2016-01-18, 20:29
Medlem
jugbandbluess avatar
är det ett självporträtt under kapitlet "mens"?

i övrigt säger jag bara: kör så det ryker! ut till förläggningarna, helst ensamma, och upplys de stackars förvirrade skäggbarnen. glhf
Citera
2016-01-18, 20:40
Medlem
JDAMs avatar
Det där med homosexuella lär funka skit dåligt med muslimer, tror det iallafall
Citera
2016-01-18, 20:51
Medlem
AmaiLius avatar
Ser egentligen inget märkligt med boken förutom de dåliga illustrationerna , homosexualitet har varit tillåtet i åratal, lika bra att nyanlända får konfronteras med det direkt
Citera
2016-01-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
Ibland tror jag att jag ska vakna upp en dag och bara ha drömt allt. Att skiten bara var en bisarr mardröm och att nationalstaten Sverige och det Svenska folket finns kvar och kan äga sitt eget öde samt fortsätta sitt tusenåriga samhällsbygge och bli allt det dess folk kan förmå det att bli.

Men när jag såg detta bisarra dokument så brast det tillslut och hela verkligheten kom rusande:

Detta är själva sinnebilden av ett Sverige anno 2016. Ett förvridet Sverige i all sin postmoderna, groteska och irreparabelt sinnessjuka prakt.

Det är kört. Sverige är kört. Glöm det. Det är över nu.
Håller med fullständigt. Förr trodde man att landet kunde bli någorlunda normalt om dom sjukaste politikerna blev utröstade, nu är jag rädd att så många invånare blivit totalt sjuka i pallet att landet inte är värt att försöka rädda.

Den ena idiotgrejen avlöser den andra nu. Tänk om allt bara hade varit en otäck dröm, fan va glad man skulle blivit.
Senast redigerad av ramrod 2016-01-18 kl. 20:58.
Citera
2016-01-18, 20:52
Medlem
Är inte materialet lite väl förenklat? Nästan alla flyktingar som kommer till Sverige är ju ingenjörer, läkare eller raketforskare. Detta utbildningsmaterial ser mer ut att vara utformat för förståndshandikappade analfabeter...
Citera
2016-01-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wm88tSXK
När Teah är kåt blir hennes penis större och står upp.
Hon undrar om det är samma med vaginor.
Blir vaginor också större?
Vad händer med vaginan?

Bra grammatik
Om det ändå vore så väl att det rörde sig om ett grammatiskt fel... men icke. "Teah "är givetvis transsexuell (dvs biologisk man med snopp men identifierar sig som en hon. Teah undrar över hur den kvinnliga vaginan fungerar, då hen alltså är en kille fast ändå tjej men utan vagina...nu blev det lite rörigt - men luddigheten kommer sig av att RFSU vill normalisera (ev uppmuntra till) transexualism, istället för att faktiskt skriva att transsexualism är en SJUKDOM.

Från transsexualism.se:

"Fråga: Är transsexualism en sjukdom?
Svar: Ja, det är en sjukdom i den meningen att det avviker från hur de flesta är skapta och det innebär för de flesta drabbade ett stort ständigt pågånde trauma av att känna sig ‘fel’, ofta också äcklad av sin egen kropp. Transsexualism är en psykiatrisk diagnos som finns med i DSM-IV samt IDC-10.

http://transsexualism.se/vanliga-fragor/
Citera
2016-01-18, 21:44
Medlem
Om man vill förstöra en hel generation med dekadens och omoral, och i slutändan skapa en massa av lydiga och konsumerande betahens, så varför inte? Det fanns ju till och med en fin mångfald med bland annat lesbiska muslimer, förklarar propagandan att dessa inte finns i verkligheten? Det finns ett (1) lesbiskt muslimskt par i Sverige, och dessa blev dödshotade på grund av sin religion. Jag tycker att sexualundervisning bör ske, men varför måste man börja rucka på normerna? Varför måste man gå all-in med ett material som får vilsna ungdomar att bli förstörda för livet? Verkligheten ser inte ut så här, varför måste en statligt finansierad intresseorganisation ha en sådan makt?
Citera
2016-01-18, 21:50
Medlem
Jag tänker det är en bra bok, men det skulle också vara en lärare där som förklarar mer. Man måste tänka att det kommer ofta människor som har aldrig lärt sig biologi, och med den boken kan de lära sig snabbt, hur det gick med allt.
Naturligtvis kan man inte tro att de ska akceptera t.e. homosexuallitet om de läser sån bok, men det är bra att förklara att såna människor lever här, det är akceptabelt osv.

Jag vet inte vad med den frågan om prostitution. Det är inte legalt i Sverige men människor gör det, så jag tänker vad ska lärare berätta om det.
För mig det är bättre när de går till en prostituerad än tafsa på tjejer, men det är inte legalt så det visar ett problem.
Citera
2016-01-18, 21:53
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Jag tycker att sexualundervisning bör ske, men varför måste man börja rucka på normerna? Varför måste man gå all-in med ett material som får vilsna ungdomar att bli förstörda för livet? Verkligheten ser inte ut så här, varför måste en statligt finansierad intresseorganisation ha en sådan makt?

jag tycker väl lite som du. men samtidigt, var ska vi annars stoppa in dom här jönsarna från akademikervänstern i samhällsmaskineriet? det kanske är bra att de får sitta och rita snoppar för lite statliga medel, istället för att hitta på värre sattyg. kolla bara på den där måns vestin
Citera
2016-01-18, 22:04
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Är inte materialet lite väl förenklat? Nästan alla flyktingar som kommer till Sverige är ju ingenjörer, läkare eller raketforskare. Detta utbildningsmaterial ser mer ut att vara utformat för förståndshandikappade analfabeter...

Det är utformat för lärare, om du missat det. Och där är det ju jämnt skägg om man säger så, i alla fall de som rekryterats på noll poäng.
Citera
2016-01-18, 22:06
Medlem
Equinoxes avatar
Äntligen har det kommit en helt komplett skolbok för SFI. Här har vi all vokabulär som varje nysvensk behöver kunna för livet bland andra svenskar på badhus, konserter m.m.
Det enda jag saknade i boken är om våldtäkt, men det kanske är så viktigt att det tas upp i egen bok eller har helt egna lektioner för det. Första timmen går de igenom våldtäkt. Sedan blir det lite rast med vattenpipa för att sedan avslutas med en föreläsning hur man blir bäst på gruppvåldtäkt.
Citera
2016-01-18, 22:08
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Om man vill förstöra en hel generation med dekadens och omoral, och i slutändan skapa en massa av lydiga och konsumerande betahens, så varför inte? Det fanns ju till och med en fin mångfald med bland annat lesbiska muslimer, förklarar propagandan att dessa inte finns i verkligheten? Det finns ett (1) lesbiskt muslimskt par i Sverige, och dessa blev dödshotade på grund av sin religion. Jag tycker att sexualundervisning bör ske, men varför måste man börja rucka på normerna? Varför måste man gå all-in med ett material som får vilsna ungdomar att bli förstörda för livet? Verkligheten ser inte ut så här, varför måste en statligt finansierad intresseorganisation ha en sådan makt?

Tror bestämt att hela rasistsvansen också behöver utbildas. Vilsna ungdomar blir inte förstörda, tvärtom slipper vi nu att unga med annan sexuell läggning far illa. Det går inte att göra något åt, det är biologiskt styrt. Men, nu tar vi inte den debatten, utan det får bli de unga som kommer till Sverige som blir bildade, upplysta och förhoppningsvis mer toleranta än de svenskar som inte förstår bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in