Citat:
Om en person av kulturella och religiösa skäl anser att de här grejerna är motbjudande och förbjudet så kanske man ska ta det lite lugnt.
Kanske bättre att börja med att lära dom att kvinnor ska kunna visa sig utan burka och att homosexuella inte ska dödas. Genom att slänga den här boken i huvudet på dom så kommer 10 av 10 bara att stänga ner istället med följande tanke:
"Allt som imamen/pappa sa om Sverige är sant! Sverige är ett omoraliskt helvete där vi utför satanistiska sexualakter med grisar och hundar!! Därför måste vi bilda våra egna enklaver så att vi inte smittas av det här!"
Tänk själv om du flyttade till raqqa och det första som IS snubbarna vill är att du ska hugga huvudet av nån snubbe o spela fotboll med det!! Hade det varit en bra integrationsåtgärd? Kanske lite bättre o börja med att säga att du får lov att ha en liten sexslav och att din fru ska lyda allt du säger samt att du inte får dricka alkohol. Sen kan man ta halshuggningen när du bott där i 10 år och lärt dig vara ett omoraliskt monster genom ditt umgänge.
Sanningen är att alla såna här utbildningsförsök är dömda att misslyckas, det är väl ingen som ändrar sin kulturella moral för att nån kastar en informationsbrochyr på dig?!? Integration sker på bästa sätt genom umgäng, invandrare ska inte bo i enklaver med sina landsmän. De ska delas upp jämt på hela Sverige och tvingas bo på den orten tills de får svenskt medborgarskap (inte uppehållstillstånd), då får vi en integration genom att de lär sig genom sina grannar och arbetskamrater hur det funkar i Sverige och vad som är okey här.
Hade knappast skett några badhusincidenter om arabungen haft 5 svenska kompisar istället för 5 landsmän. Då hade han fattat ganska snabbt att i Sverige beter man sig inte så eftersom hans kompisar hade upplysat han om det.
Detta är inte precis rocketscience så att politikerna inte förstår det säger ju ganska mycket om deras slutledningsförmåga.
Kanske bättre att börja med att lära dom att kvinnor ska kunna visa sig utan burka och att homosexuella inte ska dödas. Genom att slänga den här boken i huvudet på dom så kommer 10 av 10 bara att stänga ner istället med följande tanke:
"Allt som imamen/pappa sa om Sverige är sant! Sverige är ett omoraliskt helvete där vi utför satanistiska sexualakter med grisar och hundar!! Därför måste vi bilda våra egna enklaver så att vi inte smittas av det här!"
Tänk själv om du flyttade till raqqa och det första som IS snubbarna vill är att du ska hugga huvudet av nån snubbe o spela fotboll med det!! Hade det varit en bra integrationsåtgärd? Kanske lite bättre o börja med att säga att du får lov att ha en liten sexslav och att din fru ska lyda allt du säger samt att du inte får dricka alkohol. Sen kan man ta halshuggningen när du bott där i 10 år och lärt dig vara ett omoraliskt monster genom ditt umgänge.
Sanningen är att alla såna här utbildningsförsök är dömda att misslyckas, det är väl ingen som ändrar sin kulturella moral för att nån kastar en informationsbrochyr på dig?!? Integration sker på bästa sätt genom umgäng, invandrare ska inte bo i enklaver med sina landsmän. De ska delas upp jämt på hela Sverige och tvingas bo på den orten tills de får svenskt medborgarskap (inte uppehållstillstånd), då får vi en integration genom att de lär sig genom sina grannar och arbetskamrater hur det funkar i Sverige och vad som är okey här.
Hade knappast skett några badhusincidenter om arabungen haft 5 svenska kompisar istället för 5 landsmän. Då hade han fattat ganska snabbt att i Sverige beter man sig inte så eftersom hans kompisar hade upplysat han om det.
Detta är inte precis rocketscience så att politikerna inte förstår det säger ju ganska mycket om deras slutledningsförmåga.
Jag förstår precis hur du tänker, dina resonemang är rimliga, och mer balanserade än min ranting.
Jag har fortfarande min principiella ståndpunkt kvar och känner, trots en eventuell pedagogisk miss, att vår liberala sexualkultur gärna får sticka i ögonen på invandrare ifrån skitkulturer. Jag vill inte beskona eller beskydda dom ifrån vår kultur, jag vill lite idealistiskt att dom sväljer den med hull och hår och bara accepterar den.
Även om denhär boken skulle skapa en pedagogisk backfire så gillar jag ändå hur jäkla rak, öppen och provocerande snuskig den faktiskt är. Och jag går igång på dess provocerande, kompromisslösa och skruvade natur. Tjejer med kukar liksom. Hur tar en mullah in den infon?
Sen tycker inte jag att transgender och honosexualitet och såntdär är speciellt konstigt. Helt normaliserat i kretsar där jag befinner mig. Så personligen provoceras jag inte av bokens ton.
Jag hoppas ju att den mottages av invandrarna med en lättnandes suck. Att dom känner sig befriade ifrån fördommar som bara är inlärda, och kanske själva vågar revoltera emot sin förtryckarkultur och blossa ut som fritänkare.
Vilken effekt den får som pedagogiskt hjälpmedel vet vi somsagt inte, men jag ser en nackdel i att lägga sig för deras konservativa kulturnormer vilka jag anser lägger grund för objektifiering och skapar en illusion av tex mäns besittningsrätt på kvinnans sexualitet m.m.
Jag ser en naturligtvis en fara med att vi allienerar oss ytterligare via denhär retoriken och genom att sex-shocka muslimerna på detta sättet så kommer äldre invandrargenerationer alltid att äcklas över vår kultur och se till att smutskasta oss och alienera sig. Jag hoppas ju att dom väljer att lämna vår kultur om dom inte finner sig tillrätta såklart, men så är ju tyvärr inte alltid fallet.
En tydlig signal som boken indikerar måste ändå vara att det aldrig Kommer vara ok att rättfärdiga diskriminering, förföljelse och misshandel av sexuellt olika pga en moralisk övertygelse eller inbillad välgörning.