2016-01-14, 19:18
Medlem
Sqeptisks avatar
Synd! Underbar skådis. Fick upp ögonen för honom när han "stal" filmen från Kevin Kostner i hans tolkning av Robin Hood. Rickman låg ofta på gränsen till överspel vilket ledde till stor humor
Citera
2016-01-14, 19:29
Medlem
Isildurrrrs avatar
Väldigt tråkigt faktiskt. Något som stack ut med honom var hans röst tycker jag. Behaglig att lyssna på.

Kommer minnas honom från flera bra roller, men överlägset mest som Snape i Harry Potter.
Citera
2016-01-14, 19:31
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Synd! Underbar skådis. Fick upp ögonen för honom när han "stal" filmen från Kevin Kostner i hans tolkning av Robin Hood. Rickman låg ofta på gränsen till överspel vilket ledde till stor humor

Jo, han var som birollsinnehavare överdjävlig på att vinna scenen. I t ex "Gambit" där lyset skulle vara på Colin Firth och Cameron Diaz...
Citera
2016-01-14, 19:33
Medlem
TonyBergmans avatar
Så tråkigt Växte upp med Harry Potter serien och hatade han i flera år innan man insåg vem han egentligen var och vad han gjorde för Harry... Har sett han i Die hard med men som Snape överlägset bäst!
Vet någon om han var sjuk länge? Han var ju rätt "ung" ändå.
Citera
2016-01-14, 20:11
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Rattenfanger
För mig kommer han alltid vara cheriffen i Nottingham.
Har du sett de bortklippta scenerna? De finns på Youtube, Alan är helt lysande.

I övrigt måste jag nog säga att hans bästa roller var som Metatron i Dogma, och Severus Snape i Harry Potter... Always.
Senast redigerad av Tolvan 2016-01-14 kl. 20:15.
Citera
2016-01-14, 20:55
Medlem
PicCoLini30s avatar
R.I.P - till världens bästa skådis som kunde spela skurkar på den vita stora duken trovärdigt.

I helgen blir väl till titta på Die Hard 1 igen!

Hans roll som Hans gruber gjorde han sensationell rollgestaltning på, och sedan har hans karriär bara vuxit under åren.

Skrämmande att han dog samma vecka som David B, och samma ålder, samma cancer.
Citera
2016-01-14, 21:55
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Lemmy, Engelsman, 70 år Cancer
David Bowie, Engelsman, 69 år, Cancer
Alan Rickman, Engelsman, 69 år, Cancer.

Vafan händer?
Citera
2016-01-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Harry Potter!? Han är ju inte direkt det för de mesta. Antar att de flesta om nu något skulle påstå att det är Hans Gruber som var hans största roll. Men han hade många stora så detta med att dra in Harry Potter för att folk ska veta vem det är känns onödigt.

En av de bästa skurkarna någonsin.

Självklart är hans Hans Gruber. En lysande insats som höjde ribban för filmskurkar. Inte många som nått dit efter det. Filmen är oerhört viktig hos mig. Mycket tack vare den extremt eleganta insatsen från Rickman.

Shoot the glass!
Citera
2016-01-15, 00:53
Medlem
wannabebiffs avatar
Satt igår kväll inne på youtube och kollade massa intervjuer med Alan rickman för att vakna upp idag och se han va död
Citera
2016-01-15, 08:56
Medlem
T34Panzers avatar
Jag blev också sorgsen, då Alan Rickman var en av mina absoluta favoritskådespelare.
Glömmer aldrig honom i den brittiska feel-good-komedin "Blow Dry", där han för övrigt spelar mot en annan av mina favoriter, Bill Nighy.

http://www.youtube.com/watch?v=px6LZblzfhQ
Senast redigerad av T34Panzer 2016-01-15 kl. 09:02.
Citera
2016-01-15, 11:54
Medlem
Han var lik Hasse Aro... Eller så var Aro lik honom
Citera
2016-01-15, 19:15
Medlem
pozies avatar
Mr Snape i trådstarten bara skär i mina ögon alltså. Professor för helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in