2016-01-14, 22:39
  #112909
Medlem
Och om städaren är NB så måste han varit väldigt slarvig eftersom han lämnat 10 DNA på lisas kläder..Och du menar oxå då att mördaren inte har lämnat ett enda spår efter sej,detta är helt omöjligt. .
Då tingsrättens bedömning har utrett att det finns inga andra spår efter någon annan GM än NB.

Nej detta är en ensam mördare och det är NB..
2016-01-14, 22:42
  #112910
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det bör du göra. R uppger tiden 18.15-18.20 (i förhör 18.20). - Det är kollegan J som enl. R slutar tio min tidigare: 18.10.
Ja, samt att J säger att hon är kvar på baksidan en stund innan hon åker. När hon åker har de andra inte kommit ut men står troligtvis på väg att kliva ut.
Sen finns andra iakttagelser i tidsspannet:
Citat:
När klockan var runt 18.20-tiden passerade de förbi Blombergs Café. Lucia minns tiden för att hon i samband med att de passerade caféet tittade på sin klocka och funderade på om hennes dotter hade kommit hem än, då de har en katt som var ensam hemma.

Lucia tittade åt caféet och hon kommer ihåg att det stod en tjej intill en moped på vänster sida av caféet. Såsom Lucia minns det så stod tjejen intill mopeden och mopedens bakhjul var närmast vägen. Lucia minns inte om tjejen hade på sig hjälm eller inte. Hon minns inte hur flickan var klädd eller hur hon såg ut. Flickan och mopeden stod på grusplanen på vänstra sidan av caféet, närmare baksidan vid gaveln av caféet, enligt Lucia. På andra sidan av caféet alltså den högra sidan såg Lucia en liten röd bil som det satt två tjejer i. Såsom Lucia uppfattade det var de på väg att köra därifrån.
Citat:
Magnus igen och vill förtydliga mer av hans iakttagelser. Han har hört att flickan jobbade på Cafét, han såg troligtvis denna flicka, hon stod då vid sin moped vid gaveln av Cafét som vetter mot Kullen. Magnus upplevde att flickan höll på att åka från platsen, "höll på att kliva på mopeden". Magnus hade även tänkt tanken "nu har de stängt Cafét". Klockan var 18.30--18.40."
" Flickan stod och förberedde sig för att kliva upp på mopeden. Hon stod bredvid mopeden och det såg ut som att hon skulle åka iväg. Han kom inte ihåg om hon hade hjälmen på sig. De åkte förbi vid 18.30-18.40 ungefär."
2016-01-14, 22:45
  #112911
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det bör du göra. R uppger tiden 18.15-18.20 (i förhör 18.20). - Det är kollegan J som enl. R slutar tio min tidigare: 18.10.

Då kan det vara J:s moped som vittnet ser, men var är då J, gick hon i igen? Det utesluter dock inte att det stod en svart SUV vid Lisas moped, den kan ha kommit dit när J inte sitter på sin moped vid den södra delen av parkeringen. Vad tusan gjorde J?
2016-01-14, 22:48
  #112912
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kan det vara J:s moped som vittnet ser, men var är då J, gick hon i igen? Det utesluter dock inte att det stod en svart SUV vid Lisas moped, den kan ha kommit dit när J inte sitter på sin moped vid den södra delen av parkeringen. Vad tusan gjorde J?
Nej, Julias moped stod bredvid Lisas, på kaféets östra sida. Billys moped stod söder om kaféet.
2016-01-14, 22:48
  #112913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
OM vi antar det för sanning att nån av gårdsägarens släkting med en twistad hjärna gjort detta, nb kommer in, ser detta och ska springa ut och börja vråla på hjälp, men gm säger då.. Vänta! Vänta!

Du får en miljon om du håller tyst! Nb stannar upp, lyssnar, funderar.. Då lägger gm till "..men då får du städa upp också"

Då borde en del av pengarna ha betalats ut vid deb här tidpunkten idag för att påvisa gm:s goda vilja och seriositet.

Är utbetalningen gjord till nb:s mamma? Till fru? Till nb:s dotter? Nystartade sparkonton i något namn i nb:s omedelbara närhet?

Kan någon göra en tidsaxel med alla kända data, bilar, iaktagelser?

Finns bra beskrivet i FUP.
2016-01-14, 22:49
  #112914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Och om städaren är NB så måste han varit väldigt slarvig eftersom han lämnat 10 DNA på lisas kläder..Och du menar oxå då att mördaren inte har lämnat ett enda spår efter sej,detta är helt omöjligt. .
Då tingsrättens bedömning har utrett att det finns inga andra spår efter någon annan GM än NB.

Nej detta är en ensam mördare och det är NB..

Dna är ju taget och är kört mot fyra olika dna som polisen ville ha testade.

På dom testerna erhålls resultat 1) finns 2) kan ej påvisas.

