2016-01-18, 14:16
Medlem
CpPraktikantens avatar
http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/L%C3%A4ttare%20svenska/lektionsunderlag2015web.pdf

Vad säger ni om detta? Tror ni denna bok kommer göra någon nytta för de nyanlända?
Citera
2016-01-18, 14:41
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/L%C3%A4ttare%20svenska/lektionsunderlag2015web.pdf

Vad säger ni om detta? Tror ni denna bok kommer göra någon nytta för de nyanlända?

Efter att ha ögnat igenom bilderna i boken tror jag nog att jag skulle förespråka kevlarväst och intergralhjälm för de från RFSU som ska hålla i själva undervisningen...
Citera
2016-01-18, 15:13
Medlem
Det kommer stå klart och tydligt för de nyanlända:

Välkomna! Ni är brickor i ett stooort experiment. Se så, "barn"! Rasblanda och kulturblanda nu duktigt
Citera
2016-01-18, 15:17
Medlem
Orkade inte kolla igenom hela boken. Men att se en beslöjad muslims kvinna grovhångla med Kalle, eller Pelle känns som en utopi. Förvånande också att Rfsu inte vurmar för analfistning längre. Det var ju så populärt för ett par år sedan i ungdomsradion.
Citera
2016-01-18, 15:30
Medlem
Vad ska man säga.... Riksförbundet För Sveriges Utplåning förnekar sig inte. En förvirrande röra av porrbilder, kuk-fitta-knulla-vokabulär och hbtq-multikulti-propaganda. Hur denna porrblaska ska minska våldtäktsbenägenheten hos taharrush-talibanerna övergår mitt förstånd. Märkliga frågeställningar, några exempel:

Exempel
(sid 107): "Zakariye är ihop med Kent.
Zakariye tror att de snart kommer att ha sex. Han är glad men lite nervös.
Han vill att det ska bli bra och undrar hur han kan göra Kent kåt.
Vad vill ni säga till Zakariye?

"När Teah är kåt blir hennes penis större och står upp.
Hon undrar om det är samma med vaginor.
Blir vaginor också större?
Vad händer med vaginan?" (Eh...vaba??)

Sid 127, helt obegripligt, vad fan menas, hade de sex eller inte: "Din kompis är gift. Hennes man hade sex med henne.
Hon sa nej och då slog han henne.
Var kan hon få hjälp?"

Sid 194: "Nikki är kär i och ihop med Elsa och Matti. Nikki vill gifta sig med båda två.
Får Nikki gifta sig med både Elsa och Matti?"

Sid 204: "Janetta och Jimmy har en liten flicka. De vill att flickan ska omskäras.
Får Janetta och Jimmy bestämma att flickan ska omskäras?"

Och så en massa tjafs om hiv-tester och arbetsplatsmiljöer. Jag tror inte de nyanlända blir särskilt glada av detta "undervisningsmaterial".
Citera
2016-01-18, 15:34
Medlem
Vad är det frågan om? Jag förstår att det finns makter som vill utplåna könsskillnaderna men är inte detta högst förvirrande att skriva i en bok, även för oss i Sverige som hängt med i debatten:

"När Teah är kåt blir hennes penis större och står upp.
Hon undrar om det är samma med vaginor.
Blir vaginor också större?
Vad händer med vaginan?"
Citera
2016-01-18, 15:40
Avslutad
Haha, vad krystat när det gäller ovanligare namn på exempelpersonerna.

Kan man inte dela ut den här skriften på Migrationsverket?
Senast redigerad av farfar 2016-01-18 kl. 15:43.
Citera
2016-01-18, 15:44
Medlem
gurkmajjas avatar
Hahaha, RFSU kommer att gå till historien som sex-Samhall. Ja fy fan alltså.
Citera
2016-01-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Haha, vad krystat när det gäller ovanligare namn på exempelpersonerna.
Kan de månne ha stoppat in lite bokstäver på måfå i någon namnmaskin, vevat runt några varv och hoppats på det bästa?
Citera
2016-01-18, 15:45
Medlem
Jepp. Nu stryker jag "Skaffa barn" från min bucket list.

Alternativt får jag kontakta närmsta oerhört kristna privatskola och fråga vad det kostar.
Citera
2016-01-18, 15:45
Medlem
Det viktigaste med denna skrift är att det handlar om sexualundervisning i syfte att inte skaffa 10 barn när man är i Sverige, det finns ingen sexualundervisning i dessa länder.
Det är samma situation som för Statarna för 100 år sedan, att skaffa 10 barn var överlevnadsmässigt nödvändigt, men samtidigt en bromskloss för en familjs ekonomiska utveckling, med mängder med barn kan man behålla ett helt samhälle i fattigdom.
Så era unkna åsikter om denna skrift visar bara att ni är bakåtsträvare som vill att folk ska hållas i fattigdom.
SD tjänar ju på bråkiga invandrare och bråkiga invandrare får man genom att medvetet hålla dom i fattigdom.
Citera
2016-01-18, 15:47
Medlem
Lycka till säger jag bara!

Till att börja med kommer eleverna inte få gå på lektionerna.
När föräldrar får se det här, kommer de jaga skolpersonalen med blåslampa.

Har de som utformar undervisningen INGEN kunskap/vetskap om hur folk från våra vanligaste asylländer tänker? När precis ALLT som kan förknippas med sex och kön är fullständigt tabubelagt att ens nämnas med ord. De kommer att må dåligt av bilderna.

Det är ett rent ÖVERGREPP på dessa stackars människor att behöva utsättas för detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in