Citat:
Ursprungligen postat av
charmed
Ah tänkte mer på att Amouage som parfymhus har ett doftarv som kommer från Mellanöster, samt att vissa noter t.ex. Oud ofta återfinns i arabiska parfymoljor såvitt jag förstått. För mig känns det väldigt kvalmigt men tycker den gör sig väldigt bra i kalltväder dock - kanske inte tillräckligt för att motivera priset när det finns så mycket annat spännande.
Nästa paket med samples får nog innehålla Sunshine Man då, även sugen på Bertrand Duchafour (Jubilation XXV) L'Artisan Noir Exquis och Olivier Polges Chanel Misia (damparfym men väldigt förtjust i Herr Polge - tjejen kan behöva byta upp sig lite

). Har ni några andra spännande tips så är det bara säga. Guerlain Habit Rogue känns lockande att prova också, lite sugen att hitta någon feminim mansdoft/unisex (tänk vanilj och blommor).
Misa var trevlig. Testade den snabbt, hade det inte varit för jag hade en liknande-ish så hade jag nog haft den. Väldigt "fin"
Ang. habit rouge, finns ju också midnight in paris edt varianten asbilligt, så den är ju kanske något att testa? Vet itne om edp är så mycket bättre, men jag tycker edt är trevlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antoinette
Jag är en sucker för Dior...har kört med den blå Addict-varianten i omgångar i flera år, dock tyckte jag bättre om den innan de ändrade receptet 2012. Hade även Addict Eau Délice ett tag, men den har dessvärre utgått ur Diors sortiment - trist, jag gillade den verkligen och nu är flaskan slut.
Därefter har jag införskaffat Hypnotic Poison EDP och Miss Dior EDP, båda helt oemotståndliga i mitt tycke. Därutöver har jag parfymer av lite andra märken som Place Vendome av Boucheron, Amor Amor av Cacharel och Trésor Midnight Rose av Lancome, men särskilt de senare två tillhör den sortens parfymer jag inte kan använda så ofta utan att riskera att bli "allergisk".
Jag har nämligen en tendens att totaltröttna på parfymer och bli permanent "allergisk". De kan kännas härliga fram tills en vacker dag då de plötsligt inte är det längre, och jag inte ens kan känna en svag doft utan att nästan må illa. Paradexemplet är nog Guerlains Insolence som jag föll pladask för men plötsligt inte stod ut med längre när jag använt den i några månader. Så jag blev tvungen att helt enkelt slänga den. Synd på den vackra flaskan.
Kan ha lite olika att byta mellan. De är ju också ganska starka, och söta parfymer, så kanske något mindre sött? Kanske är samma som med godis att man "föräter" sig då det är så sött!!
Testa Prada Candy, den är ganska söt men inte lika "sötsliskig" som andra, så den kanske håller längre?