2016-01-19, 18:55
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
ser du ingen risk med dagens tjejer då dom flesta går efter någon fantasiman ska vara 190 cm lång,matcho,snäll,rik,känd om alla går i en riktning så faller 80% av alla män bort vart ska dom ta vägen tror du det är bra för samhället

Vad baserar du denna uppfattning på?
Citera
2016-01-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag föreslår att du tar och läser ditt inlägg (FB) Vi män som är äkta "snälla killar" om och om igen, för du verkar inte ens ha förstått vad du faktiskt skrev och gav sken av.
Förlåt, men om du får ett inlägg som inte innehåller orden "alla män" eller "män" överhuvudtaget att bli en generalisering som handlar om "majoriteten av alla män" så är det din läsförståelse som haltar. Jag kan faktiskt inte hållas ansvarig för något som du fantiserat ihop medan du läste(?) mitt inlägg.

Citat:
Nej för jag talar inte om män som "är frustrerade för att de inte får ligga", jag talar om män som "är snälla men får ett illa bemötande", stor skillnad. Jag trodde det var uppenbart, med tanke på att jag faktiskt skrev det. (FB) Vi män som är äkta "snälla killar"

Jag är tydligen inte ensam om att "ha problem med läsförståelsen".
Ja, men nu missar du ju poängen, jag har alltså skrivit att jag håller med om att män kan bli illa bemötta utan någon särskild anledning. Om det är allt du vill göra gällande har jag alltså inget att invända.

Men det var alltså inte vad mitt inlägg handlade om. Du kan inte besvara mina inlägg med någonting orelaterat och sedan beskylla mig för dålig läsförståelse när du valde att svara på ett inlägg som inte handlade om det du ville diskutera. Det är helt enkelt inte så ett samtal fungerar.
Citera
2016-01-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag tror inte det hjälper då Disciplina om jag inte missminner mig har Asperger och är lite funktionshindrad på den fronten. Inte för att förminska henne, utan bara som en förklaring att hon helt enkelt inte kan. Och då inte kan rå för att hon uttrycker sig som hon gör. Hon kan inte förstå hur saker landar.
Fantastiskt inlägg...hittar inte ord att beskriva hur ot och låg nivå detta är. Personangrepp, förminskning och dessutom undrar jag hur du fungerar i din hjärna när du anklagar mig och andra i tråden för att hålla varandra om ryggen när vi delar vissa åsikter, även när jag inte ens höll med om något utan menade att det tjafsades... medan du själv och vissa andra håller varandra om ryggen helt pinsamt uppenbart.

Edit. Ska du erkänna än en gång att även du förvränger när det passar dig medan du samtidigt anklagar de flesta andra att leda in diskussionen på ot.
Senast redigerad av lacrima 2016-01-19 kl. 19:16.
Citera
2016-01-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Förlåt, men om du får ett inlägg som inte innehåller orden "alla män" eller "män" överhuvudtaget att bli en generalisering som handlar om "majoriteten av alla män" så är det din läsförståelse som haltar. Jag kan faktiskt inte hållas ansvarig för något som du fantiserat ihop medan du läste(?) mitt inlägg.

En fråga i syfte att förlöjliga och förminska män.

Här generaliserar du och du drar en slutsats baserat på ingenting.

Även här förminskar du män och utöver det hämtar du en manlig minoritets-åsikt hemmahörande i helt andra forumtrådar.

Även här generaliserar du och drar en slutsats baserat på ingenting.

Ditt bidrag i sin helhet:

(FB) Vi män som är äkta "snälla killar"

Citat:
Ja, men nu missar du ju poängen, jag har alltså skrivit att jag håller med om att män kan bli illa bemötta utan någon särskild anledning. Om det är allt du vill göra gällande har jag alltså inget att invända.

Nej det är du som inte begriper vad fan det är du skriver och att du generaliserar.

Citat:
Men det var alltså inte vad mitt inlägg handlade om. Du kan inte besvara mina inlägg med någonting orelaterat och sedan beskylla mig för dålig läsförståelse när du valde att svara på ett inlägg som inte handlade om det du ville diskutera. Det är helt enkelt inte så ett samtal fungerar.

Du fattar ju inte ens vad du själv skrev. Läs dina inlägg innan du postar.
Senast redigerad av herrtanke 2016-01-19 kl. 19:29.
Citera
2016-01-19, 19:42
Medlem
Citat:
Du är inte kvalificerad att tala om vad jag menar. Jag har redan förklarat för dig hur man inte kan dra slutsatsen att inlägget handlar om en generalisering av alla män, eftersom gruppen män inte ens omnämns i inlägget. Jag hade kunnat skriva ett inlägg om hur jag inte gillar rotselleri och du hade lika gärna kallat mig för manshatare.

