2016-01-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Jeremy känns som ansiktet utåt för en douchebag. Jag föredrar den mer ödmjuke Redolessence, men han är å andra sidan nästan för mesig. Men! Båda är underhållande och fungerar som bra inspiration och kan ge en uppslag för parfymer att testa. Ingen som har andra bra tips?

Robes08 är bra tycker jag
Citera
2016-01-14, 00:50
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Jeremy känns som ansiktet utåt för en douchebag. Jag föredrar den mer ödmjuke Redolessence, men han är å andra sidan nästan för mesig. Men! Båda är underhållande och fungerar som bra inspiration och kan ge en uppslag för parfymer att testa. Ingen som har andra bra tips?

Hahaha. Jag håller med dig Jeremy är mer en raggningsguru eller iaf försöker vara. Tandblekningar, billigt hårwax, billiga parfymer, how to dance lektioner, mm blir bara lite too much. MEN visst är han lite underhållande Dock lyser den dåliga självkänslan igenom alltför väl.
Citera
2016-01-14, 12:59
Bannlyst
-Herod
-Back to black
-Pegasus
-Tabac Rouge
-Reflection Man

Vilken skulle du välja ?
Citera
2016-01-15, 10:44
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokayto
-Herod
-Back to black
-Pegasus
-Tabac Rouge
-Reflection Man

Vilken skulle du välja ?

Skulle säga att det beror på vad man är ute efter. Reflection är ju en doft som är väldigt allround och fungerar när som helst i stort sett. Pegasus har jag inte testat men övriga känns ju rätt årstidsbundna och kanske inte heller något man går med varje dag.
Citera
2016-01-15, 12:45
Medlem
irrblosss avatar
Hur är Herod? Inte hört talas om tidigare, men kollade upp den, och verkar ju vara en intressant tobaksdoft. Eller ser noterna mer intressanta ut än slutresultatet?
Citera
2016-01-15, 14:34
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hur är Herod? Inte hört talas om tidigare, men kollade upp den, och verkar ju vara en intressant tobaksdoft. Eller ser noterna mer intressanta ut än slutresultatet?

Hade ett stort spraysample på den som jag misstänker att jag redan gett bort men ska kolla snabbt hemma sen.
Har ett svagt minne att den var faktiskt rätt bra, lite samma kategori som BtB, TV och möjligtvis Or du Serail.
Det jag minns däremot var att den hade tveksam prestanda vilket var synd. Plus att flaskorna givetvis bara finns i 100 ml vilket är kass.
Citera
2016-01-21, 14:34
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Skulle säga att det beror på vad man är ute efter. Reflection är ju en doft som är väldigt allround och fungerar när som helst i stort sett. Pegasus har jag inte testat men övriga känns ju rätt årstidsbundna och kanske inte heller något man går med varje dag.

Jag har Amouage Reflection Man hemma och tänkte testa den snart. Har dragit mig lite för det då många säger att den luktar som Le Male. Den doften klarar jag inte av. Hoppas att den noten som stör mig så inte återfinns i Reflection Man, men det tror jag inte eftersom jag även luktade på en flanker av Le Male som jag inte gillade.
Citera
2016-01-22, 10:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jag har Amouage Reflection Man hemma och tänkte testa den snart. Har dragit mig lite för det då många säger att den luktar som Le Male. Den doften klarar jag inte av. Hoppas att den noten som stör mig så inte återfinns i Reflection Man, men det tror jag inte eftersom jag även luktade på en flanker av Le Male som jag inte gillade.

Nu var det mycket längesen jag luktade på Le Male men det finns vissa likheter som jag kommer ihåg sist när jag jämförde. Stora skillnaden är nog den att Reflection är mycket fräschare och inte lika tung.
Citera
2016-01-23, 17:31
Medlem
Jag kör burberry classic gjort i många år. har även investerat i en acqua di parma colonia passar bra. tycker båda är ganska manliga. klär mig ganska klassiskt.
Citera
2016-01-26, 08:17
Medlem
Bendriks avatar
vaktmeister: Burberry classic har jag aldrig testat. Kan tänka mig att du är nöjd med colonian. Kläder och parfym behöver ju inte ha något med varandra att göra, men jag vill ändå för mitt inre se en relativt klassisk stil till AdP:n. Har svårt att tro att någon Paradise Hotel-deltagare bär den.

LaCucaracha: Visst var de lika varandra. Föredrar dock Amouage alla dagar i veckan även om jag inte kommer köpa någon större flaska.
Citera
2016-01-28, 01:21
Medlem
J.Bergs avatar
Jag har parfymerna Tom Ford Tobacco Vanille, Dior Homme, HeWood, Bleu De Chanel, Dior Homme Cologne och Armani Eau De Nuit. Sugen på en ny, hört väldigt gott om Byredo. Dom enda dofterna jag har luktat på där är Black Saffron och Pulp. Pulp föll mig inte alls i smaken men Black Saffron gillade jag.
Tänkte docka höra med er vad för erfarenheter Ni har av Byredo samt vilka dofter man ska kika på hos dom? Bor, tyvärr, inte inom räckhåll för att kunna åka och provlukta själv så tänkte först kolla vad Ni tycker.
Efter att ha läst lite kort om Gypsy Water så verkar den vara otroligt fin?
Som sagt, all hjälp och råd kring Byredo!
Citera
2016-01-28, 10:27
Medlem
Cameltotems avatar
L`Air du Desert Marocain Fragrance.

Älskar den här doften så mycket. Är det någon som använder den här? Undrar vad andra personer har för åsikter om den. Vet inte om den funkar i Svenskt klimat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in