2016-01-18, 23:31
Medlem
fasligts avatar
Beskrivningen av att njuta är kanske inte helt lyckad med tanke på målgruppen?

Citat:
När det känns mycket bra i kroppen.
Att känna lust.
Till exempel när man äter god mat, har sex eller ser vacker natur
s.8

Jag trodde i min enfald att upplysandet av våra nya landsmän skulle gå ut på att bibringa dem insikten att i Sverige gäller en annan syn på sex än den de haft med sig. Dvs, i Sverige är det inte ok att ta för sig och njuta av en annan människas kropp ungefär som om det handlade om att äta god mat eller ta sig en vederkvickande skogspromenad. Men det har jag visst missuppfattat.
Citera
2016-01-18, 23:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Men å andra sidan skulle det krocka fethårt med RFSU:s multikulti-knullarunt-propaganda / aja-baja-rasism-pedagogik; så exemplen med sexuellt tvång beskrevs i broschyren endast luddigt i textform - inte en enda tafsar-turban-taliban tecknades/nämndes i sammanhanget...
Ett svårt fall, doktorn grät. Men vad kan en vanlig Svensson göra åt saken? Mailbomba RFSU-materialets ansvariga utgivare?
RFSU vågar inte säga detta till talibanerna, dels för att det är islamofobiiii och sen så är det rasism, punkt slut. Multikulti rules, fuck anything fuckable - I rest my case och kryper ihop i fosterställning över Sveriges dystra framtid...
Ja du vad kan vi göra ? Detta styrs uppifrån och vi kan rösta bort skiten.
Eller engagera oss politiskt.
Det är lugnt ! Antagligen blir de så kränkta av detta material så de får skade(stånd) av regeringen å RFSU:S vägnar.
Det kan inte bli värre än värst . Sedan vänder det förhoppningsvis.
Just nu lider Sverige av pk vansinne och detta aber kommer förmodligen att bli en del av historien i våra historieböcker.
Det vänder då Svensken slutar upp att vara pk snäll och reser sig upp mot pkisterna.
Jag brukar gå till min farmors familjegrav och svära vid hennes grav att aldrig hamna i pk koma och om jag gör det får hon komma och spöka för mig.
Jag ser mina förfäders land förvandlas till ett sjukt och dysfunktionellt land och mina barn och barnbarn skall definitivt inte acceptera dårskapen.
Det är min plikt och vad jag kan bidra med.
Med humor och allvar prata om Sverige och landet de skall ta över.
Jag avskyr pk människors ord och tankeverksamhet...
Det här materialet visar verkligen vilken psykos Sverige befinner sig i.
Senast redigerad av goran744 2016-01-18 kl. 23:35.
Citera
2016-01-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det här materialet visar verkligen vilken psykos Sverige befinner sig i.
Delar av Sverige. Vi är trots allt en hel del som inte drabbats av PK-psykosen, alternativt tagit oss ur den - och vi avskyr denna RFSU-propaganda. Intensivt.

Det är väl bara att jobba på då med opinionsbildning, tjöta på ansvariga politikter, maila dem titt som tätt, kanske skicka iväg ett gnälligt brev till RFSU rentav. Någon djäfla ordning får det ändå lov att vara.
Citera
2016-01-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Att normalisera transsexualism är bra men att uppmuntra? Hur går det ihop? Inte som att man en dag säger " Fan, ska nog bli transsexuell" Det har man sedan födseln fan och inget val man bara kan bli.
RFSU skrev inte att transsexualism är en sjukdom, varför? Det finns alltid en och annan ungdom som är förvirrad över sin sexuella identitet och ev inbillar sig att de är transsexuella, kanske till och med opererar sig - och ångrar sig djupt därefter! Det finns flera fall, rekommenderar bl a den svenska dokumentären "Ångrarna" (finns gratis på Youtube). Två män som opererade bort k'ken i tron att de var transsexuella, och som fått ångra sig bittert därefter när de insåg att de inte var det!!

Ja, det finns "äkta" transsexuella, men de är som sagt sjuka. Det är något som gått riktigt snett i deras fosterutveckling precis som hos pedofiler - och det hade jag gärna sett att RFSU lagt mer krut på att informera om, hellre än att försöka normalisera en mkt allvarlig sexuell störning. Varför tar man t ex inte upp pedofili som en läggning bland många - pedofiler har INTE heller själva valt sin läggning...

