2016-01-18, 22:10
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinoxe
Äntligen har det kommit en helt komplett skolbok för SFI. Här har vi all vokabulär som varje nysvensk behöver kunna för livet bland andra svenskar på badhus, konserter m.m.
Det enda jag saknade i boken är om våldtäkt, men det kanske är så viktigt att det tas upp i egen bok eller har helt egna lektioner för det. Första timmen går de igenom våldtäkt. Sedan blir det lite rast med vattenpipa för att sedan avslutas med en föreläsning hur man blir bäst på gruppvåldtäkt.

Ja, jag undrar hur man ska förklara den logiska övergången från oönskade tafsningar och våldtäkter till bilder på könsorgan och svenska ord för det. Blir förvirrat! Särskilt om man hoppar över lagen och börjar prata om njutning efter överfallsbrott.

Vad vi kan få se är så klart en förbättrad kommunikation när de kriminella börjar skrika "snippa" i folkmassorna.
Citera
2016-01-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Är du rasist eller? Tror du inte att människorna i andra länder vet hur barn blir till?

Och det är det som är problemet, det blir för många, samt känslorna bakom, det sker många våldtäkter hos gifta par, bara för att man är gift betyder det inte att en man kan ligga med sin fru hur som helst, men det fattar inte många på Flashback.
Citera
2016-01-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Är inte materialet lite väl förenklat? Nästan alla flyktingar som kommer till Sverige är ju ingenjörer, läkare eller raketforskare. Detta utbildningsmaterial ser mer ut att vara utformat för förståndshandikappade analfabeter...
Jag kan hålla med, detta ska ju riktas till folk äldre än 12 (både till ålder och intellektuell kapacitet) vad jag förstår. "Så här ser en penis ut, så här en vagina, en slak penis, en erigerad penis, en penis med utlösning, ett anushål" osv. Fattar säkert även dessa invandrare redan, de har sett hur getterna beter sig därhemma om inte annat! Ungefär som Svensson skulle fly till Irak och bli undervisad i självklara saker illustrerat av Alfons Åberg-bilder med tillhörande bebisspråk hur ett irakiskt träd, en buske, en blomma eller ett bi ser ut och fungerar.

Jag skulle bli fly förbannad som invandrare, om jag presenterades detta förnedrande "sexupplysningsmaterial", oavsett om jag var religiös eller inte.
Citera
2016-01-18, 22:13
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Och det är det som är problemet, det blir för många, samt känslorna bakom, det sker många våldtäkter hos gifta par, bara för att man är gift betyder det inte att en man kan ligga med sin fru hur som helst, men det fattar inte många på Flashback.

Ja, det är en lång väg att gå för RFSU när de inte tar upp att barnsex är förbjudet, samtidigt som kommunerna ger boenden för vuxenbarn-par. De dubbla budskapens land.

Ditt inlägg var inte tydligt, vad menas?
Citera
2016-01-18, 22:13
Medlem
Det är väl bra att det även finns sexualundervisning som är riktat mot utvecklingsstörda.

På något annat sätt kan jag inte tolka materialet. Underhållande på något sjukt sätt ändå.
Citera
2016-01-18, 22:19
Medlem
MAC14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag hittar inget om könsstympning, barnporr eller muslimska homopar. Vilka sidor finns dom på? Jag bläddrade igenom allt och hittade ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av HowHighG
Förstår inte var TS menar det skulle förekomma barnporr? Eller menar denne att bilderna är barnporr?

Tror boken blir utmärkt för nyanlända. Om de bara tar åt sig av hälften räcker det gott och väl.
Nu har jag inte bläddrat igenom hela skiten men:

Muslimska homopar:
Sidan 11 (nåja, åtminstone ena).

Könsstympning:
Sidan 15 (igensydd negerfitta )

Barnporr:
Sidan 17 och sidan 18.

Hoppas ivrigt på en spännande kulturkrock när materialet ska läras ut
Citera
2016-01-18, 22:20
Medlem
Sockerpappans avatar
Fyfan, jag som Svensk tyckte detta var äckligt och över gränsen, vad ska då nyanlända från sexuellt repressiva kulturer tänka.
Som nån sa i början, den som ska lära ut detta får se till att ha rejält med skyddskläder på sig
Citera
Medlem
Ack den som fick vara en fluga på väggen när dessa studiecirklar går av stapeln.

Har detta materialet köpts i. Av någon myndighet?
Citera
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag hittar inget om könsstympning, barnporr eller muslimska homopar. Vilka sidor finns dom på? Jag bläddrade igenom allt och hittade ingenting.
De mörka könsorganen på bland annat s 15, s 23 och s 56 ser ut att vara könsstympade. På s 57 förklaras skillnaden.

I övrigt håller jag verkligen med TS i att utbildningsboken är bisarr på alla sätt och vis. Varför har man t ex tecknat alla penisar så abnormt små?
Citera
2016-01-18, 22:21
Medlem
Arkiaters avatar
Varför inte omgående översätta boken till de mest förekommande immigrantspråken och dela ut den till alla som valt Sverige?
Citera
2016-01-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowHighG
Förstår inte var TS menar det skulle förekomma barnporr? Eller menar denne att bilderna är barnporr?
Sid 17-18 gränsar åtminstone till barnporr. Bild på barns könsdelar, samt text vad man ska säga till barnen att deras kön heter.
Citera
2016-01-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Det är väl bra att det även finns sexualundervisning som är riktat mot utvecklingsstörda.
Utvecklingsstörda ska inte uppmuntras till att ha sex, då de är olämpliga att ta hand om eventuell avkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in