Citat:
Ursprungligen postat av
tredjegangengillt
Först kommenterar jag kvickt mellanspelet.
Ok. Jag menade inte att förminska och reducera någon. Det var inte snyggt retoriskt och jag skrev det lite i frustration.
Skit händer oss alla
Citat:
Jag är akademiskt naturvetenskapligt/tekniskt skolad. Frågar du folk i min närhet är jag pragmatisk. Jag ser heller inte att du presenterat vetenskapliga bevis på dina argument.
Nej jag valde att inte leta länkar, är du intresserad så kan du läsa på om anger inom den delen av psykologi som heter Emotion.
Citat:
Det är nog jättebra att du är en fröken Friman.
Snyggt tilltal och det är alls inte förminskande
Citat:
Jag förstår inte hur du får det till att jag vill omintetgöra allt arbete du gjort för att kvinnor respekteras i hantverksyrken, eller ens får komma in genom dörren.
Har jag någonsinn lagt problemet på dig som person, i såfall ber jag om ursäkt, men jag har nog mera addresserat feminismen som den bedrivs framför mina ögon. Jag är medveten om att det finns lika många grenar inom feminismen som gren på ett träd. Men den feminism som sätter agendan är ganska likartad. Just i den här tråden så är ju topic hur feminister har uttryckt sig och hanterat övergrepeni Köln. När man uttrycker sig som man gör, och addresserar problemet som man gör, så förminskar man den faktiska verkligheten för många kvinnor som bor i närheten av dessa nyanlända.
Här och nu så är det akuta problemet att kvinnor på vissa orter och på vissa platser kan röra sig fritt.
Det är ett oerhört svek mot kvinnor att inte addressera det problemet. Och i vissa fall även skydda gärningsmännens etnicitet och vara så antiracistisk att man offrar unga kvinnor för det är så debatten har först i media. Även Gudrun Schyman har gjort helt galna uttalandet om att vi har en Svensk våldtäktskultur.
När fokus skiftas så från det reella problemet så sätts inte samma press på makthavare här i Sverige som i Tyskland. Likaså så allienerar man Svenska män, vilket illustreras väl i TS.
Det är ju det den här tråden handlar om. Att de som sätter agendan av feministerna gör det på ett sådant sätt att män slår bakut. Istället för att öka respekten för kvinnor, så eldar deras sätt på ett kvinnohat.
Jag är inte trots att jag blir slagen med det i huvudet gång på gång för att jag ska rätta in mig i ledet kvinnohatare. Men jag känner att jag på inget sätt kan identifiera mig som feminist nu - det har gått överstyr det är rent av rubbat en del av det som sägs.
Citat:
Du vet ju heller inte vad jag gjort eller inte gjort i min yrkesroll för att främja kvinnors roll på arbetsmarknaden.
Nu är ju inte här en personlig diskussion mellan dig och mig, men jag tycker att det är ytterligt frapperanda att människor som tycker att det är helt ok att tillskriva våldtäckter och grova trakasserier och tom. skändanden en Y kromosom. Samtidigt tydligen känner sig kränkta för att man diskuterar feminismen som politisk ideologi.
Citat:
Jag tycker också att du faktiskt trillar tillbaka lite i könsrollerna när du behöver en man som skall skydda och försvara dig.
Men nu läste du ju inte, och vill heller inte förstå. Jag är extremt assertive för mitt kön, så pass att jag blir trakasserad av kvinnor och kallad okvinnlig. Och jag är extremt ovanlig för jag kan hantera aggressiva män i grupp ensam och backar inte.
Men mot flera starka män som använder sitt fysiska övertag för att angripa istället för att skydda är jag chanslös.
Mediefeministerna måste helt enkelt sakna empati för de drabbade kvinnorna när händelsen används för allmän misandri
Att jag erkänner mig fysiskt svagare än de flesta män har väl för fan inte med en könsroll att göra - här måste jag - nej jag väljer att bli otrevlig - är du helt dum i huvudet?
Ja jag behöver en man som skyddar mig mot andra män. Det har vi behövt i alla tider.
Titta på vilket djurslag som helst så beskyddar mannen sin hona. I bästa fall sin avkomma, det är lite skillnad på art där. Och så tomtar du om könsroll.
Uppenbarligen så behövde kvinnorna i Köln beskydd - men fick inte - då blev det såhär.
De fick inte för att alla har blundat så djävla länge, och halalfeminister skyddar och identifierar sig med alla invandrare som offer. De blundar för verkligheten och lever kvar i 80 talets statistik att våld är vanligast i hemmet och att våldtäkter utförs av en man som kvinnan känner väl.
Det är inte så längre.
Är du SÅ orolig så du måste ha en man vid din sida så lär dig slåss då f.f.s,
Jag skäms inte för att jag kallade dig dum i huvudet. Som jag sa jag kan försvara mig rätt bra själv.
Men det bor unga flickor i det här landet som blir trakasserade på väg till skolbussen som blir trakasserade på badhus, som blir trakasserade på festivaler. Säger du så till dem också - lär er slåss för fan. Nej det sa du inte, du sa ffs.
Har du sett filmerna från Tahir Square hur triggade de här männen blir av motstånd?
Och här sitter du och bluddrar i din skyddade värld om våld som social norm.
Vakna upp för helvete
Citat:
jag har väl aldrig sagt att våld inte kommer finnas. Eller behövas för den delen. Men det behöver inte premieras som hierarkisk norm i samhället. Spelar förövrigt ändå ingen roll om du har en man eller kvinna när kommer 10 personer och vill dig illa.
Nej och just därför är det kanske inte så djävla bra att mesa till sig heller.
Har du en aning om hur Svenska soldater rent generellt har jangserat vid mönstringen?
Nu menar jag inte att alla män måste vara machomän, personligen så gillar jag väldigt mjuka killar.
Men alla sorters människor behövs. Och det behövs machomän för att beskydda både mig och de mer softisch killarna, annar är vi helt utelämnade till vem som helst.
Citat:
Nu för du över diskussionen på invandring och araber?
Om du hade läst topic, så hade du förstått att det här vi diskuterar tar avstamp i det som hände i Käln och hur det har hanterats av politiker och feminister i medie.
Citat:
Nä, taharrush-händelsen kanske gemene svenske man inte behöver känna sig delaktig i och känna skuld för, det får väl främst de män som utövade det göra. Och jag hoppas de blir gripna. Och lagförda. Och Straffade.
Tycker du att den feministiska debatten på något sätt bidrar till det?
Citat:
Men debatten om sexualbrott får ej heller förminskas till Köln. Och vilka som är skyldiga där.
Vem fan har försökt göra det?
Tvärtom så flyttas fokus bort från det mest akuta läget.