Att inte informera om detta är enligt mig i princip att sätta ok-stämpel på transsexualism, dvs det är bara en läggning bland många andra (och det är ok om du känner dig som en tjej fast du är född kille), när transsexualism i själva verket alltså är en SJUKDOM.
Citera
2016-01-19, 00:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Delar av Sverige. Vi är trots allt en hel del som inte drabbats av PK-psykosen, alternativt tagit oss ur den - och vi avskyr denna RFSU-propaganda. Intensivt.

Det är väl bara att jobba på då med opinionsbildning, tjöta på ansvariga politikter, maila dem titt som tätt, kanske skicka iväg ett gnälligt brev till RFSU rentav. Någon djäfla ordning får det ändå lov att vara.
Ja vi är ju det. Men då bör vi kanske visa oss mer. Ta plats. Så att andra törs slänga den äckliga pk manteln på soptippen.
Inte börja stamma framför en pk intervjuare.
Du behöver inte svara på dennes frågor som den vill att du skall svara.
Du måste även våga vara en "galning" Gå långt utanför pk lagen och riktigt visa dess motsats.
Stoppa en prilla under läppen och släppa av en brakskit och säga. Va sa du att du hette sa du.
Då blir du garanterat av med den intervjuaren
Det är förmodligen den lille människan som vågar förändra saker och ting.
De stackarna uppe i regeringen får nog inte ens skratta åt detta material och de sitter antagligen krampaktigt fulla av skratt och försöker vara logiska och ordentliga .
Men springer sedan in på toa och skrattar så de viker sig dubbelt.

Jag skrev till regeringen för ett antal år sedan då det var tal om att man skulle rehabilitera våldtäktsmän genom att lära dem umgås med oss kvinnor,att de snackar skit och att de då borde föregå med gott exempel och ta emot terrorister och politiker hatare hos sig och på så sätt få dem att gilla dem...
Fick faktiskt svar.
Tack så mycket för dina åsikter. Maskinskrivet och antagligen taget från en hög av minst en miljon papper som det står exakt samma sak på.
Lönlöst med andra ord. Vill bara ha din röst på papper.
Senast redigerad av goran744 2016-01-19 kl. 00:07.
Citera
2016-01-19, 00:06
Medlem
JBernards avatar
Var dom inte högutbildade hela bunten?
Citera
2016-01-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
RFSU tar det säkra före det osäkra.
Citera
2016-01-19, 00:20
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Dom här är nog bara förtruppen i form av lobbyisterna dom ricktig välutbildade akademikerna sitter i gummibåtar på Medelhavet och är på väg hit för att rädda sveriges framtid både ekonomiskt och kulturellt.
Citera
2016-01-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ja vi är ju det. Men då bör vi kanske visa oss mer. Ta plats. Så att andra törs slänga den äckliga pk manteln på soptippen.
Inte börja stamma framför en pk intervjuare.
Du behöver inte svara på dennes frågor som den vill att du skall svara.
Du måste även våga vara en "galning" Gå långt utanför pk lagen och riktigt visa dess motsats.
Stoppa en prilla under läppen och släppa av en brakskit och säga. Va sa du att du hette sa du.
Då blir du garanterat av med den intervjuaren
Jajamen, det är motvallskärringen som vägrar böja sig i vinden som segrar till slut. Trägen vinner .
Citat:
Det är förmodligen den lille människan som vågar förändra saker och ting.De stackarna uppe i regeringen får nog inte ens skratta åt detta material och de sitter antagligen krampaktigt fulla av skratt och försöker vara logiska och ordentliga .
Men springer sedan in på toa och skrattar så de viker sig dubbelt.
Den lilla människan har varken prestige eller positioner i samhället att försvara, och kan därför med barnets ärlighet säga sanningen. Den korrupta politikern måste fortsätta spela sin teater, eftersom h'n redan sålt sin själ till partiet.
Citat:
Jag skrev till regeringen för ett antal år sedan då det var tal om att man skulle rehabilitera våldtäktsmän genom att lära dem umgås med oss kvinnor,att de snackar skit och att de då borde föregå med gott exempel och ta emot terrorister och politiker hatare hos sig och på så sätt få dem att gilla dem...
Haha vad kaxigt...
Citat:
Fick faktiskt svar.
Tack så mycket för dina åsikter. Maskinskrivet och antagligen taget från en hög av minst en miljon papper som det står exakt samma sak på.
Lönlöst med andra ord. Vill bara ha din röst på papper.
Som sagt, de har sålt sina själar till respektive parti de representerar. Sanningen är inte viktig, men det är däremot politikerarvodet och den livslånga gåsleverpensionen... Drömmer om ett svenskt utopia där folket regerar, och där vi avsatt varenda korrupt politiker - ev skickat dem till något arbetsläger i en myggtät Norrlandstrakt där de kan plocka hjortron, tälja tändstickor eller något annat som svenskarna de facto skulle ha nytta av.
Citera
2016-01-19, 01:17
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/L%C3%A4ttare%20svenska/lektionsunderlag2015web.pdf