Men om jag är gärningsman o ingen har min dna sen innan för jag är okänd, hur ska man då få träff på min dna?
2016-01-14, 22:50
  #112915
Bannlyst
Ja, vem som körde den svarta SUV:en borde ju vara av högsta intresse oavsett vad han gjorde där vid just den tidpunkten. Han kan ju ha sett något? Konstig inställning från utredarnas sida. Sen kan man ju tycka att föraren/ägaren av SUV:en för sin egen skull borde hört av sig till polisen. Men det kanske denne har gjort?
2016-01-14, 22:50
  #112916
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, Julias moped stod bredvid Lisas, på kaféets östra sida. Billys moped stod söder om kaféet.

Hm, tre mopeder inblandade alltså? Annars tänkte jag att eftersom att J gick strax före de andra tjejerna så kan hon ha flyttat mopeden till en annan del av parkeringen och att det är den som B har sett? Det bör stämma med 18:10-15, när B passerade, eller?
2016-01-14, 22:53
  #112917
Medlem
Theforeigners avatar
DEN SVARTA SUV !!!
LISA SÅGS PRATA MED PERSON I SVART SUV
ÄR DET SAMMA SVARTA SUV SOM DET NY VITTNET HAR SETT ?
ÄR DET SAMMA SVARTA SUV SOM VITTNET M JANSSON HAR SETT VID CAFEET KL CA 18:35
ÄR DET SAMMA SVARTA SUV SOM SETTS KÖRA, AV KRIMINELL PERSON, PÅ FYNDVÄGEN?



Angående det nya intressanta vittnet som sett en svart SUV parkerad på norra parkeringsplatsen vid stängdags:

http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/

Citat:
Nu berättar han om en mystisk svart SUV som stod parkerad utanför.
Men han blev aldrig hörd i mordutredningen.
– Som gammal polis tycker jag det är för jävla konstigt att man mörkar det här.


Citat:
I samband med mötet kollade han på klockan och såg att den var 18.10.
– Sedan kommer vi fram till Blomberg där vi ser en stor svart SUV, det kan vara en BMW eller Audi, som står slarvigt parkerad utanför kaféets norra gavel. Jag ser den från sidan och lägger märke till den eftersom jag själv kör en SUV.
Bilen stod alltså på grusplanen på samma sida av kaféet där Lisa Holms moped senare skulle upptäckas med nyckeln i tändningslåset – och där, en bit bort, ska det även en annan bil ha stått parkerad.



-Arne Jönsson's Kamrer Claes Bennhage säger i Tingsrätten att Lena Svedung har sagt att Lisa setts stå vid en svart SUV vid stängdas.

-CB säger dessutom att det vid letandet var en svart Kia SUV som kom körandes över fältet där Lisas tillhörigheter hittades. Han gav registreringsnumret på Kia SUVn till godsägaren som gav det till polisen.
Ägaren av denna Kia SUV visar sig senare vara kriminell.

-Vittnet M Jansson säger att han sett en svart SUV, som körde mycket långsamt vid spritfabriken ca 18:30 och MJ undrade om den höll på att vända om ( och köra tillbaka mot cafeet)


(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad I länken har jag highlighted det viktigaste i inlägget




(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad I länken har jag highlighted det viktigaste i inlägget

2016-01-14, 22:54
  #112918
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, Lisa hängdes av någon annan, med fria händer. Det gjorde givetvis ont och hon tog tag i snöret kring halsen.
Därefter kom NB in i mjölkrummet efter att ha parkerat på östra sidan av ladan, tejpade huvudet, tog av jackan, satte kläderna i oordning och förlustade sig.
Citat:
Det är sannolikt att han förlustade sig på kroppen, mer sannolikt än mord genom hängning, vilket sker en gång på tusen.
Är det inte lite väl mycket cirkelresonemang nu? Ena stunden är inte NB mördaren för hängning vid mord är ovanligt - men nu har du hittat en mördare som hänger henne för att visa att NB är nekrofil?
2016-01-14, 22:54
  #112919
Medlem
Och om NB bara skulle komma dit och städa upp efter en död tjej ,hur förklarar det hans Blod på kläderna.Han har väl ingen anledning att plötsligt börja blöda utan anledning. .Nej det är en ensam mördare som både mördat och städat bort kroppen till byssjan. .
2016-01-14, 22:54
  #112920
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kan det vara J:s moped som vittnet ser, men var är då J, gick hon i igen? Det utesluter dock inte att det stod en svart SUV vid Lisas moped, den kan ha kommit dit när J inte sitter på sin moped vid den södra delen av parkeringen. Vad tusan gjorde J?
Enligt J själv slutade hon 18.15 och kom i väg 18.20 eftersom hon med sin mobil tog en selfie innan hon for. - Hon har inget direkt minne av att ha sett något när hon lämnade kaféet eftersom hon var rädd för att ramla på grusparkeringen och lade all sin uppmärksamhet på detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in