2016-01-20, 15:54
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Det finns ju Inget lättare än att träffa tjejer genom internet.
Och så har det varit ända sedan internets barndom. JAg träffade tex tjejer på nätet redan i mitten av 90-talet med det som kallades ICQ. I de första sådana var det ju bara öppna chat-linjer. Öppna för vem som helst. Som nåt "Heta linjen" typ där folk från hela världen gick in på olika kanaler och pratade allmänt med olika alias.
Utan kort eller presentation er eller något sådant.
Det gick hur bra som helst att träffa tjejer. Jag träffade t.o.m. tjejer från avlägsna ställen som Reste, långt, för att komma till Mig!!!
Och med internets utveckling blev allt så mycket enklare.
Vet du tex vad mitt "rekord" är inom internet-dejting?
Dvs från det att jag blev uppraggad, till att jag Kom Tillbaka hem till min lägenhet igen, tog det Inte Ens Två Timmar ...
Och ja, sex hann vi med.

Du har inte läst stora nätdejtingstråden här på Flashback märker jag. Att ragga tjej på nätet idag är ett rent helvete... (FB) Den stora tråden om nätdejting /mod
Vill man ha någon tjej 15 nivåer under dig är det perfekt likväl som att få en 200 kgs rökande singelmorsa.

Men du sitter antar jag på världens bästa självförtroende och du vet precis hur en tjej ska tas och då är det bara att gratulera. För vi andra är det dock inte fullt så enkelt och det verkar bara bli värre och värre.

Problemet är tvådelat, delvis alla män som spammar de mest mediokra tjejer och bokstavligen säljer sin själ till djävulen på dessa forum. Och då får vi tjejer med en tro på sig själva som jordens underverk trots att de inte är det
Senast redigerad av Farbror-Joakim 2016-01-20 kl. 16:04.
Citera
2016-01-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tredjegangengillt
Ja nu tycker jag iofs att vem som får tolkningsföreträdet svänger rätt bra med opinionen eller? Heh och när vi ändå skall vara så har jag faktiskt (i olika skepnader obviously) varit på detta forum från millennienskiftet ungefär. Och här ges det iallafall med säkerhet inte tolkningsföreträde åt det hållet.

Rådande opinion eller den som presenteras i media som någon form av sanning.

Nix, här finns en mängd avarter med olika agendor som jag inte kan tala för allra minst kvinnohatare.
Citera
2016-01-20, 16:00
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Jag tolkade det som vi som i kvinnor, vilket är mer relevant eftersom män i större utsträckning agerar aktivt utifrån kvinnor än tvärtom. Vi har väl ändrat en rad mönster som avser jämställdheten de senaste 30-40 åren och det är ju kanon. Om feminismen och genusvetenskapen syftar till att ändra könsrollerna så tror jag inte det gagnar någon, varken män eller kvinnor.

Hur är det mer relevant? Män bestraffar män som bryter mot normer hela tiden, precis som kvinnor är minst lika skyldiga till att upprätta patriarkatet som män är; genom skambeläggning och förväntningar.

Jag tror att du och jag kanske har olika uppfattning om vad en könsroll är för något, skulle du kunna utveckla varför du tror att "ändrade" könsroller* inte gagnar någon?

*För mig innebär "ändrade könroller" att man får en större frihet i hur man beter sig och vilka uttryck man väljer. Att empati och omvårdnad, tex inte bör ses som en kvinnlig egenskap utan som en mänsklig sådan, och att män som uppvisar sådana egenskaper inte avfärdas som "bögiga" osv. Grovt förenklat.

Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Det skapar polarisering, krig mellan könen och när man upplever att endera parten har tolkningsföreträde så skapas osäkerhet och frustration. Som jag nämnt så blir man misstänkliggjord om man säger att man inte är feminist. Du är antagligen inte bara en dålig man utan även rasist, det får du på köpet.

Just tolkningsföreträdet har grumlat debatten som fan. Det är distraherande och okonstruktivt att behöva äga tolkningsföreträdet för att öht få yttra sig. Fel fokus.
Citera
2016-01-20, 16:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tredjegangengillt
Först kommenterar jag kvickt mellanspelet.

Ok. Jag menade inte att förminska och reducera någon. Det var inte snyggt retoriskt och jag skrev det lite i frustration.
Skit händer oss alla

Citat:
Jag är akademiskt naturvetenskapligt/tekniskt skolad. Frågar du folk i min närhet är jag pragmatisk. Jag ser heller inte att du presenterat vetenskapliga bevis på dina argument.
Nej jag valde att inte leta länkar, är du intresserad så kan du läsa på om anger inom den delen av psykologi som heter Emotion.

