2016-01-10, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vilka parfymer tänker du beställa?

Tabac Rouge, Herod och andra som säljs inte i svenska butiker.(även på nätet)
Citera
2016-01-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokayto
Tabac Rouge, Herod och andra som säljs inte i svenska butiker.(även på nätet)
Tabac Rouge kan du beställa ifrån hemsidan.
Citera
2016-01-10, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Tabac Rouge kan du beställa ifrån hemsidan.

Vilken sida ?

Edit: Såg det nu, 125€ står det. Tror ni att man kan hitta någonstans billigare ?
Senast redigerad av tokayto 2016-01-10 kl. 21:21.
Citera
2016-01-10, 22:05
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokayto
Vilken sida ?

Edit: Såg det nu, 125€ står det. Tror ni att man kan hitta någonstans billigare ?

Kanske inte mycket men här http://fragrancesandart.com/en/brands/phaedon/tabac-rouge/ så har du en svensk sida som säljer den. Känns spontant bulligare än 125€ dessutom.

Herod och annat så finns ju Essenza-Nobile och ausliebezumduft...tror iaf dom sidorna har den. Herod är rätt trevlig om det inte vore för den rätt dåliga prestandan.
Citera
2016-01-11, 16:49
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmed
Ah tänkte mer på att Amouage som parfymhus har ett doftarv som kommer från Mellanöster, samt att vissa noter t.ex. Oud ofta återfinns i arabiska parfymoljor såvitt jag förstått. För mig känns det väldigt kvalmigt men tycker den gör sig väldigt bra i kalltväder dock - kanske inte tillräckligt för att motivera priset när det finns så mycket annat spännande.

Nästa paket med samples får nog innehålla Sunshine Man då, även sugen på Bertrand Duchafour (Jubilation XXV) L'Artisan Noir Exquis och Olivier Polges Chanel Misia (damparfym men väldigt förtjust i Herr Polge - tjejen kan behöva byta upp sig lite ). Har ni några andra spännande tips så är det bara säga. Guerlain Habit Rogue känns lockande att prova också, lite sugen att hitta någon feminim mansdoft/unisex (tänk vanilj och blommor).

Misa var trevlig. Testade den snabbt, hade det inte varit för jag hade en liknande-ish så hade jag nog haft den. Väldigt "fin"

Ang. habit rouge, finns ju också midnight in paris edt varianten asbilligt, så den är ju kanske något att testa? Vet itne om edp är så mycket bättre, men jag tycker edt är trevlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Jag är en sucker för Dior...har kört med den blå Addict-varianten i omgångar i flera år, dock tyckte jag bättre om den innan de ändrade receptet 2012. Hade även Addict Eau Délice ett tag, men den har dessvärre utgått ur Diors sortiment - trist, jag gillade den verkligen och nu är flaskan slut.

Därefter har jag införskaffat Hypnotic Poison EDP och Miss Dior EDP, båda helt oemotståndliga i mitt tycke. Därutöver har jag parfymer av lite andra märken som Place Vendome av Boucheron, Amor Amor av Cacharel och Trésor Midnight Rose av Lancome, men särskilt de senare två tillhör den sortens parfymer jag inte kan använda så ofta utan att riskera att bli "allergisk".

Jag har nämligen en tendens att totaltröttna på parfymer och bli permanent "allergisk". De kan kännas härliga fram tills en vacker dag då de plötsligt inte är det längre, och jag inte ens kan känna en svag doft utan att nästan må illa. Paradexemplet är nog Guerlains Insolence som jag föll pladask för men plötsligt inte stod ut med längre när jag använt den i några månader. Så jag blev tvungen att helt enkelt slänga den. Synd på den vackra flaskan.

Kan ha lite olika att byta mellan. De är ju också ganska starka, och söta parfymer, så kanske något mindre sött? Kanske är samma som med godis att man "föräter" sig då det är så sött!!
Testa Prada Candy, den är ganska söt men inte lika "sötsliskig" som andra, så den kanske håller längre?
Citera
2016-01-12, 20:48
Bannlyst
Kan slänga in ett tips, JeremyFragrance på Youtube riktigt bra innan man beslutar sig köpa en parfym. Riktigt bra reviews.

https://www.youtube.com/user/Jeremyfragrance
Citera
2016-01-12, 21:39
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffiserad
Kan slänga in ett tips, JeremyFragrance på Youtube riktigt bra innan man beslutar sig köpa en parfym. Riktigt bra reviews.

https://www.youtube.com/user/Jeremyfragrance

Jeremy är riktigt bra och underhållande. Han riktar sig dock mer mot folk som använder parfymer för komplimanger etc. Jag misstänker att flertalet personer i den här tråden är mer av finsmakartypen

Annars är Redolessence en riktigt bra recensent. Extremt kunnig och täcker dom flesta områden.
Citera
2016-01-12, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Jeremy är riktigt bra och underhållande. Han riktar sig dock mer mot folk som använder parfymer för komplimanger etc. Jag misstänker att flertalet personer i den här tråden är mer av finsmakartypen

Annars är Redolessence en riktigt bra recensent. Extremt kunnig och täcker dom flesta områden.

Äh det är ändå 2 i 1, de parfymena som får flest komplimanger får det av en anledning för det mesta. Sen ska det passa en själv helst.
Citera
2016-01-12, 23:07
Medlem
Antoinettes avatar
Ja, Jeremy är helt klart underhållande. Intressanta tips när det gäller herrdofter där jag känner att jag inte riktigt har någon koll - man vet ju när en man doftar som han ska men kanske inte alltid vad det är för doft. Allure har jag lyckats lära mig att känna igen men resten av hans tips var helt nya för mig.

När det gäller dofter i allmänhet kan jag dock känna att det bästa är att testa lite olika sorter på sig själv och känna efter hur de känns. Ofta är ju kroppens egen kemi ganska betydelsefull för hur något de facto doftar - vissa parfymer som doftar väldigt gott på andra funkar inte alls på mig osv.

Förr eller senare hittar man en doft som det blir ögonblicklig, livslång kärlek med och det brukar nästan bli bäst tycker jag. Tycker man själv att det doftar riktigt, riktigt gott kan man nästan räkna med att andra också kommer att tycka det. Jag tror aldrig att jag har varit med om att en pojkvän dissat en parfym som jag verkligen gillat när vi gått och provat i en affär etc.
Senast redigerad av Antoinette 2016-01-12 kl. 23:11.
Citera
2016-01-13, 10:55
Medlem
Bendriks avatar
Jeremy känns som ansiktet utåt för en douchebag. Jag föredrar den mer ödmjuke Redolessence, men han är å andra sidan nästan för mesig. Men! Båda är underhållande och fungerar som bra inspiration och kan ge en uppslag för parfymer att testa. Ingen som har andra bra tips?
Citera
2016-01-13, 11:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Jeremy känns som ansiktet utåt för en douchebag. Jag föredrar den mer ödmjuke Redolessence, men han är å andra sidan nästan för mesig. Men! Båda är underhållande och fungerar som bra inspiration och kan ge en uppslag för parfymer att testa. Ingen som har andra bra tips?
Tycker Katy Puckrik är ganska kul:
https://www.youtube.com/user/KatiePuckrikSmells
Citera
2016-01-13, 19:46
Medlem
Jag har faktiskt aldrig kollat på youtube recensioner - dock läser jag ett antal bloggar;

1) Bois de Jasmine
2) Kafkaesque
3) Now smell this
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in