2016-01-14, 23:37
  #112957
Medlem
NB kan ju ha kört en svart suv oxå eller hur??
2016-01-14, 23:39
  #112958
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tja, tipsen har säkert kommit in i detta fallet eftersom slasken är större än FU. Däremot ger det en indikation på att Pelle Batong eller vad han nu hette är totalt ointressant.
Om nu BatongNisse hade något att tillföra den här utredningen oavsett om det är för eller mot NB, så hade polisen garanterat tagit med det. Det blir mos av det här vittnet också. En fd polis som kritiserar ser jag om hopplöst och att han dessutom tillägger ord som mörka.

Nej, han fick väl sparken innan pension kan jag tänka mig. En linslus ser det ut att vara.


Det förändrar ingenting eftersom de inte ens hunnit lämna kaféet vi den här tiden. Sammanlagt, för vår del: det här är ingenting som förändrar eller tillför något i utredningen.
http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/

Man kan ju undra varför en före detta polis uttrycker sig så, det kan väl inte vara för att han aldrig har varit i kontakt med begreppet, eller vad tror du?
2016-01-14, 23:40
  #112959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/

Spännande. Undrar vad som har legat bakom den sorteringen? Mot NB -> FUP, För NB -> Papperskorgen.


Du missförstår mig.

Man förhör tusen personer som kan tänkas ha något att berätta. I det läget vet man inte om de tänker berätta nåt för- eller emot nb, man bara hör vad alla har att berätta. Det finns både för/emot nb i slasken.


Det som händer nu är att en av de tusen intervjuade kännet sig förbisedd och pratar med rönnbäck och media.

Polisen tar det med ro. Det är ju en av de tusen intervjuade. Vi har följt upp det och vet att därför att det inte har med saken att göra. Det polisen INTE gjort är att återkoppla till den pensionerade BB om att de kollat upp det o det gav inget. Helt i enighet med hur polis faktiskt jobbar.


Man har kollat upp detta, det lovar jag.

Inte fan har polisen med allt dom har gjort i ärendet, fast det är en återvändsgränd?
__________________
Senast redigerad av Kris00tian 2016-01-14 kl. 23:43.
2016-01-14, 23:42
  #112960
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan ju undra varför en före detta polis uttrycker sig så, det kan väl inte vara för att han aldrig har varit i kontakt med begreppet, eller vad tror du?

Nä, han är ju en bitter (idiot) person som vill påpeka att hans fd kollegor mörkar.
Sen är han ju så kokt att han inte begriper att hans iakttagelser är ointressanta eftersom dom fortfarande var inne på caféet. Har han varit polis så har han väl stått vid korvan i Skövde och pratat skit.
2016-01-14, 23:43
  #112961
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Du missförstår mig.

Man förhör tusen personer som kan tänkas ha något att berätta. I det läget vet man inte om de tänker berätta nåt för- eller emot nb, man bara hör vad alla har att berätta. Det finns både för/emot nb i slasken.


Det som händer nu är att en av de tusen intervjuade kännet sig förbisedd och pratar med rönnbäck och media.

Polisen tar det med ro. Det är ju en av de tusen intervjuade. Vi har följt upp det och vet att därför att det inte har med saken att göra.


Man har kollat upp detta, det lovar jag.

Inte fan har polisen med allt dom har gjort i ärendet, fast det är en återvändsgränd?

Varför tar man med vittnesmål ifrån andra bilister som har uppehållit sig kring caféet och ladan då, hundrastare och allt vad det kan vara, vad tillför de FUP?
2016-01-14, 23:43
  #112962
Medlem
develis avatar
Det ska bli väldigt intressant att få veta hur han nu - som gammal polis - kommer på allt detta mitt i pågående hovrättsförhandling om han gått och väntat på sen hennes försvinnande 7 juni, en avslutad tingsrätt för att ringa advokaten vid jul.
Citat:
– Som gammal polis tycker jag det är för jävla konstigt att man mörkar det här.
Citat:
– Jag har absolut ingen anledning att vare sig försöka binda honom till åtalet eller fria honom ifrån det. Det är inte min mening. Min mening är: vad fan hände i utredningen? säger han.
Citat:
Men han väntade förgäves på att de skulle återkomma och i julas, efter att ha talat med gamla poliskolleger, så bestämde han sig för att undersöka vad som hade hänt.
Citat:
– Jag tycker det är förbannat konstigt att kolleger gör på det här sättet, säger Billy Bertilsson om att han aldrig hördes som vittne.
Citat:
– Som gammal polis tycker jag det är för jäkla konstigt att man mörkar det här. För jag tror alltså att det är en mörkning.
http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/
2016-01-14, 23:46
  #112963
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Du missförstår mig.

