2016-01-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, ja gissa.. det var detta jag fick kontra mot och korrigera felaktigheterna. Igen. Igen. Igen..

Har jag missat något får du gärna visa det.
2016-01-18, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
jag tycker det är lika tragiskt och grymt som alla andra. För mig handlar det om rättssäkerhet och inget annat. Bevisningen är såpass svag så hade det inte varit för de blodfläckar som finns på insidan av hennes byxor så hade han blivit frikänd. Och vad jag tror är att den saken begrep både förundersökningsledare åklagare Wennerholm och utredarna inom polisen. Och jag ser då tecken som tyder på att just det har de planterat för att få honom fälld. Anledningen till det är att de har blivit övertygad om hans skuld och vill sätta dit han. Och då kommer vi in på något som heter rättssäkerhet och som jag säger. Jag vill inte leva i en polisstat där polisen tar lagen i egna händer Och här finns det för mycket som visar på att allt inte har gått rätt till. För den sakens skull kan han vara skyldig, men det finns också en möjlighet att om polisen har planterat avgörande bevis av framförda skäl, så kan det också vara så att han är oskyldig. jag ska räkna upp flera saker som tyder på att de har planterat de avgörande bevisen men det ska jag göra i morgon. jag tror som de flesta andra att han kommer att dömmas till livstids fängelse, men det vore rent utav för jävligt om polisen planterade några avgörande bitar som gjorde att han blev fälld utom varje rimlig tvivel.
Du har fel i allt du påstår. Finns inga tveksamheter alls. Du har nog läst för mycket konspirations/planteringsteorier i tråden. Bevisningen är mycket stark. Solid DNA-bevisning samt vittnesbevisning och avsaknad av alibi. Du har inte ett rätt.
2016-01-18, 02:20
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Och vad har det med mordet på Lisa att göra? Rent konkret passar den här typen av oseriösa påståenden i alternativ tråden.
Det har med bevisningen att göra, när en turist frågar om vägen till Medelplana och försöker locka in en kvinna med den frågan i sin bil. Vore det NB begriper ju att hon kommer bara peka rakt fram följ vägen. Då ställer han väl inte den frågan om han vill locka in henne i bilen för hon ska följa med och visa på kartan. Och vad det gäller Truve så lockar det mycket sexturism till orten. I den gruppen finns det ett antal perversa sexdårar som rör sig i området sommartid. Räcker det som svar eller ska jag förtydliga?
2016-01-18, 02:31
Medlem
Det är ganska intressant hur statistik kan användas för att försvara sina egna intressen. Någon i tråden påstod något i stil med att går "ett mord på tusen hängningar". Vad säger det i detta fall, inte ett skit.
Vad finns det för statistik på att denna händelse skulle ske på denna plats, ingen alls. Då skulle man kunna påstå att statistigt sett har denna händelse aldrig ägt rum.

Statistik är till för att summera gångna händelser och är en guldgruva för teorinissar.

De som begår brott skiter högaktningsfullt i vad statistiken säger.
2016-01-18, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har jag missat något får du gärna visa det.
De har inte presenterats för varandra, Adriana har bara sett NB på håll
Citat:
IR frågar ut Adriana om detta i TR:
Citat:
IR: När du hade träffat en man och blivit presenterad för honom tidigare på dan?
A: Nej. Jag såg honom på håll.
IR: Du såg honom på håll?
A: 20 meter kanske.
IR: Så du blev inte presenterad? Är du säker på det?
A: ja.
2016-01-18, 02:44
Medlem
Citat:
Det har med bevisningen att göra, när en turist frågar om vägen till Medelplana och försöker locka in en kvinna med den frågan i sin bil. Vore det NB begriper ju att hon kommer bara peka rakt fram följ vägen. Då ställer han väl inte den frågan om han vill locka in henne i bilen för hon ska följa med och visa på kartan. Och vad det gäller Truve så lockar det mycket sexturism till orten. I den gruppen finns det ett antal perversa sexdårar som rör sig i området sommartid. Räcker det som svar eller ska jag förtydliga?
Att stanna fråga flickor om vägen till någon närliggande plats och då antingen vifta med en karta eller vill att de ska följa med till bilen för att peka ut platsen är inget nytt. Detta är en gammal klassiker för att få kontakt med det motsatta könet.
2016-01-18, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är ganska intressant hur statistik kan användas för att försvara sina egna intressen. Någon i tråden påstod något i stil med att går "ett mord på tusen hängningar". Vad säger det i detta fall, inte ett skit.
Vad finns det för statistik på att denna händelse skulle ske på denna plats, ingen alls. Då skulle man kunna påstå att statistigt sett har denna händelse aldrig ägt rum.

Statistik är till för att summera gångna händelser och är en guldgruva för teorinissar.

De som begår brott skiter högaktningsfullt i vad statistiken säger.
Såklart har du rätt.
I det fallet du syftar på används bara den statistiken för att provocera.
Provocera i syfte att väcka reaktioner och märkas.
Så, den statistiken är ej relevant i detta mordfall.
Ändå så får den upprepas i oändligt antal med inlägg.
Söndrande.
2016-01-18, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
De har inte presenterats för varandra, Adriana har bara sett NB på håll

Det svajar lite.

FUP 1313

Citat:
Adriana har berättat att hon blivit introducerad för Nerijus tidigare samma dag. Hon har även
berättat att hon senare samma kväll gav sig ut och sprang. Utmed vägen vid en nerlagd
telestation stod en man vid en bil klockan är då ca 19:30. Mannen pratade engelska och
frågade efter vägen till Medelplana. Adriana stannade för att hon tyckte sig känna igen
mannen som en av Arnes anställda. Mannen ville att Adriana skulle följa med till bilen och
visa vägen på en karta. Adriana blev då rädd och sprang från platsen.
2016-01-18, 03:05
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Nej för fan, du har inga fördomar alls.

