2016-01-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Du har ju själv hållit med mig om att en hårdare ton ibland är nödvändig på krogen, är det konstigt att jag tar upp det för att försöka förklara för Herrtanke hur det ser ut för kvinnor? Han kanske inte är medveten om det?

Jag är medveten om hur attityden kan se ut, jag trodde väl dock inte back in the days att ett vanligt hej var fog för att direkt avbryta och kasta ur sig att ingen är intresserad.
Citera
2016-01-18, 18:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tredjegangengillt
Nu har jag inte orkat läsa hela tråden och detta har säkert redan framkommit någonstans.

TS, du krigar mot precis samma fiende. Det är ju män som kollektiv som bär skulden för dina problem. Det är inte mannen som i varje enskild fysisk person som bär skulden för det du tycker sker fel mot s.k. snälla killar, det är den klassiska mansrollen som förstör för alla. Även oss män. Goda som onda (nåja som ond man som medvetet förtrycker andra så har den såklart sina fördelar) män och kvinnor får alla lida på grund av onödiga normer.

Jag förstår faktiskt inte vad som är oklart.

Där fick du ju till det helgalet i alla fall.

Köln - feministpåhopp på alla män- det är mansrollen det är fel på.

Jo tjena

Kan du utveckla vilken bäring den svenska mansrollen har på Taharush.
Jag väntar med spänning
Citera
2016-01-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Varför är det alltid och åter alltid kvinnas uppgift att tala om hur det ser ut för kvinnor och aldrig någonsin lyssna på, eller bry sig hur det ser ut för män???

Fokus skiftas alltid på en femöring.
Är empati för män helt otänkbart?

Svar på frågan.
Konstigt och konstigt, jag bara konstaterar att du väljer att se det enbart från ett kvinnligt perspektiv.
Lite konstigt är det för han frågade inte varför, han bad inte om det, han berättade att han blivit otrevligt bemött, och du svarade genom att mer eller mindre dumförklara honom och ursäkta kvinnorna.

Hade han varit kvinna och blivit illa bemött så hade kvinnogruppen genast slutit upp och sagt dumma dom som var otrevliga.

Precis! Män som utan anledning bemöter kvinnor illa, de rättfärdigar ingen, men kvinnor får visst bemöta män illa utan anledning, då helt plötsligt börjar det genast diskuteras om att "det är andra mäns fel". Felet ligger tydligen alltid hos män, oavsett om det är en man eller en kvinna som beter sig dumt åt så är boven i dramat tydligen män.
Citera
2016-01-18, 18:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Precis! Män som utan anledning bemöter kvinnor illa, de rättfärdigar ingen, men kvinnor får visst bemöta män illa utan anledning, då helt plötsligt börjar det genast diskuteras om att "det är andra mäns fel". Felet ligger tydligen alltid hos män, oavsett om det är en man eller en kvinna som beter sig dumt åt så är boven i dramat tydligen män.

This

Låter lite som när Borderlinekvinnor alltid får all skuld att hamna på pojkvännen.
Människor som aldrig tar ansvar, utan alltid oförbönligen är offer.

Jag hävdar med bestämdhet att många kvinnor aldrig blir vuxna, det finns alltid en ursäkt.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-18 kl. 18:40.
Citera
2016-01-18, 18:40
Medlem
demonmormors avatar
Citat:

Sa jag inte att det var pinsamt och förmätet av dem?
Citera
2016-01-18, 18:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nej att han skulle trösta sig med att de säkert kände sig pinsamma och förmätna...
Citera
2016-01-18, 18:44
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Nej att han skulle trösta sig med att de säkert kände sig pinsamma och förmätna...

Jaharregud vilken skillnad.
Citera
2016-01-18, 18:45
Medlem
Citat:

Nej du påpekade att de möjligtvis skämdes i efterhand.
Citera
2016-01-18, 18:46
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Nej du påpekade att de möjligtvis skämdes i efterhand.

Eftersom de agerat fel, var då andemeningen.
Citera
2016-01-18, 18:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Citat:
Jaharregud vilken skillnad.

Ja det är en jätteskillnad för du manade till empati med de bortgjorda.
Dvs kvinnorna var offer eftersom de satt där och skämdes.

Jag förstår att det är jobbigt att vara ansatt - men märker du inte själv?
Det är inte petitesser det är ett enormt skifte av fokus.
Citera
2016-01-18, 18:48
Bannlyst
Va mycket snack... inse en sak nu alla grabbs, kvinnor går på utseende och fysik i 99 fall av 100. Detta är en naturlag, därav får
Många douche göka mycket.

Men även denna naturlag har vissa undantag. En del av dessa s.k snälla män kan få sin revansch när dessa kvinnor passerat 40 och både ekonomin och hennes
Avfällingar är uppfuckade.
Citera
2016-01-18, 18:50
Medlem
Citat:
Eftersom de agerat fel, var då andemeningen.

Om en individ agerar fel gentemot en annan individ, är inte då snarare en ursäkt på sin plats, istället för att rättfärdiga handlingen?

Du verkar vara av uppfattningen att kvinnor har rätt att bete sig illa åt gentemot en man, ifall kvinnan ifråga har erfarenhet av att helt andra män bettet sig illa åt gentemot henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in