2016-01-14, 15:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Harry Potter!? Han är ju inte direkt det för de mesta. Antar att de flesta om nu något skulle påstå att det är Hans Gruber som var hans största roll. Men han hade många stora så detta med att dra in Harry Potter för att folk ska veta vem det är känns onödigt.

En av de bästa skurkarna någonsin. Känns märkligt att han visst inte hade några barn trots att var tillsammans med samma kvinna sedan de var 18 år unga. Tråkig nyhet.
Citera
2016-01-14, 15:15
Medlem
Vanillababes avatar
Den här nyheten kändes fan i hjärtat.
Han har alltid varit en av mina absoluta favoritskådisar.

Sheriffen av Notthingham och Snape är nog de roller jag tycker att han har gjort bäst. Även fast han aldrig gjort en dålig roll, vad jag sett iaf.

Men det är ju bara att inse att kommande åren kommer vi förlora hur många bra skådisar och artister som helst.
Citera
2016-01-14, 15:15
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Rattenfanger
För mig kommer han alltid vara cheriffen i Nottingham.

And call off christmas!

Detta var mycket tråkigt, såg Die Hard bara för nån vecka sen.
Senast redigerad av ufomongo 2016-01-14 kl. 15:52.
Citera
Schlesiens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Schlesien 2016-01-14, 15:16
Moderator
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Harry Potter skådespelaren Alan Rickman död

Använd inte tråden till RIP, VIF eller annan chatt.

/ Moderator
2016-01-14, 15:50
Medlem
Ratads avatar
Som Hans Gruber bar han IT-fitta med bravur.
Citera
2016-01-14, 15:51
Medlem
Damacys avatar
I'm going to count to three, there will not be a four.

Väldigt tråkigt såklart, han var en väldigt bra skådespelare. Jag kommer minnas honom bäst som Hans Gruber i Die Hard, och han passade så grymt bra i skurkrollen.
Citera
2016-01-14, 17:42
Medlem
JustZlatans avatar
Så Alan Rickman blev den tredje. Det dör alltid tre kändisar tätt inpå varandra. Först dog Lemmy, sen dog Bowie och nu dog Alan Rickman. Tre engelska kändisar som alla dog i cancer vid åldern 69-70 år. Detta dödsfall tog mig värst. Alan Rickman var en av dom bästa skådespelarna där ute.
Citera
2016-01-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Mycket tråkigt.
Jag förstår att han kommer bli Snape för de flesta.
För mig kommer han dock alltid i första hand vara Metatron från Dogma och rösten till Marvin the paranoid android
Samma här. Det vore kanske för enkelt att skriva att han har chansen att vara guds röst igen, men du vet.
Citera
2016-01-14, 17:53
Bannlyst
Visste inte att han hade en så stor fanskara. Jag vet att många blir ledsna men såhär ledsna? Ja, uppenbarligen så var han såpass bra då och det kanske bara är jag som aldrig riktigt har uppskattat honom.

Vet dock vissa som är helt förkrossade nu av det här beskedet.
Citera
2016-01-14, 18:31
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Instämmer med tidigare talare.. Vem fan bryr sig om Harry Potter.. Tramsfantasy för barn i alla åldrar. Alans tråkigaste roll i mina ögon. Det var han som uppfann det kriminella psykopatgeniet i Die Hard. Hans genomcyniska tonfall och timing var genial.

Har dessutom hört på avvägar att Kevin Reynolds tvingade honom att vara tråkigare och inte spela ut så mycket i Prince of Thieves för att inte överglänsa torrbollen Costner..

Ytterligare ett geni har lämnat oss.

RIP (sorry admin)
Citera
2016-01-14, 18:38
Medlem
Kodiak-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Du kan nog få vänja dig vid att alla kommer att trilla av pinn en efter en.

Förstår inte varför det ska vara så spännande att kändisar dör.

Jag vet inte om spännande är rätt ord. Det handlar väl mest om att ge utryck för en typ av sentimentalitet när skådisar och andra underhållare som man på något vis vuxit upp med försvinner.

Rickman var för övrigt inte särskilt synonym med Harry Potter för mig.
Citera
2016-01-14, 18:39
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Schieb dem fenster:

https://www.youtube.com/watch?v=HgBWDdVZrTs

R.I.P Alan Rickman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto