2016-01-18, 01:22
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag hajade att hela ditt resonemang saknade logik och förnuft.

jo jo du får väl tycka vad du vill, men jag begriper ju det eftersom jag känner till området väl.
2016-01-18, 01:28
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Liite ointressant så här i Hovrättstider eller? Har nudisterna någon slags gräddfil till att vara sadistmördare eller vad är du ute efter? Så om du inte har mer bevisning än ett nudistbad, så ser det lite oseriöst ut.
Nej Adriana som är jurist har pekat ut NB så säkrare kan det inte bli. Återstår att se hur HR ser på just det vittnesmålet. Hemskt ruggigt att han kunde slagit till mot Adriana. Tror det var en skakande insikt.

Det är nog lite mer än ett naturistbadoch som jag säger stället drar till sig mycket perversa sexdårar från hela landet och utanför landets gränser eftersom det har blivit så känt via internets sex kontakt sidor etc.
2016-01-18, 01:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Ja ja men jag kan väl göra några utdrag då när man gogglar så kanske det förtydligar en aning. För övrigt har jag inga moraliska fördomar om det. Men faktum är att det dras också mycket udda ytterlighets personligheter rent perversa sexdårar till området. De samlas där under sommarmånaderna.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2799841-sexmoten-oroar-nakenbadare
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=truve+sex
K
http://snuska.com/topic/58905-vi-som-gillar-truvebadet/page-2

Det handlar om människor som har sex med varandra utomhus, i de flestas ögon är de antagligen udda, dock ser jag fortfarande inte, med ett undantag, hur det här skulle kunna ha en koppling till mordet.

Det undantaget är att NB inte badar och solar naken, därför kan han inte heller vistas på nakenbadet längs dess vindlande gångar i vassruggarna smygandes efter runkobjekt, han valde ladan istället.
2016-01-18, 01:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja ja men jag kan väl göra några utdrag då när man gogglar så kanske det förtydligar en aning. För övrigt har jag inga moraliska fördomar om det. Men faktum är att det dras också mycket udda ytterlighets personligheter rent perversa sexdårar till området. De samlas där under sommarmånaderna.
Nej för fan, du har inga fördomar alls.
Citat:
Hit dras alla sexdårar från alla delar av Sverige och även Europa för att ha sex.
Alla sexgalningar från Sverige och Europa dras till denna plats.
stället drar till sig mycket perversa sexdårar från hela landet
Adriana har pekat ut NB. En av de anställda hos AJ var det som sagt uttalat den 8/6. Mig veterligt har han inte nudister utan litauer anställda.
2016-01-18, 01:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det är nog lite mer än ett naturistbadoch som jag säger stället drar till sig mycket perversa sexdårar från hela landet och utanför landets gränser eftersom det har blivit så känt via internets sex kontakt sidor etc.

Och vad har det med mordet på Lisa att göra? Rent konkret passar den här typen av oseriösa påståenden i alternativ tråden.
2016-01-18, 01:38
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Fokus från början har varit att hävda alternativ till vad polisen/åklagaren kommit fram till.
Fokus har varit på att NB är oskyldig för att åklagaren säger att han är skyldig.
Fokus är att försvara och hävda sin teori oavsett vad som framkommit i fallet.
Fokuset blir då att rädda en balt för att försöka rädda sitt ansikte.

Fokus är att fokusera på det inte finns istället för det som finns.

Inget DNA i bil och bla bla
Inga fingeravtryck
Inga pålitliga vittnen
Inget motiv och bla bla

Meningarna innehåller i regel ordet inte eller ingen.
2016-01-18, 01:45
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Inte på 3 år, nej. Någon gång måste bli den första. Och nästa dag hade han utsett L*sa.

Nu var inte A*riana från orten och det där med att "alla känner alla" är ju ett uttryck; i realiteten känner inte alla igen varandra.

NB hade en plan och det var att få henne till bilen för att hon skulle visa ut Medelplana på hans karta. Och märk väl; det var inte misstänksamheten mot frågeställningen som sådan som fick henne att avstå en promenad till hans bil, det hade att göra med en obehagskänsla som hade med hans person att göra.

ja det är ju mycket turister där uppe så för henne är det inget konstigt att någon turist frågar efter vägen till Medelplana. Men för en person som bor där uppe stannar inte en person som han bör förmoda bor på kinnekulle, och frågar om vägen till Medelplana. Då skulle han dragit till med något annat om han vill locka in henne i bilen. Han begriper ju också på förhand att personen kommer bara peka rakt fram följ vägen så kommer du till Medelplana, vilket hon sannolikt också gjorde och sprang vidare. Det är bara raka spåret. Hur svårt kan det vara att förstå logiken. Hade det varit NB, som ville locka in henne i bilen hade han givetvis dragit till med något annat.
Senast redigerad av Annvonplaten 2016-01-18 kl. 01:48.
2016-01-18, 01:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det borde nästan få en egen rubricering.. versus det som verkligen indikerar en kuvad kvinna via den som anser sig vara "huvudet i familjen". Trakasserar, klappar till henne på ben, axlar lika hårt som mot en man, försökt ge sig på henne riktigt ordentligt? Håller på halva nätterna att psyka henne så hon gråter?
Här finns det tortyr att tala om förutom det mest vidriga extrema tortyren:
Mordet på Lisa.