Citat:
Det är nog jättebra att du är en fröken Friman.
Snyggt tilltal och det är alls inte förminskande

Citat:
Jag förstår inte hur du får det till att jag vill omintetgöra allt arbete du gjort för att kvinnor respekteras i hantverksyrken, eller ens får komma in genom dörren.
Har jag någonsinn lagt problemet på dig som person, i såfall ber jag om ursäkt, men jag har nog mera addresserat feminismen som den bedrivs framför mina ögon. Jag är medveten om att det finns lika många grenar inom feminismen som gren på ett träd. Men den feminism som sätter agendan är ganska likartad. Just i den här tråden så är ju topic hur feminister har uttryckt sig och hanterat övergrepeni Köln. När man uttrycker sig som man gör, och addresserar problemet som man gör, så förminskar man den faktiska verkligheten för många kvinnor som bor i närheten av dessa nyanlända.
Här och nu så är det akuta problemet att kvinnor på vissa orter och på vissa platser kan röra sig fritt.
Det är ett oerhört svek mot kvinnor att inte addressera det problemet. Och i vissa fall även skydda gärningsmännens etnicitet och vara så antiracistisk att man offrar unga kvinnor för det är så debatten har först i media. Även Gudrun Schyman har gjort helt galna uttalandet om att vi har en Svensk våldtäktskultur.

När fokus skiftas så från det reella problemet så sätts inte samma press på makthavare här i Sverige som i Tyskland. Likaså så allienerar man Svenska män, vilket illustreras väl i TS.
Det är ju det den här tråden handlar om. Att de som sätter agendan av feministerna gör det på ett sådant sätt att män slår bakut. Istället för att öka respekten för kvinnor, så eldar deras sätt på ett kvinnohat.
Jag är inte trots att jag blir slagen med det i huvudet gång på gång för att jag ska rätta in mig i ledet kvinnohatare. Men jag känner att jag på inget sätt kan identifiera mig som feminist nu - det har gått överstyr det är rent av rubbat en del av det som sägs.

Citat:
Du vet ju heller inte vad jag gjort eller inte gjort i min yrkesroll för att främja kvinnors roll på arbetsmarknaden.
Nu är ju inte här en personlig diskussion mellan dig och mig, men jag tycker att det är ytterligt frapperanda att människor som tycker att det är helt ok att tillskriva våldtäckter och grova trakasserier och tom. skändanden en Y kromosom. Samtidigt tydligen känner sig kränkta för att man diskuterar feminismen som politisk ideologi.

Citat:
Jag tycker också att du faktiskt trillar tillbaka lite i könsrollerna när du behöver en man som skall skydda och försvara dig.
Men nu läste du ju inte, och vill heller inte förstå. Jag är extremt assertive för mitt kön, så pass att jag blir trakasserad av kvinnor och kallad okvinnlig. Och jag är extremt ovanlig för jag kan hantera aggressiva män i grupp ensam och backar inte.
Men mot flera starka män som använder sitt fysiska övertag för att angripa istället för att skydda är jag chanslös. Mediefeministerna måste helt enkelt sakna empati för de drabbade kvinnorna när händelsen används för allmän misandri

Att jag erkänner mig fysiskt svagare än de flesta män har väl för fan inte med en könsroll att göra - här måste jag - nej jag väljer att bli otrevlig - är du helt dum i huvudet?

Ja jag behöver en man som skyddar mig mot andra män. Det har vi behövt i alla tider.
Titta på vilket djurslag som helst så beskyddar mannen sin hona. I bästa fall sin avkomma, det är lite skillnad på art där. Och så tomtar du om könsroll.

Uppenbarligen så behövde kvinnorna i Köln beskydd - men fick inte - då blev det såhär.
De fick inte för att alla har blundat så djävla länge, och halalfeminister skyddar och identifierar sig med alla invandrare som offer. De blundar för verkligheten och lever kvar i 80 talets statistik att våld är vanligast i hemmet och att våldtäkter utförs av en man som kvinnan känner väl.
Det är inte så längre.

Är du SÅ orolig så du måste ha en man vid din sida så lär dig slåss då f.f.s,
Jag skäms inte för att jag kallade dig dum i huvudet. Som jag sa jag kan försvara mig rätt bra själv.
Men det bor unga flickor i det här landet som blir trakasserade på väg till skolbussen som blir trakasserade på badhus, som blir trakasserade på festivaler. Säger du så till dem också - lär er slåss för fan. Nej det sa du inte, du sa ffs. Har du sett filmerna från Tahir Square hur triggade de här männen blir av motstånd?