Man förhör tusen personer som kan tänkas ha något att berätta. I det läget vet man inte om de tänker berätta nåt för- eller emot nb, man bara hör vad alla har att berätta. Det finns både för/emot nb i slasken.


Det som händer nu är att en av de tusen intervjuade kännet sig förbisedd och pratar med rönnbäck och media.

Polisen tar det med ro. Det är ju en av de tusen intervjuade. Vi har följt upp det och vet att därför att det inte har med saken att göra. Det polisen INTE gjort är att återkoppla till den pensionerade BB om att de kollat upp det o det gav inget. Helt i enighet med hur polis faktiskt jobbar.


Man har kollat upp detta, det lovar jag.

Inte fan har polisen med allt dom har gjort i ärendet, fast det är en återvändsgränd?
"Vi har inte bedömt det som intressant", säger Johansson, och det är inte samma sak som "Vi har följt upp och avfört det".
2016-01-14, 23:46
  #112964
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, han är ju en bitter (idiot) person som vill påpeka att hans fd kollegor mörkar.
Sen är han ju så kokt att han inte begriper att hans iakttagelser är ointressanta eftersom dom fortfarande var inne på caféet. Har han varit polis så har han väl stått vid korvan i Skövde och pratat skit.

En svart SUV kan omöjligtvis ha varit inne på caféet i alla fall, är vi överens om det?

Jag vet inte hur pass du följer kriminalfall i övrigt, men min erfarenhet är att polisen oftast vill veta vad som hände före och efter en kritisk tidpunkt, de perfekta poliserna i det här fallet bör knappast ha resonerat annorlunda. Om den svarta SUV:en sågs 17:30 på parkeringen så är den fortfarande intressant, särskilt om den inte brukar stå där.
2016-01-14, 23:47
  #112965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför tar man med vittnesmål ifrån andra bilister som har uppehållit sig kring caféet och ladan då, hundrastare och allt vad det kan vara, vad tillför de FUP?

Man gör en väsentlighets och en rimlighets bedömning. De tillför väl nåt då, om de står med.

Det måste finnas hundrtals intervjuade som sagt nåt men som inte finns med?

Nån gör en objektiv bedömning. Hur det går till vet jag inte men det blor ju svårt för oss bedöma väsentligheter bland intervjupersonerna om inte sökkrierierna är kända för oss
2016-01-14, 23:49
  #112966
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/

Spännande. Undrar vad som har legat bakom den sorteringen? Mot NB -> FUP, För NB -> Papperskorgen.

Så barnsligt och ansvarslöst får vi väl hoppas att utredarna inte har resonerat.

Kan det vara så att polisen får in många olika tips som sorteras utifrån grad av relevans istället?
2016-01-14, 23:50
  #112967
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ska bli väldigt intressant att få veta hur han nu - som gammal polis - kommer på allt detta mitt i pågående hovrättsförhandling om han gått och väntat på sen hennes försvinnande 7 juni, en avslutad tingsrätt för att ringa advokaten vid jul.




http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/


Om inte annat får han ju gratis reklam för sin Bed & breakfast.

När Billy fyllde 61 år fick han ett erbjudande att sluta tidigare i sitt yrke som polis. Han hade då redan gått ner i halvtid för att hinna med alla andra sysslor.
Dåvarande polischefen hade uppgett för Billy att det inte var någon idé för honom att söka något befälsjobb inom kåren då han inte arbetade på heltid.
Ska tilläggas att Billy ansvarande under sina sista år som polis för Brottsförebyggande rådet.
http://www.lidkopingsnytt.nu/2014/11/07/tore-sahlstrom-moter-billy-bertilsson/

Dom visste nog inte var dom skulle placera honom. Han gick i förtid och innan dess halvtid och vid ett skrivbord sedan fler år innan.
2016-01-14, 23:52
  #112968
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Man gör en väsentlighets och en rimlighets bedömning. De tillför väl nåt då, om de står med.

Det måste finnas hundrtals intervjuade som sagt nåt men som inte finns med?

Nån gör en objektiv bedömning. Hur det går till vet jag inte men det blor ju svårt för oss bedöma väsentligheter bland intervjupersonerna om inte sökkrierierna är kända för oss

Ibland får man höra här att vi är skvatt galna som tror oss veta hur man ska arbeta med ett sånt här fall, vi är nämligen bara självutnämnda experter.

Nu har vi alltså en före detta polis, han bör rimligtvis veta vad han pratar om oavsett om han är insatt i utredningen eller inte. Han färdades vid caféet vid en ytterst intressant tidpunkt, han vill lämna ett vittnesmål men blir aldrig kallad.

Han är trots allt en före detta polis, jag hade förstått om det var https://www.youtube.com/watch?v=jLv-CloH6AQ som ville lämna ett vittnesmål, förstår du vad jag menar då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in