Men det har en tendens att inte vara så noga - fokus är att rädda en balt.
Det Lisa utsatttes för har hamnat i bakgrunden, helt klart.
Inte nog med det. Man förringar ofta det skedda.
En vägran, en ovilja att kännas vid det uppenbara.
Vad bevisar sexualsadism? frågar man. Vad bevisar att LH mördades utifrån något som
helst sexuellt motiv? Vad visar på att den dömde skulle härbergera en perverterad
sexualitet utmynnande i ett rått lustmord? Vad bevisar överhuvudtaget mord?

Att LH har plagg nerdragna respektive uppdragna så att intima kroppsdelar blottläggs,
ja, det har nog ingenting med något sexualrelaterat att göra. Plaggen kan ha hamnat
som de gjorde vid hanteringen borta vid klädskåpet med sitt minimala utrymme.
Tre meter silvertejp kan med lätthet frikopplas från ett tema som ropar sexualsadism
för högan sky. Man kan lika obesvärat bortse från spermasprutande i lampkupa och på
väggar med golv. Det har ingenting med något konstigt att göra och allra minst
går det att sätta i samband med en dödad flicka som är naken, tejpad, strypt och hängd
men utan spår av någon penetrering vilket vanligen förknippas med brott av sexuellt slag.
Att den dömde inte direkt mådde pyton av att studera bilder på bundna och tejpade
flickor - ja, det kan man också lätt låta bli att koppla samman med nånting här.

Det kopplas ingenting.
Det strålar ut en tydlig bild, men uppenbarligen är den inte det för hela församlingen här.

Dock undgick den inte tingsrätten. Och den undgår inte hovrätten heller.
Lika lite tvekas det i skuldfrågan.

Bemödanden må pågå här om att förvanska sanningen om mordet och vem den skyldige är
men får ju inget som helst genomslag i den reella verkligheten tack och lov.
2016-01-18, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är redan flera gånger konstaterat att NB har en tendens att se ganska olika ut på olika foton. Jag vet inte varför det är så, det är samma sak med mig själv faktiskt.

Din slutsats är annars ett klassiskt exempel på bakvänt tänkande. Det är en sak att som tingsrätten komma fram till att bevisningen inte räcker för att slå fast att det måste ha varit Nerijus. Det är en helt annan sak att utifrån det vi vet dra slutsatsen att det INTE var Nerijus.

För det första: Varifrån har du fått att hon "blivit presenterad" för Nerijus. I det material jag ser så har hon bara sett honom på håll samma dag. Hela din slutsats att Nerijus måste ha känt igen henne eftersom de blivit presenterade vilar således på en felaktig premiss. "Han stod en bit bort" säger hon i förhören. Och hon tycker ju att han ser bekant ut redan då - det är förstås inte på något vis ologiskt givet ovan.

Varför skulle han f.ö. ha känt igen "Gustavs fru"? De bor inte där, utan är bara där på besök med ojämna mellanrum.

För det andra: Vi vet att Nerijus varit ute och kört med bilen i området i omedelbar närtid eftersom han varit och handlat.

För det tredje: Hon kommer faktiskt fram till att Nerijus är den person som mest troligt är den hon såg i fotokonfrontationen. Och i rättegången pekar hon ut honom utan tvekan.

För det fjärde: Mannen luktar rök och är svettig. Ett märkligt sammanträffande med den kedjerökande och inte särskilt hygieniske Nerijus, tycker du inte?

För det femte: Att hitta till Medelplana från platsen i fråga är skäligen enkelt. Raka spåret några kilometer bara. Det är verkligen inte särskilt sannolikt att en person - även när konversationen sker på engelska som inte är hans modersmål - inte skulle förstå det hon visar på sin telefon angående hur han ska köra.

För det sjätte: OM det inte var Nerijus har vi alltså ett märkligt sammanträffande. Alldeles i Nerijus hemtrakter, strax efter att han varit och handlat ensam i en affär några kilometer bort med sin bil och dagen innan en flicka med ett liknande utseende blir bortrövad och mördad alldeles i närheten så slumpar det sig alltså så att en annan östeuropeisk man som i vart fall är väldigt lik Nerijus råkar komma åkande med sin bil, är svettig och rökdoftande och stannar och frågar efter vägen till en plats som bara ligger ett par kilometer därifrån, raka spåret.

