2016-01-14, 23:18
Medlem
Xeniaonatopp.

Men varför blöder NB på offrets kläder isåfall?Han har väl ingen anledning att blöda??Och om jag blöder då märker man ju det eller hur??
2016-01-14, 23:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Xeniaonatopp.

Men varför blöder NB på offrets kläder isåfall?Han har väl ingen anledning att blöda??Och om jag blöder då märker man ju det eller hur??
Han kanske hade ett sår.
2016-01-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så har föraren gjort något omoraliskt, som att hängt en tjej.

Eller så vet polisen precis vem det är, var han varit, varför och att han inte gjort det, varför det hamnade i slasken från första början
2016-01-14, 23:22
Medlem
Citat:
Det är inte ett dugg förvånande att poliser med tunnelseende inte är intresserade. Tipset pekar ju inte på NB.

Polisen måste gå på det logiska och mest sannolika. Skulle det t ex inkomma ett tips om att Carl XVI Gustaf är mördare i valfri mordutredning kommer detta ej utredas. Hur gärna ni än skulle vilja...
2016-01-14, 23:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Senast 18:15, om det tar 5-15 minuter och fort den här dagen.
Nej. - R gör skillnad på att "sluta" och "stänga". Man slutar innan man stänger och stängningsprocessen tar olika lång tid; den här söndagen en kortare tid. - L och R inväntade att LH skulle få på sig överdragsbyxor och jacka, ordna med sina hörlurar; fixa med musik, osv; därefter gick man ut; LH påbörjar sin halvminutersvandring bort mot norra gavelsidan, vänder sig om efter ett tag och säger "hej då" samt fortsätter bort mot sin moped och viker om hörnet.

Det kan noteras att varken L eller R reagerar nämnvärt på frågan huruvida LH kan ha sagt "det är klart" och att de alltså inte bör utesluta att LH kan ha sagt detta 18.26. Dock är L och R osäkra på den exakta tiden och man får med ledning av övriga vittnesuppgifter försöka komma till klarhet - vilket är svårt. - Det faktum att LH:s far inte utesluter att han på lite avstånd hört en ljus mansröst pekar i riktning mot att det är NB som säger något. Vidare indikerar det faktum att LH i detta tidsskede över huvud taget åstadkommit en fickringning att hon kan ha anat oråd.
Senast redigerad av letsdoit 2016-01-14 kl. 23:28.
2016-01-14, 23:25
Medlem
Han hade ett sår just vid den tidpunkten??Men om man blöder borde man märka detta.Det gör ju jag om jag blöder..Det är utan tvivel att NB s blod har uppkommit och avsatts för att lisa gjorde motstånd och skadade NB som blödde på hennes kläder..

Men du kommer ju aldrig inse att NB är mördaren ens om han erkänner för du har bestämt för en annan GM.Men då ska du inte vara här utan i alternativa tråden. .
2016-01-14, 23:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Vem är ägaren till svarta suv??och hur vet du han var kriminell??

Tingsrättförhör med AJs kamrer Claes-Göran Bennhage:

38:50 CB berättar om att Lena Svedung sagt att Lisa setts vid svart Kia SUV vid stängdags den 7 Juni

39:50 CB berättar att föraren av en svarta Kia, som setts köra på fyndvägen, var kriminell
2016-01-14, 23:31
Moderator
OYs avatar
Jag har inte möjlighet, men det vore väldigt spännande om någon hade mätt upp alla avstånd och rekonstruerat det som vissa anser att NB har gjort, klocka händelsen i normal takt respektive så snabbt det går att göra, från moped/ladan till Martorp och tillbaks till stenhuset.

NB har förmodligen gjort det här, men jag måste erkänna att jag tycker att det verkar snålt med tiden.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Eller så vet polisen precis vem det är, var han varit, varför och att han inte gjort det, varför det hamnade i slasken från första början
http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/
Citat:
Men enligt poliskommissarie Lars Johansson, utredningens spaningsledare, så finns inga konstigheter.
– Uppgifterna har kommit till tipsinlämningen och funnits i utredningen. Men vi har inte bedömt det som intressant, säger Lars Johansson och fortsätter:
– Det är många som har åkt förbi kaféet som vi inte heller har hört, men vi har plockat ut några som vi har tyckt var intressanta.
Spännande. Undrar vad som har legat bakom den sorteringen? Mot NB -> FUP, För NB -> Papperskorgen.
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Ja, vem som körde den svarta SUV:en borde ju vara av högsta intresse oavsett vad han gjorde där vid just den tidpunkten. Han kan ju ha sett något? Konstig inställning från utredarnas sida. Sen kan man ju tycka att föraren/ägaren av SUV:en för sin egen skull borde hört av sig till polisen. Men det kanske denne har gjort?

Tja, tipsen har säkert kommit in i detta fallet eftersom slasken är större än FU. Däremot ger det en indikation på att Pelle Batong eller vad han nu hette är totalt ointressant.
Om nu BatongNisse hade något att tillföra den här utredningen oavsett om det är för eller mot NB, så hade polisen garanterat tagit med det. Det blir mos av det här vittnet också. En fd polis som kritiserar ser jag om hopplöst och att han dessutom tillägger ord som mörka.

Nej, han fick väl sparken innan pension kan jag tänka mig. En linslus ser det ut att vara.

Det förändrar ingenting eftersom de inte ens hunnit lämna kaféet vi den här tiden. Sammanlagt, för vår del: det här är ingenting som förändrar eller tillför något i utredningen.
2016-01-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tingsrättförhör med AJs kamrer Claes-Göran Bennhage:

38:50 CB berättar om att Lena Svedung sagt att Lisa setts vid svart Kia SUV vid stängdags den 7 Juni

39:50 CB berättar att föraren av en svarta Kia, som setts köra på fyndvägen, var kriminell

Självklart har polisen tittat på detta i ett tidigt skede. Regnummer, namn och bakgrund som kriminell. Han är väl avförd från utredningen då det fastställts att han varit på annat ställe i närheten, varför eller med vem =slasken
2016-01-14, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:

Spännande. Undrar vad som har legat bakom den sorteringen? Mot NB -> FUP, För NB -> Papperskorgen.

Verkligen!

Polisen ska väl även ta med sådant som talar till den misstänktes fördel? En svart SUV invid mopeden talar till NB:s fördel, eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in