2024-06-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du kanske ska tänka igenom detta några varv till. I din så kallade bitcoiniserade framtid vet fortfarande ingen att någon annan äger bitcoin alltså?

Var har jag påstått något sådant?

I ett läge då de flesta har sina besparingar i bitcoin, rekommenderar jag min 2 av 2 multisiglösning eller någon annan lösning som tar hänsyn till risken för heminvasioner och liknande.

Folk som har mycket fiatpengar, fonder, aktier o.d. tillgängliga med blott bankID som skydd borde för övrigt också tänka igenom denna pistol mot huvudet-risk, som är reell i ett alltmer laglöst samhälle.
Citera
2024-06-27, 20:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Var har jag påstått något sådant?
Du brukar ju babbla om din bitcoinisering i vartannat inlägg.

Citat:
I ett läge då de flesta har sina besparingar i bitcoin, rekommenderar jag min 2 av 2 multisiglösning eller någon annan lösning som tar hänsyn till risken för heminvasioner och liknande.
Det låter ju otroligt användarvänligt och helt utan risk för rån eller att någon tillskansar sig dina ”pengar”

Tänk om alla kunde förstå det genialiska i din ”multisiglösning” så skulle bitcoiniseringen vara här redan imorgon.

Citat:
Folk som har mycket fiatpengar, fonder, aktier o.d. tillgängliga med blott bankID som skydd borde för övrigt också tänka igenom denna pistol mot huvudet-risk, som är reell i ett alltmer laglöst samhälle.
Japp, landet är på väg rakt ner i laglöshet och folk blir rånade på sina pengar med hjälp av BankId dagligen!

Den enda säkra vägen ut är naturligtvis bitcoin, som kommer göra alla immuna mot rån

Dina inlägg blir allt mer absurda men dock underhållande.
Citera
2024-06-27, 20:17
Medlem
Citat:
Du brukar ju babbla om din bitcoinisering i vartannat inlägg.

Fel tråd.

Citat:
Det låter ju otroligt användarvänligt och helt utan risk för rån eller att någon tillskansar sig dina ”pengar”

Ja, faktiskt. För större summor är det en bra och ganska enkel lösning. För små summor är det onödigt hög säkerhet.

Citat:
Japp, landet är på väg rakt ner i laglöshet och folk blir rånade på sina pengar med hjälp av BankId dagligen!

Det är än så länge ovanligt. Även bitcoinrån är ovanligt. Diverse åldringsrån och -bedrägerier som involverar bankID verkar dock florera redan i dag.

Citat:
Den enda säkra vägen ut är naturligtvis bitcoin, som kommer göra alla immuna mot rån

Med bitcoin har man möjlighet att göra olika egendomsbrott mycket svårare, ja. När du har satt dig in i och förstått multisig kommer du att inse att till och med min simpla 2 av 2 multisiglösning förebygger de flesta realistiska risker med god marginal.
Citera
2024-06-27, 20:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det är än så länge ovanligt. Även bitcoinrån är ovanligt. Diverse åldringsrån och -bedrägerier som involverar bankID verkar dock florera redan i dag.
Åldringarna kommer absolut inte ha några problem att behålla sina bitcoins i säkert förvar

Citat:
Med bitcoin har man möjlighet att göra olika egendomsbrott mycket svårare, ja. När du har satt dig in i och förstått multisig kommer du att inse att till och med min simpla 2 av 2 multisiglösning förebygger de flesta realistiska risker med god marginal.
Vi kan se i verkligheten att folk löper långt större risk att förlora sina bitcoins jämfört med faktiska pengar eller andra kapitalinnehav.

Att du upprepar sin halmdocka om hur jag inte skulle förstå vad det revolutionerande ”multisig” innebär säger helt enkelt att du försöker dig på billiga personpåhopp när argumenten tryter.
Citera
2024-07-20, 10:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är inga gissningar. Bitcoin är inte ens värt i närheten av 73 dollar styck om mer än ett fåtal av de större aktörerna som köpt fifflat eller minat in sig för bråkdelen av det priset skulle börja sälja större mängder bitcoin.

Handeln i Bitcoins är ju pinsamt liten sett till dess uppblåsta värde. Därför så många noobs hänger kvar vid sina pyramidcoins och tror de sitter på en förmögenhet.

Sitter och kollar lite i bakåt i tråden. 2013 (ovan) lät det precis likadant som det lät 2017, 2021 och nu 2024. Facinerande ändå.

Förövrigt kul att läsa dom som körde Satoshidice (Eric Voorhees första projekt som snurrar fortfarande) 2013 och berättar hur dom vunnit typ 63 BTC.

