Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Jag ville bara säga att jag uppskattar ditt sätt att uttrycka dig. Själv kan jag vara lite väl verbalt aggressiv, vilket inte alltid uppskattas.
Jag håller dessutom i det stora hela med dig i sak och det där med misandri/misogyni hade jag inte ens reflekterat på tidigare.
Tack Gertrud!
Visst ska det uppmärksammas hur män kränker kvinnor, men om det inte är samma regel åt andra hållet så kommer ingen vettig människa ta någon gaphalsfeminist seriöst utan inse att det bara är en privat agenda.
Om man total visar avsaknad av empati är man psykiskt störd. Visserligen så är det så med empati att den kommer lättare om man känner igen sig i den lidande, men helt från Mars är inte män, och med lite god vilja så borde man kunna släppa sitt ego och lyssna för en stund. Nu verkar det mer som man reflexmässigt slår tillbaka.
En person kallade sådana här människor för "vägare," blev det för tungt i ena vågskålen, dvs någon tar plats så måste jämvikten genast rättas till igen. Det påminner om barn - än du då?
Med den retoriken kommer man inte någonstans. Och tyvärr så verkar det som kvinnor i allmänhet vägrar att erkänna det här problemet. Det finns en boktitel som heter "Att leva ett liv och inte vinna ett krig". Det är ett passande ordval för ett fenomen där vissa saknar andra strategier än att "slå". Gärna först och hårdast och hoppas på att den andra inte skall resa sig igen.
En viss typ av man verkar kulturen ha bestämt att det är helt okey att slå på. Jag är rätt bestört av den totala blindheten för detta. Det verkar verkligen vara ett "syndabockfenomen". Den vita kränkta mannen är värd precis all skit han får.
Jag passade på att googla på ordet och fanns dess mytiska ursprung "Syndabocken är en symbol för utplånande av människors synder. Genom en ritual fördes folkets synder symboliskt över till ett djur som sedan antingen offrades eller drevs bort."
Ska man analysera det så utplånar feminister angriparna i Kölns synder (så de hålls rena - de är ju också offer i feministernas ögon) genom att angripa vita svaga män. Vilket ju faktiskt både är fråga om mobbing, sexism och misandri.
Om du googlar på det så talas det om som ett påhittat ord.
Så osynliggjort är mannens lidande orsakat av kvinnor.