Vad säger ni om detta? Tror ni denna bok kommer göra någon nytta för de nyanlända?

Är ju för fan för bra för att vara sant!!! Hur kan gemene flashbackare klaga på detta!? Ni som brukar bli upprörda när ex F! inte vågar säga eller göra något som kan provocera invandrare. Detta är ju rena guldgruvan! Många bilder kommer anses mycket stötande. Kolla bara på bilden där en kvinna i slöja håller om en annan kvinna. Och alla bilder med två kukar, två fittor, ect.

Tycker det är mycket bra om vi för en gångs skull står upp för vår syn på mänskliga rättigheter och likavärde inför religiösa grupper och minoriteter. Däribland homosexualitet och jämlikhet mellan män och kvinnor. Inte minst när det kommer till sex.

Dock tycker jag precis som många andra nämnt att de flippade ut lite väl mycket med alla hbtq/kinky-scenarion. Kändes som om de försökte visa upp en verklighet som inte riktigt existerar. Det vill säga där var och varannan person är transexuell. Sen hade jag önskat mig ett kapitel helt ägnat åt lag och rätt med mindre utrymme för egna tolkningar. Ex att ett nej alltid betyder nej och att könsstympning, våldtäkt ect är straffbart.

Även statistik och uppmuntran kring barnafödsel hade varit på sin plats. Det vill säga att de flesta svenskar brukar ägna ett par år åt studier och arbete innan de skaffar barn och då oftast 1-3 barn och inte 10.

Orkade bläddra igenom ca hälften av häftet. Ni som tog er längre/läste lite mer noggrannt: gick de in något på barnafödsel och våldtäkt?
Senast redigerad av Loveaffair 2016-01-19 kl. 02:16.
Citera
2016-01-19, 01:39
Medlem
Citat:
Så du menar att det inte kan finnas ett mellanläge? Att man inte kan vara icke-religiös svensk OCH tycka att RFSU:s porrbroschyr är motbjudande - särskilt med tanke på muslimers känslighet inför sexuella frågor? Att vara emot kvinnoförtryck är inte detsamma som att applådera att allehanda sexuella perversioner lyfts upp på piedestal. Det finns nämligen en medelväg i samhället, den gyllende...

Ok. Men boken är inte skriven för att tillfredställa din eller muslimernas känslighet inför sexuella frågor. Den är till för att synliggöra grupper som i primitivare kulturer marginaliseras och därför lättare faller offer för diskriminering och (sexuellt) våld.

Att du sedan tolkar boken som ett förhärligande av sexuella perversioner beror ju på dina personliga referenser och bakgrund. Barn är i regel helt fördomsfria och är beredda att utveckla en neutralare inställning till homosexualitet, transpersoner och sexualitet om ämnet tillåts framställas på ett odramatiskt sätt. Sexualundervisning är till för alla och ska liksom inte underblåsa några vidare fördommar.

Skyll på alla som tidigare osynliggjort domhär grupperna ist om nu du och muslimerna tycker att det känns jobbigt och snuskigt. Exakt vad du anser vara fel nämer du ju inte så det är svårt att bemöta.
Senast redigerad av Voicebox 2016-01-19 kl. 01:45.
Citera
2016-01-19, 01:46
Medlem
darthvaders avatar
Det var en väldigt penisnormativ skrift. De använder genomgående en standardmodell av överdrivet porrigt slag. Var finns variationen för oss som inte har en gigantisk uppåtbanan? Jag känner inte alls igen mig. Jag känner mig diskriminerad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in