2016-01-18, 11:09
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi skulle ju inte ha någon föräldraförsäkring enligt dig? Det var ju "konfiskering av löner.
Föräldrar skulle ju betala allt själva samt tvingas vara hemma hela dagarna med barn i 7 år. Remember?

Tror du att resurser försvinner in i tomma intet för att staten inte förvaltar dem?
Citera
2016-01-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Ingreppen är två totalt olika saker. Det ena är värre men mindre vanligt. Varför ska det andra tas upp ens i samma sammanhang?

Lagen om omskärelse är dock käpprätt åt helvete, men det har inget med kvinnor att göra.

Tack!
Citera
2016-01-18, 11:10
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Tekniskt sett är det två helt olika grader av övergrepp. Vi behöver inte fokusera på kön utan nu råkar det vara så att kvinnorna utsätts för ett större övergrepp i stil med att opera bort ollonet. Då vi talar om två åtskilda problem tekniskt sett så osynliggör vi inte nån.
Jo, man osynliggör om man säger att det inte sker
Citera
2016-01-18, 11:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej män hade större frihet... inte kvinnor.
Du glömmer ständigt av att halva befolkningen består av kvinnor som också räknas när man pratar om
"man" och "vi".

Vad ÄR det för trams du sprider? På riktigt?
Alla kan fritt välja i hela Sverige vad man vill utbilda sig till eller bli som stor! Har du det som krävs för vilket jobb som helst så får man inte enligt lag diskriminera bort någon.

Vad är för större frihet du svamlar om? Du glömmer bort att på en hel del jobb och utbildningar är det kvinnan som har friheten att kvotera sig in före en manlig sökande pga sitt kön!. EN man kan aldrig kvotera sig in någonstans före någon med sitt kön.

Detta enligt svensk lag.

Du trodde positiv särbehandling gick åt båda hållen?
Så naiv du är.
Citera
2016-01-18, 11:14
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Könstympning av kvinnor att den typen vi diskuterar är bevisat en grov försämring av sexliv, barnafödande och hälsa för kvinnor. Går inte ens att jämföra med omskärning av penis.
Anledningen till båda dessa ingrepp skiljer också, det ena görs just för att förhindra sex för kvinnor det andra görs pga religiös tillhörighet och hygien (USA ex.)

Men visst vi kan väl införa motsvarande för småpojkar? Bara skära av halva ollonet och sy ihop
resten mot mellangården, så du får pissa bakåt genom ett öppet sår och kan inte få erektion, så har vi väl motsvarande för män. Frugan får sen sprätta upp er på bröllopsnatten.
Kan vi raskt införa för ca 130 miljoner män i världen så blir det rättvist,

Jag menar så du får något SKÄL att sitta och gnälla på FB.

Idiot.

Ja för vet vad du snackar om eftersom du är en omskuren kille utgår jag ifrån? Eller nähä, återigen har du ingen aning vad du snackar om. Manlig omskärelse är ett brott, ett övergrepp på försvaslösa spädbarn, det ger men för livet, psykiskt lidande och försämrat självförtroende hos många, samtidigt som det orsakar problem och obehag vid sexuella kontakter (vilket är syftet eftersom det är en religiös rit för att avhålla män från att förlusta sig). Lustigt att många feminister verkar försvara det här övergreppet, antagligen eftersom ni saknar empati för allt lidande män utsätts för, för det är ju bara synd om kvinnorna i världen.
Citera
2016-01-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Varför skulle männen ha haft större frihet? Det var kvinnorna som hade större frihet. Mannen var tvungen att jobba, medan kvinnan kunde välja, eller fanns det många hemma-män enligt dig? Man vet ju inte. Skulle inte vara första stället med feministisk historie-förvanskning.

Att kunna välja är frihet. Att inte kunna välja som t ex via statligt beroende, är motsatsen till frihet.

Ahh mannemannen.

jag blir galen. Vilken tid pratar du nu om? 1700? 1800?
Får jag påminna mannen om att före nångång början av 1900 så hade kvinnor ca halva männens lön för samma arbete om de ens fick lov att arbeta.
Gravida, gifta, kvinnor med barn ex blev oftast sparkade.
Så vadå välja???

