2016-01-14, 08:05
Medlem
Vet ni något företag som tar emot swish betalningar över 2000 kr?

mvh
Citera
2016-01-19, 01:02
Medlem
Ingen här som är orolig för bitcoins framtid med tanke på den här artikeln som det har pratats mycket om: https://medium.com/@octskyward/the-resolution-of-the-bitcoin-experiment-dabb30201f7#.5rl9bgnsk

Vad tycker ni man ska satsa på för kryptovaluta om man nu vill överge btc? Någon som vet var man kan köpa ädelmetall för btc?

Edit: hittade en kort tråd om ämnet här: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1328271.0. Ingen anledning att oroa sig för BTCs framtid enligt dem.
Senast redigerad av gest 2016-01-19 kl. 01:44.
Citera
2016-01-19, 02:22
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Ingen här som är orolig för bitcoins framtid med tanke på den här artikeln som det har pratats mycket om: https://medium.com/@octskyward/the-resolution-of-the-bitcoin-experiment-dabb30201f7#.5rl9bgnsk

Vad tycker ni man ska satsa på för kryptovaluta om man nu vill överge btc? Någon som vet var man kan köpa ädelmetall för btc?

Edit: hittade en kort tråd om ämnet här: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1328271.0. Ingen anledning att oroa sig för BTCs framtid enligt dem.
Tack för länken, hade helt missat "hela" uttalandet. Trodde bara han gick ut med en rad eller två men var ju en aning fler.

Finns lite åsikter i (FB) Bitcoins storhetstid över, dags för ett ras? dock verkar de flesta också missat de där uttalandet.

Spännande tid vänner, vinna eller försvinna. Jag får en känsla av att Bitcoin kommer finnas kvar precis som vissa fortfarande använder och byter frimärken m.m,´det är något speciellt med hela Bitcoin och idén, hela Satoshi mysteriet gör det hela än mer intressant. Dock är ju frågan om själva Bitcoin kan överleva i längden och bli vad de flesta hoppats på.

Jag tror vi kommer behöva någonting nytt som bräcker de problemen som Hearn nämner.

Spännande tid som sagt
Citera
2016-01-19, 05:37
Medlem
Trillskes avatar
Haha, wtf.

Uttalandet ni diskuterar är medial popcorn-underhållning, det innehåller ingen information.

Om man nu tror att priset dippade för uttalandet ska man skynda sig att köpa innan marknaden korrigeras.
Citera
2016-01-19, 12:00
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Haha, wtf.

Uttalandet ni diskuterar är medial popcorn-underhållning, det innehåller ingen information.

Om man nu tror att priset dippade för uttalandet ska man skynda sig att köpa innan marknaden korrigeras.
Det du skriver är bara pinsamt, kom med arguemnt istället för ett uttalande om att allt som skrivits är nonsens, du bygger noll trovärdighet på sättet du uttrycker dig nu. Jag säger inte att Hearn har rätt men en varningsklocka bör ringa hos de flesta.

Tror fortfarande på Bitcoin som ja nämnde i en annan tråd dock så kan du ju inte säga att detta inte påverkar marknaden? Är du på riktigt eller? Bara kolla när marknaden rasade och när nyheten publicerades, självklart har det ena med det andra att göra sen även en kedjereaktion som är så extremt vanligt med Bitcoin priset, tror att vi kommer toppa 600 i år så jag tror inte valutan är död har aldrig påstått det heller, däremot är det oroväckande då de problem han beskriver faktiskt är verkliga. Transaktionstider (konfirmationstider) är / har varit extremt långa den senaste tiden till och från.

Hur ska vi kunna använda en sån valuta på daglig basis när du inte vet när överföringen bekräftas?
Citera
2016-01-19, 18:35
Medlem
raxmouses avatar
Ska bli intressant att se om det mike hearn påstår är sant, ganska starka uttalanden som borde sätta hans trovärdighet och således karriärsmöjligheter(eller ja) på spel.

XT var en dum grej från början med hur det lanserades, att "tvinga" folk att byta kedja utan någon större annonsering var rätt korkat tbh.

Men Mike Hearn ger ändå ett trovärdigt intryck. Jag skrev i augusti att det vore ironiskt om Bitcoin föll av mänskliga problem istället för tekniska, om det är så att massa principfasta nördar inte kom överens är jag den första att asgarva
Senast redigerad av raxmouse 2016-01-19 kl. 18:39.
Citera
2016-01-19, 19:58
Bannlyst
Väldigt starkt uttalande.

Ett planerat steg för att få folk att sälja eller legit? Ja vem vet. Har blivit lite mer kluven personligen på om jag vill investera nu. Det är ju ett bra läge att gå in nu om det skulle bli ett rally. Men verkar som att det har blivit en hel del problem med bitcoin "systemet"..att några få manipulerar marknaden.
Citera
2016-01-19, 22:47
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
XT var en dum grej från början med hur det lanserades, att "tvinga" folk att byta kedja utan någon större annonsering var rätt korkat tbh.

XT handlade väl knappast om att tvinga folk att byta kedja, det var en vädjan till folk att byta frivilligt, och av en god anledning. Och det skedde knappast helt utan annonsering, det har pågått en diskussion under lång tid kring blockstorleken. Just nu ser det ut som att en hardfork kommer ske likväl, till "Bitcoin Classic", som ser ut att ha tillräckligt många miners bakom sig för att lyckas "vinna".