Och här sitter du och bluddrar i din skyddade värld om våld som social norm.
Vakna upp för helvete
Citat:
jag har väl aldrig sagt att våld inte kommer finnas. Eller behövas för den delen. Men det behöver inte premieras som hierarkisk norm i samhället. Spelar förövrigt ändå ingen roll om du har en man eller kvinna när kommer 10 personer och vill dig illa.
Nej och just därför är det kanske inte så djävla bra att mesa till sig heller.
Har du en aning om hur Svenska soldater rent generellt har jangserat vid mönstringen?

Nu menar jag inte att alla män måste vara machomän, personligen så gillar jag väldigt mjuka killar.
Men alla sorters människor behövs. Och det behövs machomän för att beskydda både mig och de mer softisch killarna, annar är vi helt utelämnade till vem som helst.

Citat:
Nu för du över diskussionen på invandring och araber?
Om du hade läst topic, så hade du förstått att det här vi diskuterar tar avstamp i det som hände i Käln och hur det har hanterats av politiker och feminister i medie.

Citat:
Nä, taharrush-händelsen kanske gemene svenske man inte behöver känna sig delaktig i och känna skuld för, det får väl främst de män som utövade det göra. Och jag hoppas de blir gripna. Och lagförda. Och Straffade.
Tycker du att den feministiska debatten på något sätt bidrar till det?
Citat:
Men debatten om sexualbrott får ej heller förminskas till Köln. Och vilka som är skyldiga där.
Vem fan har försökt göra det?
Tvärtom så flyttas fokus bort från det mest akuta läget.
Citera
2016-01-20, 16:34
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Med hån och diverse förlöjliganden, kränkande uttalanden.
Att bara använda begreppet "vita kränkta män" för att avfärda oliktänkande etc etc.
Okej. Jag är med dig på det. Jag kan fatta att andra killar och män känner sig anklagade av "Vita Kränkta Män".
Det finns ett visst klassförakt i hela den retorik media kör där, då det ofta talas om "lågutbildade" i samma kontext.
Inte för att jag känner mig angripen av frasen, ska jag tillägga, men jag kan fatta det där.
Personligen är jag ju för feminism. Jag fattar i alla fall varför kvinnor blir upprörda på den manliga dominansen och kräver ökad jämställdhet.
Citera
2016-01-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Okej. Jag är med dig på det. Jag kan fatta att andra killar och män känner sig anklagade av "Vita Kränkta Män".
Det finns ett visst klassförakt i hela den retorik media kör där, då det ofta talas om "lågutbildade" i samma kontext.
Inte för att jag känner mig angripen av frasen, ska jag tillägga, men jag kan fatta det där.
Personligen är jag ju för feminism. Jag fattar i alla fall varför kvinnor blir upprörda på den manliga dominansen och kräver ökad jämställdhet.

Jag har alltid undrat på vilka plan det saknas jämställdhet?
Citera
2016-01-20, 16:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya

Jag fattar också varför kvinnor blir upprörda, men det funkar inte att kräva saker som kinkiga barn.
Citera
2016-01-20, 16:51
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Tack för svar!
Sorry, är ganska trött och såg det först nu.

1. Södertörn?
2. Missat dem utom Tina Rosenberg som väl är hon lesbiska finskan som anser att män är djur?
3. Men rötterna och grundtanken att det är konflikter som driver samhället enligt marxismen köper du? Känns det igen att feminismen applicerat det marxistiska tänket med ständiga konflikter in i relationerna mellan könen?
4. Okej
5. Okej
6. Okej
7. Kristet kanon är ex bibeln

Är min summering korrekt om du alltså inte tror på biologiska skillnader mellan könen då dessa är en social konstruktion. Kön är en konstruktion som låser in dig bort från friheten. Absolut frihet uppnås när det inte exciterar några av människan inbillade kön.

Min spontana tanke är att kön endast är en av människan uppfunnen identitet borde det inte vara så svårt att uppnå paradiset på jorden ganska omgående. Ska hela samhället raseras och dekonstrueras då det är en fiktiv verklighet baserad på sociala konstruktioner? Kan ni köpa att andra utifrån kan uppfattar det som att feminismen är i konflikt med naturen och den objektiva verkligheten?

Voluntarism är ett begrepp inom teologin när Gud istället för att vara rationell är oberäknelig till sitt väsen. Om Gud handlar utan logos blir dess tjänare även oförnuftiga och irrationella. Går det att anta samma sak om dagens anhängare till postmodernismen då den inte är logisk kan den inte vara rationell dvs att ni feminister handlar oförnuftigt och oberäkneligt?

