2016-01-22, 21:07
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Anna och Göran bör slå Filip och Fredrik ganska lätt i första semifinalen. I andra semifinalen blir det en räkmacka till finalen för Jeppe och Bettan mot urusla Thomas och Louise.

Är inte frågorna skräddarsydda för F&F vinner Göran/Anna rätt enkelt. I finalen tror jag G/A får revansch på Jesper/Elisabet.
Citera
2016-01-22, 21:07
Medlem
Efter 16 poäng på Newcastle så tänkte jag att nu jädrar, men då kom Gabrone!
Tyckte Lindström antydde att Precious var något udda namn, men vi som följer t ex friidrott vet ju att det kryllar av Precious, Innocent osv. Men jag kanske missuppfattade honom?

Lite svagt av sportarna att inte ta Tommy Körbergs Chess anthem, han var väl uppe och sjöng den i både tid och otid ett tag.
Citera
2016-01-22, 21:11
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Haha, ja det var bäst

Grym musik ikväll!
Måste nog säga att detta var det avsnitt där jag tog mest poäng, men Gabarone skulle jag inte ens kunnat på 2-poängsnivån

Synd att sportparet åkte ut, men en välförtjänt vinst till Anna och Göran
Man imponeras över deras bredd, ett riktigt bra team som verkar ha varit runt en del (inte enbart i bemärkelsen skandinaviska rodellandslag då alltså).

Själv gick det som vanligt när jag ser på det här käpprätt åt helvete, förutom på Gaborone där de var snälla med finurligheterna på grund av det kanske lite udda valet.
Citera
2016-01-22, 21:18
Medlem
Steff83s avatar
Som väntat. Jonas och Åsa var chanslösa. Förvånad att en del trodde på dom.
Citera
2016-01-22, 21:27
Medlem
NaSteffes avatar
Tänk vad lustigt de skulle vara Göran kände till Geordie Shore...
Citera
2016-01-22, 21:53
Medlem
Tog Newcastle på 10 poäng, men sen tog jag inte så många poäng i övrigt på stan. Jag kunde inte Botswanas huvudstad förrän 2 poäng och borde klarat Cecil Rhodes som den historiker jag är. GW kom jag på för sent. Sen tog jag Salzburg i samband med Red Bull, men inte mycket mer poäng. Jag skulle kanske kommit över 20 p.

Musikfrågor hoppar jag över(speciellt när jag som idag ser på play) då jag knappt kan sjunga själv
Citera
2016-01-22, 22:23
Medlem
Patrik2108s avatar
En kul omång och första gången jag tog två resmål innan båda tävlande lagen. Gaborone däremot var helt okänt. Lite förvånad att fotbollsdomaren inte kände till skatorna.
Citera
2016-01-22, 23:00
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
En kul omång och första gången jag tog två resmål innan båda tävlande lagen. Gaborone däremot var helt okänt. Lite förvånad att fotbollsdomaren inte kände till skatorna.

Verkligen. Bommade han också att det var "You'll never walk alone" som spelades? Kollade med ett öga bara. Att man inte kan musikalen den kommer från kan jag förstå, men han borde nämnt att han kunde låten, något jag inte hörde honom göra.

Vill minnas att han var seg till Valencia förra veckan också. Relativt enkla resor för den med fotbollsanknytning.
Citera
2016-01-22, 23:07
Medlem
Snubchurps avatar
Jäkla kulturprogram detta är. Noll naturvetenskap.
Citera
2016-01-23, 00:24
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Verkligen. Bommade han också att det var "You'll never walk alone" som spelades? Kollade med ett öga bara. Att man inte kan musikalen den kommer från kan jag förstå, men han borde nämnt att han kunde låten, något jag inte hörde honom göra.

Vill minnas att han var seg till Valencia förra veckan också. Relativt enkla resor för den med fotbollsanknytning.

Jag var inte så fokuserad längre vid musikalerna så jag kommer inte ihåg något därifrån. Valencia klarade jag också "enkelt" för att staden fanns nära till hands i minnet så att säga. Jag minns inga direkta forbollsanknytningar, det var på ambivalens jag kopplade det då. Är månne fotbollsdomaren inte speciellt intresserad av fotboll som åskådare?
Senast redigerad av Patrik2108 2016-01-23 kl. 00:27.
Citera
2016-01-23, 00:29
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jäkla kulturprogram detta är. Noll naturvetenskap.
Förra veckan hade de antydningar om valens(elektron) som ledtrådtill Valencia på10p nivå.
Citera
2016-01-23, 01:31
Medlem
Björn Dixgård var bäst, dock kunde de satt en kork i halsen på den kvinnliga gapkärringen i bakgrunden. Oerhört irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in