Adriana har pekat ut NB. En av de anställda hos AJ var det som sagt uttalat den 8/6. Mig veterligt har han inte nudister utan litauer anställda.
Jo det finns ju en uppsjö av personer som blivit utpekade av vittnen och blivit dömda till långa fängelsestraff, men sedan visats sig att de hade fel. och det finns ju en anledning till att domstolen inte fäste något avseende till Adrianas vittnesmål. Det var helt enkelt för svagt.

Du tror alltså att NB skulle fråga en joggande kvinna på store vägen till Medelplana om vägen till Medelplana? I anledning av att hon ska följa med honom till bilen och visa på kartan var Medelplana ligger. När Medelplana ligger bara rakt fram och hon behöver bara peka med handen och säga följ vägen. Det svaret vet ju NB på förhand att han får. Om det varit han hade han väl dragit till med något annat. Det här är en turist som frågar som inte känner till området. Hur svårt kan det va att förstå en sådan enkel sak?

På sommaren sker en ökning av antalet sexmördade kvinnor. Truve är ett område som drar till sig en viss typ av människor som är frigjorda och gillar sex i det fria och jag har inga fördomar om det. Folk får ha sin sexualitet som de vill och vill de tex onanera på sin arbetsplats så lägger jag heller inga som helst moraliska värderingar på det. Men i den kategorin folk som Truve drar till sig så finns det också ett fåtal gränslösa sexuellt sjuka perversa personligheter som dras till området, och det är den kopplingen jag gör när någon i området försöker locka in en kvinna i en bil. Det förvånar mig inte det minsta att det händer just här under sommaren just av den enkla anledningen.
2016-01-18, 03:08
Medlem
Citat:
jag tycker det är lika tragiskt och grymt som alla andra. För mig handlar det om rättssäkerhet och inget annat. Bevisningen är såpass svag så hade det inte varit för de blodfläckar som finns på insidan av hennes byxor så hade han blivit frikänd. Och vad jag tror är att den saken begrep både förundersökningsledare åklagare Wennerholm och utredarna inom polisen. Och jag ser då tecken som tyder på att just det har de planterat för att få honom fälld. Anledningen till det är att de har blivit övertygad om hans skuld och vill sätta dit han. Och då kommer vi in på något som heter rättssäkerhet och som jag säger. Jag vill inte leva i en polisstat där polisen tar lagen i egna händer Och här finns det för mycket som visar på att allt inte har gått rätt till. För den sakens skull kan han vara skyldig, men det finns också en möjlighet att om polisen har planterat avgörande bevis av framförda skäl, så kan det också vara så att han är oskyldig. jag ska räkna upp flera saker som tyder på att de har planterat de avgörande bevisen men det ska jag göra i morgon. jag tror som de flesta andra att han kommer att dömmas till livstids fängelse, men det vore rent utav för jävligt om polisen planterade några avgörande bitar som gjorde att han blev fälld utom varje rimlig tvivel.
Det jag fetade är ett vanligt förekommande argument när svärmorsdrömmen visar sig inte vara någon svärmorsdröm. När gulleplutten har trampat i klaveret är det polisens fel.
Detta görs oftast för att det är svårt att ta in verkligheten när nära och kära bryter mot omgivningens bild av densamma.
Senast redigerad av April62 2016-01-18 kl. 03:30.
2016-01-18, 03:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det svajar lite.
FUP 1313
Nej.
Det svajar inte ett dugg eftersom Adrianas förhör, hennes ord i TR är de korrekta ordagrant och inte via vad som presenteras via tolköversättning i ett slutförhör i litauen. Du förstår skillnaden va?
2016-01-18, 03:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Lägg då fram bevis och fakta på vad Du påstår.
Det kan du inte....????

FUP 30 + 31
Sakkunnigutlåtande Utlåtande Telia Sonera, 2015-07-14

Vi är också intresserad av hur telefonen stängdes av och när. En förklaring till hur om den inte
stängdes av manuellt. Kan man se om det är täckningen, batteriet eller annat som stänger ner
förbindelsen
Det finns ingen information så att man kan se exakt på minuten när mobilen stängdes
av, men den har sannolikt stängts av någon gång mellan 18:39:39 och 19:59:04 den
2015-06-07.

Se bifogad fil ” 0761400653 signalering ”
Kl. 18:39:39 skedde en Location Update i nätet, vilket innebär att den då hade kontakt
med nätet.
Kl. 19:59:04 framgår några ” paging” poster vilket innebär att någon försöker nå
mobilen. Hade man svarat i mobilen alltså att den hade varit påslagen skulle det
funnits ”paging response” poster men dessa saknas. I filen ”0761400653 mottagna sms” skickar Telias system ett sms ”
1525 ” kl. 20:00:14 som har status ”Not delivered” vilket också tyder på att mobilen är
avstängd.
Sms från 1525 är automatgenererade sms där det står att någon har försökt ringa.
Mobilen stängdes av med status IDET ( Implicit Detach ) vilket innebär att den inte
stängts av på ”normalt” sätt.
Se bifogad fil ” 0761400653 IDET ”, vilket är en skärmdump direkt från GSM växeln
Det är omöjligt att säga vad som orsakat status IDET, det framgår inte i
systemen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in