• 1
  • 2
2016-01-14, 13:47
Medlem
TarzansFarsas avatar
Alan Rickman som bland annat har spelat Mr.Snape i Harry potter har gått bort. Vila i fred.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle22088838.ab

Citat:
På torsdagen bekräftade familjen att Alan Rickman gått bort i cancer.
Alan Rickman blev 69 år.
Senast redigerad av TarzansFarsa 2016-01-14 kl. 13:50.
Citera
2016-01-14, 13:57
Medlem
TarzansFarsas avatar
Oerhört tragiskt. Han var med i filmer som Die Hard och Parfymen: berättelsen om en mördare, en väldigt talangfull skådespelare.
Citera
2016-01-14, 14:13
Moderator
Popesizes avatar
Mycket tråkigt.
Jag förstår att han kommer bli Snape för de flesta.
För mig kommer han dock alltid i första hand vara Metatron från Dogma och rösten till Marvin the paranoid android
Citera
2016-01-14, 14:14
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Mycket tråkigt.
Jag förstår att han kommer bli Snape för de flesta.
För mig kommer han dock alltid i första hand vara Metatron från Dogma och rösten till Marvin the paranoid android

Precis! Och han var väldigt bra i Robin Hood också enligt mig.
Citera
2016-01-14, 14:15
Medlem
Sameshs avatar
Sicken jäkla vecka alltså , då väntar vi bara på tredje personen som ska dö nu härnäst. Rickman var väl egentligen aldrig den där superkändisen fastän han haft en lång och framgångsrik karriär, det var väl först med Harry Potter som han blev riktig känd, tråkigt med tanke på att han gjorde så mycket mer som var bra.
Citera
2016-01-14, 14:17
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Sicken jäkla vecka alltså , då väntar vi bara på tredje personen som ska dö nu härnäst. Rickman var väl egentligen aldrig den där superkändisen fastän han haft en lång och framgångsrik karriär, det var väl först med Harry Potter som han blev riktig känd, tråkigt med tanke på att han gjorde så mycket mer som var bra.

Finns extremt många skådespelare som aldrig får den riktiga beundran och berömelsen som alla superstjärnor får. Det får bli blir Robin Hood ikväll och lite Harry potter ikväll.
Citera
2016-01-14, 14:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Han fick ofta spela skurkrollen i filmer (villket han gjorde bra nästa för bra så att det blev karikatyr ) hade varit trevligt och intressant med fler huvudroller/leading man. Där han fick spela mera god.

Han spelade i alla fall Reagan i filmen The Butler.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-01-14 kl. 14:35.
Citera
2016-01-14, 14:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Som ett stort Harry Potter fan blir man ledsen av att läsa detta, Alan Rickman var en skådespelare man beundra.. Kommer mest bli ihågkommen som Hans Gruber i Die Hard och såklart Severus Snape i Harry Potter. Vila i frid Alan.
Citera
2016-01-14, 14:44
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Finns extremt många skådespelare som aldrig får den riktiga beundran och berömelsen som alla superstjärnor får. Det får bli blir Robin Hood ikväll och lite Harry potter ikväll.

Det blir Galaxy Quest för mig, By Grabthar's hammer, by the suns of Worvan, you shall be avenged!
Citera
2016-01-14, 15:05
Medlem
Der.Rattenfangers avatar
För mig kommer han alltid vara cheriffen i Nottingham.
Citat:
Robin Hood! I will cut out your heart with a spoon!
Citera
2016-01-14, 15:08
Medlem
leaqs avatar
Riktigt djävla bra skådespelare. Första minnet av honom är i Die Hard. Tråkigt att han har gått bort.
Citera
2016-01-14, 15:12
Medlem
KeithRichardss avatar
Jag kan inte gömma honom som häradsbetäckaren i An Awfully Big Adventure som ovetandes råkade hamnade i säng med sin egen dotter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in