Noterar att dom värsta Bitcoin skeptikerna tenderar att nu vara avstängda konton. Ganska genomgående faktiskt.
Senast redigerad av Leaston 2024-07-20 kl. 10:26.
Citera
2024-07-20, 10:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
https://btcx.se/buy-bitcoins/anonymous/

Du kan ju gärna donera en 0.0** Btc :P
17YiV3fymmrsHTY5ZgWGvuHiBWgTDxweo1
11 år gammalt inlägg. Kollade upp addressen och du har 0.25BTC (nästan 200 000 SEK) på adressen nu.

https://www.blockchain.com/explorer/addresses/btc/17YiV3fymmrsHTY5ZgWGvuHiBWgTDxweo1
Citera
2024-11-22, 21:39
Medlem
Hej!
Nu är jag ganska ny på kryptovalutor, har varit ganska ointresserad faktiskt.

Som allt annat sp ju mer man lär sig desto mindre förstår man. Häromdagen började jag fundera på bitcoin, kanske gäller dim flesta kryptovalutor men hur är det möjligt att dela en btc i bråkdelar? Blir det nya blockchains då eller hur funkar det?

Tror jag även läst nånstans att för varje tansaktion så "bränns" en del btc och försvinner på något sätt. Stämmer det?

Samt finns det någon bra youtube video som fördjubar sig i blockchains och kryptoteknik?
Citera
2024-11-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transportern
Hej!
Nu är jag ganska ny på kryptovalutor, har varit ganska ointresserad faktiskt.

Som allt annat sp ju mer man lär sig desto mindre förstår man. Häromdagen började jag fundera på bitcoin, kanske gäller dim flesta kryptovalutor men hur är det möjligt att dela en btc i bråkdelar? Blir det nya blockchains då eller hur funkar det?

Tror jag även läst nånstans att för varje tansaktion så "bränns" en del btc och försvinner på något sätt. Stämmer det?

Samt finns det någon bra youtube video som fördjubar sig i blockchains och kryptoteknik?

Svaret på det fetade är nej.

Det finns massor om bitcoin om du söker på youtube. En bra början är annars bitcoins whitepaper: https://bitcoin.org/en/bitcoin-paper

Om du vill läsa böcker om bitcoin finns några tips här: (FB) Boktips-tråden
Citera
2025-03-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
11 år gammalt inlägg. Kollade upp addressen och du har 0.25BTC (nästan 200 000 SEK) på adressen nu.

https://www.blockchain.com/explorer/addresses/btc/17YiV3fymmrsHTY5ZgWGvuHiBWgTDxweo1

Svarar sent här nu...

Jag har stora problem var jag ska köpa btc. Saknar tydligen viss teknik. Jag fastnade tex på localcoinswap TROTS jag skrev telenummer korrekt.

Vet någon var man enklare kan köpa sina btc? BTXC vägrar jag då de vill göra säkerhetskoll, då fick jag inte köpa, lika på Safello. Att de är noga pga pengar ätt förstår jag, men vadå, skulle jag vara en som gjorde det för 400 kr....

Tips tas tacksamt emot. FB är onödigt krånglig, jag hittar inte VAR man skapar ett EGET inlägg.
Så om nån kan säga var man gör eget går det också bra. Nu har jag säkert lagt mitt inlägg i fel forum också (.
Att hitta o skriva t FB support , svårt hitta de.
Citera
2025-03-28, 10:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loll1234
Svarar sent här nu...

Jag har stora problem var jag ska köpa btc. Saknar tydligen viss teknik. Jag fastnade tex på localcoinswap TROTS jag skrev telenummer korrekt.

Vet någon var man enklare kan köpa sina btc? BTXC vägrar jag då de vill göra säkerhetskoll, då fick jag inte köpa, lika på Safello. Att de är noga pga pengar ätt förstår jag, men vadå, skulle jag vara en som gjorde det för 400 kr....

Tips tas tacksamt emot. FB är onödigt krånglig, jag hittar inte VAR man skapar ett EGET inlägg.
Så om nån kan säga var man gör eget går det också bra. Nu har jag säkert lagt mitt inlägg i fel forum också (.
Du har fått massor av svar men avvisat dem av olika anledningar. Jag vet inte vad jag skall säga?

Gör SEPA betalningar. Det skall inte vara något problem. SEPA betalningar tar upp till 3 dagar, men det har ju gått en vecka sedan du började förhöra dig runt kring snabbare alternativ.

Annars, skapa Revolut konto och mellanlanda där. Men du har säkert någon ursäkt till varför inte heller du funkar för just dig?

SEB och Danske bank är inte så knussliga med VISA kortbetalningar till exchanges. Byt till någon av dem?

I värsta fall köp certifikat eller något annat derivat på Avanza.

Behöver man köpa krypto så är det inte så svårt som du får det att verka.

Här finns massor av bra förslag: (FB) Guide - Var köper man, och vilken wallet är bäst?

Var snäll att sluta spamma ner alla trådar med samma fråga.
Senast redigerad av Leaston 2025-03-28 kl. 10:38.
Citera
2025-03-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loll1234
Svarar sent här nu...

På hodlhodl.com behöver du inte identifiera dig överhuvudtaget.
Citera
2025-03-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
På hodlhodl.com behöver du inte identifiera dig överhuvudtaget.

Okey tack, men måste man köpa i Euro? Hur gör man då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in