Citat:
Nej
Ni som inte tror oss kan väll svara på varför rösterna låter som sjutskötterskor eller i hans fall folk med Stockholms dialekt.
I mitt falla låter dom som vanliga tjejer som kommenterar vad man gör och vad man tänker.
Skulle man vara sjuk är det väl fantasi röster man upp lever inte vanliga människor.
Sen finns det forskare som säger att schizofreni inte finns bara psykpser
Ni som inte tror oss kan väll svara på varför rösterna låter som sjutskötterskor eller i hans fall folk med Stockholms dialekt.
I mitt falla låter dom som vanliga tjejer som kommenterar vad man gör och vad man tänker.
Skulle man vara sjuk är det väl fantasi röster man upp lever inte vanliga människor.
Sen finns det forskare som säger att schizofreni inte finns bara psykpser
Nej jag har inga svar på varför rösterna låter som de gör.
Men en sak kan jag erkänna.
Om jag har haft en riktigt stressig dag, då kan jag ibland... precis innan jag somnar... höra röster som säger diverse menlösa saker i mitt huvud.
Det händer som sagt under tiden precis innan jag somnar... när man befinner sig i ett helt avslappnat tillstånd.
Kanske är det ett sätt för hjärnan att ventilera upplevelser man haft under dagen?
Jag kan föreställa mig att samma fenomen upplevs mer frekvent och även under dagtid för personer som har drabbats av psykisk ohälsa.
Det går att få vård för. Det är inget att skämmas för, och det är inte några mystiska gang-stalkers som lasrar in rösterna i hjärnan gömda i buskar... eller folk som överför röster via icke-existerande hjärn-implantat.
Men det som gör det så svårt för psykiskt sjuka att acceptera, är just det att de inte uppfattar verkligheten normalt. Dvs de är oförmögna att förstå att de inte är friska.
Hur kan man bryta detta om man verkligen är psykiskt sjuk?