Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är ju just det det inte är eftersom ett investeringsstöd är ett direkt bidrag som delas ut oavsett skatteinbetalningar. Medan ett avdrag kräver att man betalat skatt.
Man får med andra ord tillbaka sin egen skatt och inte andras pengar.
Staten blir av med pengar hur du än vänder på det. Du betalar mindre i skatt eller du får tillbaka av skatten. Sak samma, i slutändan så får du pengar av staten som staten borde haft.
Du bor i fel land för att hata skatten. Jag vill inte betala så att du ska kunna göra ränteavdrag men jag måste ge dig dina bidrag i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
tror på? Jag tror inte.... Jag vet hon gick före.
Men facket skulle tydligen ha svårt att hyra ut så dyra hyresrätter, så bäst att ge den till en minister.
det beror helt på vilken bostad det gäller. På ett a-läge kan det vara rena rean.
nja det är nog du som är trollet hehe.
nej jag tycker att rika ska betala för sig till skillnad mot dig.
nej hon ska betala en marknadsmässig hyra. Då kan man inte gå före i nån kö, för det finns ingen.
Hehe men det är ju du som stödjer kommunismen och korruptionen. Ser du inte det?
Du missförstår min fråga.
Du tror att facket inte skulle kunna missbruka sin makt om vi hade marknadshyror alltså?
Hon betalar för sig, eller ja det är partiet som betalar. Hon får ingen REA på sin lägenhet så som du tror.
Jag stödjer inte kommunism eller korruption men du är för efterbliven för att se vad det är som hänt här. Om en bil kraschar in i ett träd pga att oljeslangen gått av så går du direkt på med att det beror på att låset till bakluckan var defekt.
Delar du upp mitt inlägg i femtioelva olika citat igen får du inget svar bara så du vet. Är redigt trött på att behöva dela upp citat efter citat efter citat. Om du inte kan svara på mer än en mening i taget så kan du lika gärna låta bli.