Och en kvinna med barn kunde hon välja tror du att lämna över barnet till farsan?
Citera
2016-01-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Säger feministen. Så sårad jag blir.

Gjorde jag, din jävla mupp?

Var gjorde jag en jämförelse av något? Var jämställde jag två saker med varandra? Citera.

Fortsatt osynliggörande. Vilka vidriga fascister ni är.

Jag kallar fascister för fascister. Om man inte vill bli kallad fascist så är det frivilligt att inte vara fascist, eller hur?

Hmmm så jag är alltså feminist och fascist nu också Du har inte alla hästar hemma förstår jag. DU började jämställa mäns och kvinnors könsstympning och har uppenbart ingen aning om vad du pratar om.
Citera
2016-01-18, 11:16
Medlem
Citat:
Vilken tid pratar du om? På 1800talet var kvinnor omyndiga.

Här var starten.

Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Problemet är att man infört ett system där lönerna är så låga och skatterna så höga än att man inte har råd med annat än att vara helt beroende av staten. Dagis, föräldraförsäkring med mera.

Backa 1-2 generationer så var skatterna lägre och reallönerna högre. Familjer kunde leva på en inkomst i Sverige och hade större frihet.
Citera
2016-01-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Ja för vet vad du snackar om eftersom du är en omskuren kille utgår jag ifrån? Eller nähä, återigen har du ingen aning vad du snackar om. Manlig omskärelse är ett brott, ett övergrepp på försvaslösa spädbarn, det ger men för livet, psykiskt lidande och försämrat självförtroende hos många, samtidigt som det orsakar problem och obehag vid sexuella kontakter (vilket är syftet eftersom det är en religiös rit för att avhålla män från att förlusta sig). Lustigt att många feminister verkar försvara det här övergreppet, antagligen eftersom ni saknar empati för allt lidande män utsätts för, för det är ju bara synd om kvinnorna i världen.

Det kan jag absolut hålla med om att det är, jag gillar inte heller denna tradition, det jag opponerar mig emot är jämförelsen, att det skulle vara lika illa som att få sin klitoris bortskuren, inre och yttre blygdläppar bortgröpta och sen bli ihopsydd som 4-åring för att sen försöka kissa och menstruera ur ett minimalt hål och bli uppskuren under bröllopsnatten för att bli knullad i ett blodigt sår som första sexuella upplevelse.

Eller du kanske har prövat detta?
Citera
2016-01-18, 11:19
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez

Men för i helvete. Det är TVÅ HELT OLIKA ÖVERGREPP. Man förminskar inte någon om man bara talar om det ena. Eller måste man ta upp alla övergrepp som existerar i en bilaga så fort man diskuterar ett av dem?

Ge exempel på feminister som förminskar omskärelse av pojkar. (Och inte bara diskuterar kvinnlig könsstympning utan att nämna manlig).
Citera
2016-01-18, 11:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ge exempel på feminister som förminskar omskärelse av pojkar. (Och inte bara diskuterar kvinnlig könsstympning utan att nämna manlig).
Här:
Citat:
Skillnaden är att kvinnor gör inte verklighet av detta, de skär inte kuken män.
Citera
2016-01-18, 11:23
Medlem
Citat:
Tror du att resurser försvinner in i tomma intet för att staten inte förvaltar dem?

nej jag tror att medlen för att ta hand om och fostra nästa generation blir avsevärt högre för dessa barn om ALLA i ett samhälle betalar en liten del till barn än att endast 2 personer ska hållas ekonomiskt ansvariga för varje barn.

Och vet du denna grej tror jag nog är den politiska sak som absolut minst människor i Sverige har något emot. För fördelarna här är så uppenbara.
Nästa generation är hela samhällets stora vinst och vi är alla absolut beroende av en vettig befolkningstriangel och att nästa generation blir en funktionell en och inte en traumatiserad från början. Blir fan så mycket dyrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in