingen nyhet utan är väl dokumenterat sedan åtminstone 300 år tillbaka.
Vilket fortfarande är "the sheep effect" och inte GS då du får dina grannar att agera för att de andra grannarna agerar på ett specifikt sätt.
Det är av exakt denna anledning till varför du ser flera/alla barnfamiljer i ett grannskap inneha trampoliner och/eller utomhuspoler i plast under sommaren då det är genom fåreffekten.
Men det är inte GS utan det är förtal och ryktesspridande vilket är något som har existerat i hela den mänskliga historian. (Häxbränningar är ett ypperligt bevis för detta)
Jag tror nog allt det är så att du/ni behöver sluta leta efter faror i mörkret då det oftast är tydligt skitsnack som kommer upp i GS trådarna.
Vilket fortfarande är "the sheep effect" och inte GS då du får dina grannar att agera för att de andra grannarna agerar på ett specifikt sätt.
Det är av exakt denna anledning till varför du ser flera/alla barnfamiljer i ett grannskap inneha trampoliner och/eller utomhuspoler i plast under sommaren då det är genom fåreffekten.
Men det är inte GS utan det är förtal och ryktesspridande vilket är något som har existerat i hela den mänskliga historian. (Häxbränningar är ett ypperligt bevis för detta)
Jag tror nog allt det är så att du/ni behöver sluta leta efter faror i mörkret då det oftast är tydligt skitsnack som kommer upp i GS trådarna.
Det du beskriver att det funkat länge är ju ett bevis för att det är lätt att arrangera för sina mål om man bara har ett par nyckelpersoner varifrån tex ett rykte om en halvsanning som resten får lista ut själva.
Därför riktar jag in mig på det startade med och sedan ser jag tex släktskapet hos vissa trakasserare som jag förstått att denna metod använts med.
Ju fler det är som jag pekar ut desto sjukare ser ju din utsaga ut så jag riktar in mig på lennart K, PS , mfl så får man sedan se att de jag kan peka ut kan härledas genom några få steg tillbaka till dem . Man ska inte slåss mot väderkvarnar vilket det blir om man ger sig på och snackar om "moppe gänget " innan man fått fast källorna .
Moppe gänget kan ju göra "rätt" om de blivit narrade med halvsanningar /och eller så kanske de fått veta att jag suttit för förmögenhetsbrott för över 20 år sedan och har inget annat att göra i byhålan så... Jag tror att de gärna sprider ordet rasist runt dig för att få med unga och ovetandes då jag tex fick utav en äldre kvinna veta att man måste ju kolla vem som är nazist mm efter ett udda uppträdande från henne innan .
) för det de gjort mot mig under dessa 20 år där det inte går att få tillbaka personer eller tid. Det vore en rimliga summa bara för tiden de stulit och vad de utsatt mig för , övriga går inte att ersätta utan man får hoppas att man ses igen.