2016-01-14, 23:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så har föraren gjort något omoraliskt, som att hängt en tjej.

Ja, precis det jag menar, just därför är ju bilen intressant. Jag utesluter inte att NB har kört en svart SUV, så här snackar vi inte alternativa gärningspersoner även om det naturligtvis är fullt möjligt. Först och främst vill jag veta vem som satt i den bilen som vittnet såg.

Förvånande att inte polisen också är intresserad, den sågs ju trots allt bara några minuter före en kritisk tidspunkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
FlashFB..
Ok det kan vara som Du säger att städaren då blivit erbjuden pengar..

Men om man ska städa undan efter en mördare borde inte städaren vara väldigt noggrann och se till att inte lämna ifrån sej massa DNA,känns som en väldigt stor risk att ta och chansen att åka dit är ju maximal

jo sant, kanske inge städare kanske en bara en
lätt måltavla då de kryllar av hans dna och spermier i byggnaden som säkert
personen vetat om.

Rätt lätt att även be en hjälpsam person om en tjänst som te.x kanske att be om att hjälpa till att dra ett snöre runt något tungt föremål för att försöka få det loss och därefter med en del drag i ett snöre utan hanskar bildas blod.. då tackar man för hjälpen o kastar dit nått klädplag som personen kan torka bort blodet med och tar sitt snöre och klädplagget när man själv har handskar på och börjar planera vidare under dagarna att plantera mer bevis tills man har tillräckligt o då låter man sökandet finna det dom sökt. för intressant är att inget dna eller spår har hittats på kroppen.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Xeniaonatopp. .

Du har ju sagt att hängning som mord är uteslutet för det går 1 hängning på 1000 mord.

Men nu säger du att det kan vara en annan GM som hängt lisa..Hur går det ihop?då är risken lika stor NB har hängt lisa som nån annan??Och du får diskutera dina teorier om annan GM i annan tråd.
Att chansen att NB är mördare är lika som någon annan innebär att han ska frias.
2016-01-14, 23:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, precis det jag menar, just därför är ju bilen intressant. Jag utesluter inte att NB har kört en svart SUV, så här snackar vi inte alternativa gärningspersoner även om det naturligtvis är fullt möjligt. Först och främst vill jag veta vem som satt i den bilen som vittnet såg.

Förvånande att inte polisen också är intresserad, den sågs ju trots allt bara några minuter före en kritisk tidspunkt.
Det är inte ett dugg förvånande att poliser med tunnelseende inte är intresserade. Tipset pekar ju inte på NB.
2016-01-14, 23:10
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Dna är ju taget och är kört mot fyra olika dna som polisen ville ha testade.

På dom testerna erhålls resultat 1) finns 2) kan ej påvisas.

Men om jag är gärningsman o ingen har min dna sen innan för jag är okänd, hur ska man då få träff på min dna?

Kriminalteknikernas uppgift är att säkra spår som stoppas i en papperspåse och skickas vidare till NFC. Visar något av labb-resultaten på okänt DNA så topsas personer som kan vara intressanta tills det blir en träff. Ingår du i den topsade gruppen så binds du till det (på brottsplatsen) DNA-spår man har säkrat.
2016-01-14, 23:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Ja det blir ju inte en +4 iallafall.

Det tror inte jag heller, kanske kan du ge ett lite mer vetenskapligt baserat svar längre än en oneliner, jag vill faktiskt veta. Så många experter som det verkar finnas här i tråden så borde någon ha ett bra svar på frågan. Jag tycker att det är intressant då det fanns vätska i två hoar i slaktrummet.

Om NB har doppat händerna i en av hoarna med blodiga händer, finns hans DNA i vattnet, kan det överföras till ett textilmaterial och kan denna vätska visa sig när man använder indikator för blod?
2016-01-14, 23:12
Medlem
Men du missar att blodet måste vara färskt som forensikerna har sagt..Så vem skulke ha tillgång till NBs färska blod??.

Nej det går inte ihop..
2016-01-14, 23:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men du missar att blodet måste vara färskt som forensikerna har sagt..Så vem skulke ha tillgång till NBs färska blod??.

Nej det går inte ihop..
NB själv, när han tog hand om kroppen. Om det är mig du svarar, bra om du citerar den du svarar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att chansen att NB är mördare är lika som någon annan innebär att han ska frias.

Men nu pekar all grav bevisning entydigt mot NB.
Moderator
OYs avatar
Citat:

Nej det går inte ihop..

Forensikerna menar att för att få den blodbild som man har hittat så måste blodet vara i flytande form, så uppfattar jag saken men kan ha fel. Jag vet inte om de med blotta ögat ser att det är blod eller om det bara ser ut som blod.

Blod innehåller vatten misstänker jag?
2016-01-14, 23:16
Medlem
Xeniaonatopp. .
Eftersom tingsrätten har utrett att det finns inga andra spår efter nån annan GM än NB så kan inte NB bli friad..

Tror du på det sjölv att en osynlig person mördar lisa och inte lämnar ett enda spår efter sej och sen kommer NB och ska stöda upp och då avsätter massa blod på offrets kläder??

Vad har du för bevis för att NB inte mördat lisa??
2016-01-14, 23:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Xeniaonatopp. .
Eftersom tingsrätten har utrett att det finns inga andra spår efter nån annan GM än NB så kan inte NB bli friad..

Tror du på det sjölv att en osynlig person mördar lisa och inte lämnar ett enda spår efter sej och sen kommer NB och ska stöda upp och då avsätter massa blod på offrets kläder??

Vad har du för bevis för att NB inte mördat lisa??

Hur många av forensikerna/tekniker/läkare som gick in i byssjan avsatte sitt DNA där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in