Tusen tack och sov gott.
Jag läste i Lund. Jag är varken väldigt ung eller lågutbildad som så många har anklagat mig för sedan jag skippade mitt manliga alterego här på Fb och gick över till mig själv.
Det var ett intressant socialt experiment för snacka om att jag bemöts annorlunda som kvinna.
Jag anser inte att män är djur och den lesbiska finskan är sjukligt nedlåtande, men du är antagligen likadan som de flesta andra i tråden.
Du behöver inte hänge dig åt någon slags akademisk porr för att visa hur mycket smartare än mig du är.
Citat:
Ska hela samhället raseras och dekonstrueras då det är en fiktiv verklighet baserad på sociala konstruktioner?
Du lägger in din värdering tydligt med ordvalet, rasera. Ja, jag önskar en förändring av den hegemoniska diskursen eller den heterosexuella matrisen genom dekonstruktion av genus och sexualitet samt en förändring av klassamhället. (Men inte f- tror jag det kommer att ske de närmaste 1000 åren.
Citat:
Kan ni köpa att andra utifrån kan uppfattar det som att feminismen är i konflikt med naturen och den objektiva verkligheten?
Ja, det kan jag köpa. Som anhängare av postmodernism eller snarare poststrukturalism
är denna reaktion helt naturlig och lika mycket en social konstruktion som mina egna idéer.

Jag vet också vad Kanon är, jag tyckte bara din fråga var märkligt ställd. Eftersom jag uttryckligen sa att alla feminister inte har samma åsikt.

Mer än så här orkar jag inte slösa på dig.

(Härskarteknikerna från dig och andra på Fb fullkomligt haglar ner)
Senast redigerad av SvartChili 2016-01-20 kl. 17:07. Anledning: Tllägg stavning
Citera
2016-01-20, 16:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det var ett intressant socialt experiment för snacka om att jag bemöts annorlunda som kvinna.
Jag anser inte att män är djur och den lesbiska finskan är sjukligt nedlåtande, men du är antagligen likadan som de andra

Jag har också haft ett manligt nick, men på ett annat forum.
Jag hade först ett kvinnligt och fick mycket uppskatt ning av många, men en del stalkers, så då skaffade jag ett annat manligt. Vad som var intressant då var att kvinnor som inte gillat mitt förra kvinnliga nick, började skicka pm till mig och sa att de gillade vad jag skrev, och ville kila in sig.
Det har jag upplevt ofta att kompetens, inte tolereras från andra kvinnor, medan auktoritet uppskattas om det kommer från en man. Detta är inte ett tecken på patriarkatet utan ett kvinnligt problem, hur man förhåller sig till varandra inom gruppen. Det totala kravet på att alla ska vara lika värda och att det ska råda konsensus.
Det forumet hade inte samma takhöjd som här, och det var en helt annan ton, så det var inte frågan om att de inte gillade mitt ordval vilket jag kan förstå om man stör sig på här.

På det här forumet togs jag de första åren som ung kille. Fortfarande får jag pm med frågor om vilket kön jag tillhör. Jag tycker det känns bra att bli bedömd utifrån vad jag skriver istället för vem jag är.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-20 kl. 17:24.
Citera
2016-01-20, 17:10
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Jag har också haft ett manligt nick, men på ett annat forum.
Vad som var intressant då när jag skapade ett nytt manligt nick var kvinnor som inte gillat mitt förra kvinnliga nick, annars började skicka pm till mig och sa att de gillade vad jag skrev.
Det har jag upplevt ofta att kompetens inte tolereras från andra kvinnor.
Det forumet hade inte samma takhöjd som här, och det var en helt annan ton, så det var inte frågan om att de inte gillade mitt ordval vilket jag kan förstå om man stör sig på här.

På det här forumet togs jag de första åren som ung kille. Fortfarande får jag pm med frågor om vilket kön jag tillhör. Jag tycker det känns bra att bli bedömd utifrån vad jag skriver istället för vem jag är.
Jag förstår
Citera
2016-01-20, 17:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Mer än så här orkar jag inte slösa på dig.
(Härskarteknikerna från dig och andra på Fb fullkomligt haglar ner)

Fast blir inte det här lite konstigt?
Citera
2016-01-20, 17:34
Medlem
Citat:
Jag fattar också varför kvinnor blir upprörda, men det funkar inte att kräva saker som kinkiga barn.

Själv tycker jag nog det går att kräva saker man vet att man har rätt att få ex. respekt och lika rättigheter på vilket jävla sätt man än väljer att kräva det på faktiskt. Det brukar gå i en skala
först artigt be om detta, sen försöka resonera kring det, sen slå näven i bordet och kräva sin rätt, sen skrika för att till sist landa i våld.

Så det som funkar väldigt dåligt är nog snarare att inte lyssna.

(och du behöver inte svara tack )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in