2016-01-19, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/L%C3%A4ttare%20svenska/lektionsunderlag2015web.pdf

Vad säger ni om detta? Tror ni denna bok kommer göra någon nytta för de nyanlända?

Det liknar inte bara en bok för mentalt efterblivna, utan också en bok skapad av mentalt efterblivna.
Citera
2016-01-19, 03:17
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Men vad i helvete är detta??? Någon form av konstprojekt?
Det är fan det mest sinnesrubbade jag sett.
Håller fullständigt med. Är det riktat mot dagcenterbarn, eller är det dagcenterbarn som har skrivit skiten?
Citera
2016-01-19, 03:19
Medlem
mendokses avatar
Jag förstår tanken men tror det blir väldigt svårt för många att ta del av detta materialet på ett bra sätt.
Varför skulle de överhuvudtaget lyssna på vad nån RFSU-tant har att säga om sex?

De kommer bli ännu mer misstänksamma när de ser innehållet i denna bok. Det blir ju något tokigt när RFSU försöker ha hetero-, homo- och bisexuella lika representerade i boken när heterosexuella i verkligheten utgör typ 97% av befolkningen.

Migranterna kommer ju tro att alla svenskar är perversa homofiler och att kursen går ut på att indoktrinera dem till att vilja ta en kuk i röven.
Citera
2016-01-19, 03:23
Medlem
AlfaQhards avatar
Själv skulle jag elda upp fanskapet som bögpropaganda om jag var en migranter, eller en troende muslim.
Citera
2016-01-19, 03:35
Medlem
Studsbolls avatar
Jaha. Lycka till med att använda detta för att utbilda mussar. Det lär bli antingen halalslakt av kursledaren eller olika anmälningar om kränkningar. För övrigt var det osedvanligt vidriga illustrationer. PK-vänstern förnekar sig inte, men deras ideal lär gå på pumpen rejält i mötet med kulturberikarna denna gång. Epic fail.
Citera
2016-01-19, 04:15
Medlem
Arkiaters avatar
Det finns ju muslimer som vägrar sina döttrar att delta i skolans gymnastik och simundervisning med hänvisning till religiösa skäl. Hur kommer dessa reagera på att samma döttrar i skolan nu får sig itutat att det som beskrivs i boken är "normalt" och "bra"?
Citera
2016-01-19, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jaha. Lycka till med att använda detta för att utbilda mussar. Det lär bli antingen halalslakt av kursledaren eller olika anmälningar om kränkningar.

Ja, jag tror att anmälningarna kommer att hagla.
Vi får vänta på resultat, det kommer att visa sig i media.
Citera
2016-01-19, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det finns ju muslimer som vägrar sina döttrar att delta i skolans gymnastik och simundervisning med hänvisning till religiösa skäl. Hur kommer dessa reagera på att samma döttrar i skolan nu får sig itutat att det som beskrivs i boken är "normalt" och "bra"?

Förstår frågan, men det handlar väl mer om att de inte vill att deras döttrar ska visa sina kroppar.
Det jag aldrig har förstått är " religiösa skäl " det är som att kvinnokroppen är så helig att den får inte visas, mannen får inte se den, sen när de har gift sig ska gökas i sängkammaren eller på köksbordet eller 24 timmar per dygn är det jätte bra.
Det går från Haram till halal.

Boken måste vara haram.
Citera
2016-01-19, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Var dom inte högutbildade hela bunten?

Nej, de är inte det. De kommer hit för att de inget vet och inget kan.
De går på lösa rykten och praktiserar detta i samhället och det blir ramaskri.
Citera
2016-01-19, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Det liknar inte bara en bok för mentalt efterblivna, utan också en bok skapad av mentalt efterblivna.

Men kaka måste förklara för maka vad som gäller, annars fattar de inget.
Citera
2016-01-19, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
De mörka könsorganen på bland annat s 15, s 23 och s 56 ser ut att vara könsstympade. På s 57 förklaras skillnaden.

I övrigt håller jag verkligen med TS i att utbildningsboken är bisarr på alla sätt och vis. Varför har man t ex tecknat alla penisar så abnormt små?

Och i vinklar som få personer har. Bruna penisar kan jag förstå är tecknade små då araber har rätt små överlag.
Citera
2016-01-19, 04:51
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jaha. Det är så här man talar med invandrare? Som om de vore tre år och behöver en bilderbok? Alltså, jag känner mig nöd och tvungen att att sätta etiketten rasist på den. Det är ju förnedrande! Nej, det var länge det var länge sen vi hade ett bokbål i Sverige men nu är det dax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in