Det går helt enkelt inte att diskutera med dig, jag ska se till att jag aldrig igen gör misstaget att försöka och jag hoppas att alla med något bakom pannbenet klarar att följa mitt exempel. Så kan du och de andra idioterna få ha er lilla ryggdunkarklubb ifred.

Jag gav dig just en möjlighet att bemöta dina egna ord, men du väljer alltså att hellre tiga. Jag gav dig till och med kommentarer i form av personlig tolkning till ord du yttrat, men likväl väljer du att hellre tiga.

Ändå pratar du om att "det inte går att diskutera med mig", det är faktiskt inte mitt fel att du inte står upp för vad du sagt. Förklara istället hur du menar, om jag nu "tolkat det hela fel".
Citera
2016-01-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jag gav dig just en möjlighet att bemöta dina egna ord, men du väljer alltså att hellre tiga. Jag gav dig till och med kommentarer i form av personlig tolkning till ord du yttrat, men likväl väljer du att hellre tiga.

Ändå pratar du om att "det inte går att diskutera med mig", det är faktiskt inte mitt fel att du inte står upp för vad du sagt. Förklara istället hur du menar, om jag nu "tolkat det hela fel".
Jag har inga problem att förstå det hon försöker förklara för dig, du verkar motsträvig av prestigeskäl?! Finns någon önskan om att mötas i samförstånd så försöker man inte förvränga om och om igen. Säg rakt ut att du inte håller med ist.
Citera
2016-01-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
ja som jag skrev tidigare alla tjejer vill ha långa män för så står det i alla tjejtidningar kvinnor är flockdjur

Vad är definitionen av lång? Och hur kom du fram till det?

Jag har fått för mig är att kvinnor vill ha en partner som är längre än vad de själva är.
Citera
2016-01-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har inga problem att förstå det hon försöker förklara för dig, du verkar motsträvig av prestigeskäl?! Finns någon önskan om att mötas i samförstånd så försöker man inte förvränga om och om igen. Säg rakt ut att du inte håller med ist.

Om jag gjort en felaktig tolkning, då ser jag gärna att den rätta tolkningen och innebörden presenteras. Tydligen för mycket begärt.
Citera
2016-01-19, 20:26
Medlem
Ziayas avatar
Mycket har hänt sedan jag kommenterade i tråden i Lördags.
Äkta snälla killar. I Den här tråden är de en bristvara. Jag inkluderar mig själv som inte snäll, förstås.
Äkta snälla killar behöver inte grubbla över sin snällhet, som någon har påpekat.
Eller tro att det finns en koppling mellan snällhet och problem med kvinnor.

Människor är oftast inte rakt igenom snälla, men jag har mött några.
T.S Sluta grubbla, slå på dig djälv och ömka, som jag har sagt till dig innan.

Och ni alfahannar med er kvinnosyn i 1800-talet. Det finns terapi. KBT om ni inte vill gräva ned er i barndomen. (Fast det skulle säkert vara nyttigt)

Titta. Bevisade just att jag inte är äkta snäll. Skönt.
Senast redigerad av Ziaya 2016-01-19 kl. 20:27. Anledning: stavning
Citera
2016-01-19, 20:50
Medlem
MrFishboys avatar
Nu återgår vi till topic: "Det enda som irriterar mig är att man pratar om "män" som ett problem trots att jag absolut inget har att göra med mäns våld mot kvinnor."

Allt annat tas i trådar för respektive ämne. Tråden kommer att rensas och varningar kommer att delas ut.

/Moderator
Citera
2016-01-19, 20:56
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag ville bara säga att jag uppskattar ditt sätt att uttrycka dig. Själv kan jag vara lite väl verbalt aggressiv, vilket inte alltid uppskattas.
Jag håller dessutom i det stora hela med dig i sak och det där med misandri/misogyni hade jag inte ens reflekterat på tidigare.
Tack Gertrud!

Visst ska det uppmärksammas hur män kränker kvinnor, men om det inte är samma regel åt andra hållet så kommer ingen vettig människa ta någon gaphalsfeminist seriöst utan inse att det bara är en privat agenda.

Om man total visar avsaknad av empati är man psykiskt störd. Visserligen så är det så med empati att den kommer lättare om man känner igen sig i den lidande, men helt från Mars är inte män, och med lite god vilja så borde man kunna släppa sitt ego och lyssna för en stund. Nu verkar det mer som man reflexmässigt slår tillbaka.