En nykter analys här kan inte leda fram till någon annan slutsats än att det mest sannolika är att det var Nerijus som stoppade Adriana den där lördagen. Nästan allting talar för det. Om han försökt dra in henne i bilen - borde han då blivit dömd för det? Nja, kanske är det trots allt inte tillräckligt för att slå fast utom rimligt tvivel. Den gränsen är ändå rätt hög. Men det innebär inte att det plötsligt blir mer troligt att det var någon annan.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-18, 02:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Hahaha, ja gissa.. det var detta jag fick kontra mot och korrigera felaktigheterna. Igen. Igen. Igen..
2016-01-18, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, varför skulle man inte hoppas på det?
En enkel lösning för Lisas anhöriga inte minst. Den köper man direkt förstås. NB berättar att han
råkat hitta en självmördare, deras dotter, och sen inte kunnat motstå lusten att tejpa och gosa l
lite med liket.

Den berättelsen ter sig ju så trovärdig och går inte att motbevisa och vips har hovrätten
avkunnat en frikännande dom.

Ja, du tror väl på det själv antagligen. Din stackare.

Kul att bortförklara mördares skuld eller hur?
En fortsatt skändning och kränkning av Lisas person.
Som om hon aldrig haft rätten till sitt eget liv.
Som om hon inte ens behöver respekteras.
Som om hon aldrig funnits.
Som om hon och hennes familj inte lidit nog.
Vedervärdigt.
2016-01-18, 02:09
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det Lisa utsatttes för har hamnat i bakgrunden, helt klart.
Inte nog med det. Man förringar ofta det skedda.
En vägran, en ovilja att kännas vid det uppenbara.
Vad bevisar sexualsadism? frågar man. Vad bevisar att LH mördades utifrån något som
helst sexuellt motiv? Vad visar på att den dömde skulle härbergera en perverterad
sexualitet utmynnande i ett rått lustmord? Vad bevisar överhuvudtaget mord?

Att LH har plagg nerdragna respektive uppdragna så att intima kroppsdelar blottläggs,
ja, det har nog ingenting med något sexualrelaterat att göra. Plaggen kan ha hamnat
som de gjorde vid hanteringen borta vid klädskåpet med sitt minimala utrymme.
Tre meter silvertejp kan med lätthet frikopplas från ett tema som ropar sexualsadism
för högan sky. Man kan lika obesvärat bortse från spermasprutande i lampkupa och på
väggar med golv. Det har ingenting med något konstigt att göra och allra minst
går det att sätta i samband med en dödad flicka som är naken, tejpad, strypt och hängd
men utan spår av någon penetrering vilket vanligen förknippas med brott av sexuellt slag.
Att den dömde inte direkt mådde pyton av att studera bilder på bundna och tejpade
flickor - ja, det kan man också lätt låta bli att koppla samman med nånting här.

Det kopplas ingenting.
Det strålar ut en tydlig bild, men uppenbarligen är den inte det för hela församlingen här.

Dock undgick den inte tingsrätten. Och den undgår inte hovrätten heller.
Lika lite tvekas det i skuldfrågan.

Bemödanden må pågå här om att förvanska sanningen om mordet och vem den skyldige är
men får ju inget som helst genomslag i den reella verkligheten tack och lov.

jag tycker det är lika tragiskt och grymt som alla andra. För mig handlar det om rättssäkerhet och inget annat. Bevisningen är såpass svag så hade det inte varit för de blodfläckar som finns på insidan av hennes byxor så hade han blivit frikänd. Och vad jag tror är att den saken begrep både förundersökningsledare åklagare Wennerholm och utredarna inom polisen. Och jag ser då tecken som tyder på att just det har de planterat för att få honom fälld. Anledningen till det är att de har blivit övertygad om hans skuld och vill sätta dit han. Och då kommer vi in på något som heter rättssäkerhet och som jag säger. Jag vill inte leva i en polisstat där polisen tar lagen i egna händer Och här finns det för mycket som visar på att allt inte har gått rätt till. För den sakens skull kan han vara skyldig, men det finns också en möjlighet att om polisen har planterat avgörande bevis av framförda skäl, så kan det också vara så att han är oskyldig. jag ska räkna upp flera saker som tyder på att de har planterat de avgörande bevisen men det ska jag göra i morgon. jag tror som de flesta andra att han kommer att dömmas till livstids fängelse, men det vore rent utav för jävligt om polisen planterade några avgörande bitar som gjorde att han blev fälld utom varje rimlig tvivel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in