2016-01-14, 22:55
  #112921
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det bör du göra. R uppger tiden 18.15-18.20 (i förhör 18.20). - Det är kollegan J som enl. R slutar tio min tidigare: 18.10.
11:55 in i förhöret. IR: "Kommer du ihåg vilket tid som det var ni slutade den dagen?" Rebecka: "Ungefär vid kvart över sex". Senare säger Rebecka att det brukar ta 5-15 minuter att stänga, och att det gick fort den här dagen. Hon säger ingenting om när de lämnar kaféet 18:20 in i förhöret.
__________________
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-01-14 kl. 22:57.
2016-01-14, 22:56
  #112922
Medlem
Vem är ägaren till svarta suv??och hur vet du han var kriminell??
2016-01-14, 22:57
  #112923
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
11:55 in i förhöret. IR: "Kommer du ihåg vilket tid som det var ni slutade den dagen?" Rebecka: "Ungefär vid kvart över sex". Senare säger Rebecka att det brukar ta 5-15 minuter att stänga, och att det gick fort den här dagen.
Då hamnar vi väl runt 18.20?
2016-01-14, 22:58
  #112924
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det inte lite väl mycket cirkelresonemang nu? Ena stunden är inte NB mördaren för hängning vid mord är ovanligt - men nu har du hittat en mördare som hänger henne för att visa att NB är nekrofil?
Nej, det är inte cirkelresonemang. Jag skulle kunna utveckla hur jag tänker i alternativtråden.
2016-01-14, 22:59
  #112925
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Ja, vem som körde den svarta SUV:en borde ju vara av högsta intresse oavsett vad han gjorde där vid just den tidpunkten. Han kan ju ha sett något? Konstig inställning från utredarnas sida. Sen kan man ju tycka att föraren/ägaren av SUV:en för sin egen skull borde hört av sig till polisen. Men det kanske denne har gjort?

Då kan man ju också undra, varför har hen inte hört av sig?

Antingen så såg vittnet fel, det stod ingen svart SUV där, eller så var det fel dag, eller så vill bilföraren inte höra av sig. Hen borde inte ha kunnat missa det här uppmärksammade fallet och polisens intresse för vittnen.
2016-01-14, 22:59
  #112926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hm, tre mopeder inblandade alltså? Annars tänkte jag att eftersom att J gick strax före de andra tjejerna så kan hon ha flyttat mopeden till en annan del av parkeringen och att det är den som B har sett? Det bör stämma med 18:10-15, när B passerade, eller?
Å jädrar vad du jobbar på att få lille Nero att anses oskyldig. Man skapar teorier efter eget behag.
2016-01-14, 23:00
  #112927
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då hamnar vi väl runt 18.20?
Senast 18:15, om det tar 5-15 minuter och fort den här dagen.
2016-01-14, 23:02
  #112928
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kan man ju också undra, varför har hen inte hört av sig?

Antingen så såg vittnet fel, det stod ingen svart SUV där, eller så var det fel dag, eller så vill bilföraren inte höra av sig. Hen borde inte ha kunnat missa det här uppmärksammade fallet och polisens intresse för vittnen.
Eller så har föraren gjort något omoraliskt, som att hängt en tjej.
2016-01-14, 23:04
  #112929
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Å jädrar vad du jobbar på att få lille Nero att anses oskyldig. Man skapar teorier efter eget behag.

Läs nu noga, jag ställer frågor därför att jag är intresserad av vad som har hänt. Att NB är skyldig tror jag redan, det borde du känna till om du hänger med in tråden. Jag erkänner inte att jag sitter och skapar teorier just nu, däremot kan det bubbla upp en och annan hypotes som jag vill pröva.

Har du något bra svar på frågan som jag ställde tidigare ikväll, vad händer med blod om det hamnar i vatten, DNA:t, försvinner det, och hur ser det ut på ett textilmaterial om man skvätter sådant vatten på det?
2016-01-14, 23:04
  #112930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det är inte cirkelresonemang. Jag skulle kunna utveckla hur jag tänker i alternativtråden.

Men du är inte aktiv i alternativtråden, vad jag kunnat se?
2016-01-14, 23:05
  #112931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Läs nu noga, jag ställer frågor därför att jag är intresserad av vad som har hänt. Att NB är skyldig tror jag redan, det borde du känna till om du hänger med in tråden. Jag erkänner inte att jag sitter och skapar teorier just nu, däremot kan det bubbla upp en och annan hypotes som jag vill pröva.

Har du något bra svar på frågan som jag ställde tidigare ikväll, vad händer med blod om det hamnar i vatten, DNA:t, försvinner det, och hur ser det ut på ett textilmaterial om man skvätter sådant vatten på det?
Ja det blir ju inte en +4 iallafall.
2016-01-14, 23:05
  #112932
Medlem
Xeniaonatopp. .

Du har ju sagt att hängning som mord är uteslutet för det går 1 hängning på 1000 mord.

Men nu säger du att det kan vara en annan GM som hängt lisa..Hur går det ihop?då är risken lika stor NB har hängt lisa som nån annan??Och du får diskutera dina teorier om annan GM i annan tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in