En person kallade sådana här människor för "vägare," blev det för tungt i ena vågskålen, dvs någon tar plats så måste jämvikten genast rättas till igen. Det påminner om barn - än du då?

Med den retoriken kommer man inte någonstans. Och tyvärr så verkar det som kvinnor i allmänhet vägrar att erkänna det här problemet. Det finns en boktitel som heter "Att leva ett liv och inte vinna ett krig". Det är ett passande ordval för ett fenomen där vissa saknar andra strategier än att "slå". Gärna först och hårdast och hoppas på att den andra inte skall resa sig igen.

En viss typ av man verkar kulturen ha bestämt att det är helt okey att slå på. Jag är rätt bestört av den totala blindheten för detta. Det verkar verkligen vara ett "syndabockfenomen". Den vita kränkta mannen är värd precis all skit han får.
Jag passade på att googla på ordet och fanns dess mytiska ursprung "Syndabocken är en symbol för utplånande av människors synder. Genom en ritual fördes folkets synder symboliskt över till ett djur som sedan antingen offrades eller drevs bort."

Ska man analysera det så utplånar feminister angriparna i Kölns synder (så de hålls rena - de är ju också offer i feministernas ögon) genom att angripa vita svaga män. Vilket ju faktiskt både är fråga om mobbing, sexism och misandri.
Om du googlar på det så talas det om som ett påhittat ord.
Så osynliggjort är mannens lidande orsakat av kvinnor.
Citera
2016-01-19, 21:15
Medlem
Citat:
Visst ska det uppmärksammas hur män kränker kvinnor, men om det inte är samma regel åt andra hållet så kommer ingen vettig människa ta någon gaphalsfeminist seriöst utan inse att det bara är en privat agenda.

Definitivt ska det uppmärksammans, personligen rör det mig inte i ryggen ifall dessa människor till och med hängs ut, men som sagt ska det råda åt bägge hållen.

Citat:
Om man total visar avsaknad av empati är man psykiskt störd. Visserligen så är det så med empati att den kommer lättare om man känner igen sig i den lidande, men helt från Mars är inte män, och med lite god vilja så borde man kunna släppa sitt ego och lyssna för en stund. Nu verkar det mer som man reflexmässigt slår tillbaka.

Vanligare än man kan tro, svårt att avgöra via nätet allt som oftast dock. Men det är en styrka att kunna se saker från flera perspektiv och tänka logiskt, vilket många människor har svårigheter för.

Citat:
En person kallade sådana här människor för "vägare," blev det för tungt i ena vågskålen, dvs någon tar plats så måste jämvikten genast rättas till igen. Det påminner om barn - än du då?

Vägare? Ta plats på vilket sätt? En person som inte förstår att andra kan tänkas ha åsikter, synpunkter?

Citat:
Med den retoriken kommer man inte någonstans. Och tyvärr så verkar det som kvinnor i allmänhet vägrar att erkänna det här problemet. Det finns en boktitel som heter "Att leva ett liv och inte vinna ett krig". Det är ett passande ordval för ett fenomen där vissa saknar andra strategier än att "slå". Gärna först och hårdast och hoppas på att den andra inte skall resa sig igen.

Hur vanligt det är har jag ingen aning om, men jag brukar springa på denna typen av kvinna i stort sett varje vecka.

Citat:
En viss typ av man verkar kulturen ha bestämt att det är helt okey att slå på. Jag är rätt bestört av den totala blindheten för detta. Det verkar verkligen vara ett "syndabockfenomen". Den vita kränkta mannen är värd precis all skit han får.
Jag passade på att googla på ordet och fanns dess mytiska ursprung "Syndabocken är en symbol för utplånande av människors synder. Genom en ritual fördes folkets synder symboliskt över till ett djur som sedan antingen offrades eller drevs bort."

Korrekt uppfattat, det blir alltid ett jävla liv ifall en vit man mår dåligt och så att säga gråter ut. Bra märkligt kan jag tycka.

Citat:
Ska man analysera det så utplånar feminister angriparna i Kölns synder (så de hålls rena - de är ju också offer i feministernas ögon) genom att angripa vita svaga män. Vilket ju faktiskt både är fråga om mobbing, sexism och misandri.
Om du googlar på det så talas det om som ett påhittat ord.
Så osynliggjort är mannens lidande orsakat av kvinnor.

Talar du fortfarande om svenska feminister, eller talar du om tyska feminister nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in