Denna info är ju endast relevant för miners i vilket fall som helst. Ingen seriös miner kan ha missat debatten kring XT vs Core (vs Classic)
Citera
2016-01-20, 08:20
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Det du skriver är bara pinsamt, kom med arguemnt istället för ett uttalande om att allt som skrivits är nonsens, du bygger noll trovärdighet på sättet du uttrycker dig nu. Jag säger inte att Hearn har rätt men en varningsklocka bör ringa hos de flesta.
Nej, du är en komplett idiot i ämnet. Det är absolut inte ovanligt eller konstigt att inte begripa ett smack av detta, men med tanke på att du inte kan anpassa dig socialt i förhållande till den kunskapsluckan är det nog bäst du är tyst istället.

Det är en öppen tråd, dvs du är en försvinnande liten del av många läsare. Huruvida du personligen tror på folk eller kan ta åt dig fakta eller inte har försvinnande liten betydelse.

För att repetera till mer förnuftiga individer: uttalandet innehåller exakt 0% ny information. Förutom då att en enskild snubbe alla hatar har gått ifrån bitcoin-protokollet. Vilket är ungefär lika intressant som att Jennifer Aniston gifter om sig.

De som förstår något om marknader förstår också att 0% information har 0% påverkan på fundamenta. Det är alltså även helt ointressant gällande bitcoins värdering. (Som mest skulle man kunna få det till en möjlig irrationell dipp, dvs kortvarig undervärdering - till och med det är dock en stretch, antagligen lurar man sig själv om man stirrar på detta brus överhuvudtaget).
Senast redigerad av Trillske 2016-01-20 kl. 08:27.
Citera
2016-01-20, 16:14
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Nej, du är en komplett idiot i ämnet. Det är absolut inte ovanligt eller konstigt att inte begripa ett smack av detta, men med tanke på att du inte kan anpassa dig socialt i förhållande till den kunskapsluckan är det nog bäst du är tyst istället.

Det är en öppen tråd, dvs du är en försvinnande liten del av många läsare. Huruvida du personligen tror på folk eller kan ta åt dig fakta eller inte har försvinnande liten betydelse.

För att repetera till mer förnuftiga individer: uttalandet innehåller exakt 0% ny information. Förutom då att en enskild snubbe alla hatar har gått ifrån bitcoin-protokollet. Vilket är ungefär lika intressant som att Jennifer Aniston gifter om sig.

De som förstår något om marknader förstår också att 0% information har 0% påverkan på fundamenta. Det är alltså även helt ointressant gällande bitcoins värdering. (Som mest skulle man kunna få det till en möjlig irrationell dipp, dvs kortvarig undervärdering - till och med det är dock en stretch, antagligen lurar man sig själv om man stirrar på detta brus överhuvudtaget).
Är du efterbliven på riktigt eller?

När fan har jag sagt att det är ny information är du helt efter alltså?

Jag bad dig även återkomma med motargument med varför dessa saker inte påverkar ett smack när det i själva verket gör detta. Transaktionstider kan bli enorma när någon sätter igång ett stresstest, detta har inte hänt från BTC's början utan då var transaktionstider (konfirmationstider) acceptabla där man max kunde räkna med 40 minuter cirkus. Nu ser det inte ut så även om man sätter 30k satoshis som mining avgift kan du få vänta upp till 12 timmar. du ser inte att det är ett problem eller?

Kan du svara på hur vi ska kunna använda BTC som vi vill? Alltså handla fysiskt i butiker m.m när det är på detta vis att man inte kan vara säker på när det blir konfirmerat? Du svarar inte på någonting utan påpekar endast vilken idiot jag är och sen säger att informationen inte är ny, som jag skrev har jag påstått detta någonsin? Det är tyvär sånna inlägg som du gör som försvinner i mängden, du kommer inte med några argument övht. utan påpekar endast hur stora idioter vi är som inte vetat detta innan osvosv trots att ingen har påstått att det är en nyhet kring Bitcoin, för mig klingade min pollett ner i December då jag fick vänta otroligt länge på varenda överföring och andra fick också detta, även i September månad. Alla sa stora sidor m.m kör stresstest och det är därför. som jag säger kan du svara på hur vi skulle kunna använda en sån Valuta i det verkliga livet som Svenska kronan?

Jag säger inte att BTC är död heller snarare tvärtom däremot är jag ganska säker på att det inte kommer bli så att BTC går att använda i butiker m.m inte med de konfirmations tiderna som uppstår vid olika lägen.

Pajas
Citera
2016-01-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
XT handlade väl knappast om att tvinga folk att byta kedja, det var en vädjan till folk att byta frivilligt, och av en god anledning. Och det skedde knappast helt utan annonsering, det har pågått en diskussion under lång tid kring blockstorleken.
Jag håller med om att det inte är att tvinga användare att köra ett program bara för att man skapat det.
Anledningen till att många inte kände till Bitcoin XT kan vara den hårda censuren som Core-gänget ägnat sig åt. Ägaren av bitcoin.org, reddit.com/r/Bitcoin, bitcointalk och github.com/bitcoin (Theymos) tar bort alla inlägg som nämner konkurrenter till Bitcoin Core. Han påstår att ingen diskussion om någon annan klient får äga rum förrän alla Bitcoin-användare kör den
Citera
2016-01-20, 17:52
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Är du efterbliven på riktigt eller?

Nej. Och ingen med ett uns hjärna är intresserad av att läsa ditt fullständiga dravel. Sätt dig ner och ägna åtminstone ett par sekunder på att försöka bli lite klokare istället. Tänka innan man talar osv.

Har du frågor (du skulle ha massvis om du inte var så trög) så ställ dem, istället för att vilt vifta med godtyckliga felaktigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in