2013-06-24, 18:00
Medlem
Satt och läste lite på Basenotes och snubblade in på trådar som handlade om hur många sprut parfym folk använder och något som förvånade mig var att det var många som tog 5+.

Jag har nog aldrig tagit mer än tre, vad jag vet, två på handlederna och en på halsen. Just nu med min GIT håller jag mig till två dock, ibland en, då det är rätt mycket i en spray. Slår bara ihop handlederna utan att gnugga och en på halsen.

Hur många gör ni och vart?
Citera
2013-06-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
några dofter som alla andra butiker inte har, men det är få och ingenting sådär jätteimponerande.
Några exempel? Om du kommer ihåg några
Citera
2013-06-24, 18:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Satt och läste lite på Basenotes och snubblade in på trådar som handlade om hur många sprut parfym folk använder och något som förvånade mig var att det var många som tog 5+.

Jag har nog aldrig tagit mer än tre, vad jag vet, två på handlederna och en på halsen. Just nu med min GIT håller jag mig till två dock, ibland en, då det är rätt mycket i en spray. Slår bara ihop handlederna utan att gnugga och en på halsen.

Vill jag vara "komplett" drar jag en spray på bröstkorg, en på hals, en i nacken, en på ena hanleden som jag sedan stöter ihop med andra. Sen kan jag även ta sampleversionen av parfymen och dutta bakom öronen och i armvecket.
Citera
2013-06-24, 18:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

1-2 är vanligast för mig, i undantagsfall ett tredje. Applicerar ungefär som du.
Citera
2013-06-24, 18:19
Medlem
Niteclubs avatar
Tips, Cheapsmells har rea på Creed Tabarome 120ml 782kr.
Citera
2013-06-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Några exempel? Om du kommer ihåg några
Sisley D'ikar, John Varvatos, några Van Cleef & Arpels. Inget speciellt. Men några dofter har de som andra varuhus inte har.
Citera
2013-06-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Sisley D'ikar, John Varvatos, några Van Cleef & Arpels. Inget speciellt. Men några dofter har de som andra varuhus inte har.
Nice!

Nu kanske jag har fel, men visst ligger Bibloteksgatan där Sephora ligger vid Kungsträdgården? (nära den där stora scenen)
Citera
2013-06-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Nice!

Nu kanske jag har fel, men visst ligger Bibloteksgatan där Sephora ligger vid Kungsträdgården? (nära den där stora scenen)
Nej, Biblioteksgatan börjar vid Norrmalmstorg.

https://maps.google.se/maps?hl=sv&q=Biblioteksgatan+2-4+maps&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x465f9d5b8edfcae7:0xbd33a29aad3b82b0, Biblioteksgatan+2,+111+46+Stockholm&gl=se&ei=d3vIU bCaO4qI4ASjmIHgAw&ved=0CCsQ8gEwAA
Citera
2013-06-24, 19:31
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Tips, Cheapsmells har rea på Creed Tabarome 120ml 782kr.

Beställde den igår tillsammans med en ny 120ml Millisime Imperial.
Citera
2013-06-24, 19:46
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Det där är väldigt mycket beroende på parfym, årstid och tillfälle för mig. Det kan variera någonstans mellan 2-7 sprayar. Idag då jag till exempel har en lättare parfym som inte projekterar så mycket och jag vet att jag mestadels kommer att spendera en längre tid utomhus kan jag ta en spray bakom varje öra, en på varje handled (funkar även i knävecken om man bär shorts), en på bröstet och avslutningsvis en spray i håret.
Citera
2013-06-24, 23:23
Medlem
hovers avatar
Detta är en av de godaste herrparfymerna jag känt. // från tjej

http://www.halfpriceperfumes.co.uk/12585-13355-thickbox/paco-rabanne-one-million-eau-de-toilette-spray-50ml.jpg
Citera
2013-06-24, 23:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hover
Detta är en av de godaste herrparfymerna jag känt. // från tjej

http://www.halfpriceperfumes.co.uk/12585-13355-thickbox/paco-rabanne-one-million-eau-de-toilette-spray-50ml.jpg
Vidrig parfym
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in